Jump to content

Lovende grenrør.


RS 1000

Recommended Posts

Ta en titt. Roterende mating av turbinhuset. :)

Fin rørdragning ut av toppen og inn i T3 flensen.

 

http://swedenexhaust.se/sv/ford/477-grenror-ford-cosworth.html

 

grenror-ford-cosworth.jpg

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Hva mener du med roterende??

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Hva mener du er lovende med dette kontra konkurrentene? :-)

Vurderer det slik at det ligger endel tanke bak dette designet.

Legg merke til lengden og vinkelen på rørene ut fra toppen og ikke minst opp mot flensen til turboen.

Hva mener du med roterende??

Se på en høytrykkspyler hvor man kan velge mellom vanlig stråle og den såkalte turbodysen hvor vannet roterer rundt i en sirkel.

Hvis du følger rørene i tenningsrekkefølge 1-3-4-2 så ser du at det er samme prinsippet her. Dette er ryddige og gode saker på ett singelflow turbinhus. Alternativet er det man vanligvis ser - ingen tanke for dette og vilt kaos i kollektoren og i inngangen til turbinhuset.

 

Det eneste som kan forbedres her er at man har TIAL eller ett helt nytt Garrett turbinhus som gjør det mulig med en helt rundt utgang i kollektoren.

Dette reduserer det unødvendig store arealet ved flensen, det øker gasshastigheten som reduserer trykket og det øker effektiviteten da T3 og T4 flenser egentlig bare er lik i lasten pga arven fra dieselturboene fra 1960 og 1970 tallet.

ATP-HSG-217_550-2.jpg

kunne tenkt meg og sett dette påmontert...

Har sett dette før i "hyperspec." høybudsjett utgave, men sier likevel; Samme her..

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...