granadaghia Posted February 14, 2014 Posted February 14, 2014 Er det bolt med us-2.8v6 topper på europeisk v6? Og har det nåke effekt igrunn??
Slåstad RS Posted February 14, 2014 Posted February 14, 2014 (edited) Er bolton , men mener man går ned til 105hk?... Edited February 14, 2014 by Slåstad RS Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
granadaghia Posted February 14, 2014 Author Posted February 14, 2014 Ops.......går en ned i effekt also? Trudde at me 3eksosporta at en kanskje ville få litt økning. Enklare å få tak i 2.9 24v då.
Hans Chr Posted February 14, 2014 Posted February 14, 2014 Ops.......går en ned i effekt also? Trudde at me 3eksosporta at en kanskje ville få litt økning. Enklare å få tak i 2.9 24v då.Tror ikke man går ned i effekt. Den amerikanske motoren hadde eksosrensesystem, katalysator osv som medførte lavere hk, samt at hk ble målt på en annen måte i USA en i Europa. F.eks 79 modell 5.0V8 hadde bare 139hk. -Ford Granada 1976 (2.0/ 2.8Inj)4D nå 5.7 V8 prosjekt -Ford Granada 1978 2.0L 4D Prosjekt/ bruksvetteran -Jeep Grand Cherokee 2000 konebil og trekkvogn -Chrysler Voyager 1993 3.3SE -Ford Granada 76 3.0 Ghia 4D, -Ford Consul 73 3.0 Gt Coupe
Slåstad RS Posted February 14, 2014 Posted February 14, 2014 Mener å huske at det var en del mindre hk selv om alt miljøstyret ble fjernet.Frode Øverby har forsket vel en del på dette, og mener att resultatet ikke forsvarte kostnaden. En portet 2,8 eu topp flover ikke så dårlig den. Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
BR Racing V6 Posted February 16, 2014 Posted February 16, 2014 Hei:) stemmer. Nå har det seg slik at kanalene inn er trangere og værre en på europeisk og i tilegg er det ventilstr lik 2.3 topper. Jeg har maxportet slike topper med 44.5mm in og 38mm exsos ventiler laget i 2006 av er firma i Sverige. De skulle til Grottis. men han døde rett i forkant. så jeg vet bare om en motor som har stått de siste 10åra med max trimmede topper fra Grottis på en twin turbo 2.8 motor med ihirhb5 turboer. fikk kontakt med vedkommende på face her forige mnd. bil stod like pall. så kun jeg som får kjøpt hele bilen evt om jeg vil. toppa har eksosres dritet og hull i eksosen til dysene , 2.9 topper er mye bedre ja. eller 4.0 ohv topper fra explorer ,Aerostar. 90-91 modell. 83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015 85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014 85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:) 88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013 88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5
Cobra2 Posted March 29, 2014 Posted March 29, 2014 U.S utgaven hadde lavere kompresjon også (lavere stempler, om jeg husker rett). Arne K
Cobra2 Posted April 9, 2014 Posted April 9, 2014 Jeg har et par 2,8 U.S topper liggende...om noen er interessert... 100,-/stk ved henting... (sender IKKE)(Hundvåg/Stavanger)916 16 146 1
RS 1000 Posted May 2, 2014 Posted May 2, 2014 Fordelen med de toppene der er at man enkelt kan montere ett slikt innsug: http://www.summitracing.com/int/parts/ofy-6097dp/overview/make/ford Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Cobra2 Posted May 18, 2014 Posted May 18, 2014 Ja, det er et lite OBS-OBS med topper...noen har vann-kanal/oppvarming, US-toppene har eksos-varme-kanal under forgasseren...Vann eller eksos-kanalene kan plugges i toppene/innsuget, men en bør være klar over forskjellen.(og at kjørbarheten kan bli redusert...) Arne K
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now