RS 1000 Posted February 16, 2014 Share Posted February 16, 2014 (edited) Ta en titt. Roterende mating av turbinhuset. Fin rørdragning ut av toppen og inn i T3 flensen. http://swedenexhaust.se/sv/ford/477-grenror-ford-cosworth.html Edited February 17, 2014 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pusur_ Posted February 16, 2014 Share Posted February 16, 2014 Hva mener du er lovende med dette kontra konkurrentene? :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
fostad Posted February 16, 2014 Share Posted February 16, 2014 kunne tenkt meg og sett dette påmontert... Ford Sierra 2.0 MK1 `85Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91Finne Fraupompelag Link to comment Share on other sites More sharing options...
BR Racing V6 Posted February 16, 2014 Share Posted February 16, 2014 Hva mener du med roterende?? 83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015 85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014 85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:) 88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013 88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted February 17, 2014 Author Share Posted February 17, 2014 (edited) Hva mener du er lovende med dette kontra konkurrentene? :-)Vurderer det slik at det ligger endel tanke bak dette designet.Legg merke til lengden og vinkelen på rørene ut fra toppen og ikke minst opp mot flensen til turboen.Hva mener du med roterende??Se på en høytrykkspyler hvor man kan velge mellom vanlig stråle og den såkalte turbodysen hvor vannet roterer rundt i en sirkel.Hvis du følger rørene i tenningsrekkefølge 1-3-4-2 så ser du at det er samme prinsippet her. Dette er ryddige og gode saker på ett singelflow turbinhus. Alternativet er det man vanligvis ser - ingen tanke for dette og vilt kaos i kollektoren og i inngangen til turbinhuset. Det eneste som kan forbedres her er at man har TIAL eller ett helt nytt Garrett turbinhus som gjør det mulig med en helt rundt utgang i kollektoren.Dette reduserer det unødvendig store arealet ved flensen, det øker gasshastigheten som reduserer trykket og det øker effektiviteten da T3 og T4 flenser egentlig bare er lik i lasten pga arven fra dieselturboene fra 1960 og 1970 tallet.kunne tenkt meg og sett dette påmontert...Har sett dette før i "hyperspec." høybudsjett utgave, men sier likevel; Samme her.. Edited February 17, 2014 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now