MHH Posted February 11, 2014 Share Posted February 11, 2014 Hvilken olje trenger jeg på, girkasse, fordelingskasse, motor osv? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted February 11, 2014 Share Posted February 11, 2014 Motorolje:http://www.oljelageret.no/products/racing-motorolje-brtitan-race-pro-s-br10w50-5-liter Fordelingskasse er ATF D3, girkasse er vel 75W-90 om jeg ikke husker feil. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pusur_ Posted February 11, 2014 Share Posted February 11, 2014 På motorolje får man vel like mange svar som brukere her inne På girkasse ville jeg hvertfall brukt olje beregnet for denne kassa: http://www.909motorsport.no/products/carlube-gear-ford-mt75-1l2 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossi1 Posted February 11, 2014 Share Posted February 11, 2014 Castrol bruker jeg. Sierra Sapphire RS Cosworth 4x4 Motor BT Årsmodell 1990-1993 Nytt søk Print Anvendelse Anbefaling Volum (l) Motor (BT) Best EDGE (FST) 0W-40 A3/B4 3.4 Bedre Magnatec 5W-40 A3/B4 Manuell girkasse Best Syntrans FE 75W 1.2 / 2.4 Bedre Syntrans Multivehicle 75W-90 Automattransmisjon Differensial Syntrax Limited Slip 75W-140 (a) Kjølemiddel (50%) Se Manual 7.5 Bremsevæske React Performance DOT 4 Differensial foran Syntrax Limited Slip 75W-140 1.3 Servostyring Best Transmax Dex III Multivehicle Bedre ATF Dex II Multivehicle Overføringskasse Best Transmax Dex III Multivehicle 0.3 / 0.5 Bedre 1 Sierra cosworth 4x4 92 Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted February 11, 2014 Share Posted February 11, 2014 Oljen jeg har linket til er veldig populær blandt Cosworth eiere i England, SCS og M.A. Developments anbefaler også denne. Castrol oljen som de selv "anbefaler" på siden sin ville jeg aldri brukt på en Cosworth motor... Om man leter litt på forumet så finner man mange diskusjoner om olje, Castrol motoroljen er vel ikke spesielt populær. Men som Pusur_ skriver, det er mange forskjellige meninger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MHH Posted February 13, 2014 Author Share Posted February 13, 2014 Fyllte Agip rotra mp SAE 80w-90 på girkasse og fordelingskasse, denne oljen fulgte med når jeg kjøpte bilen. satser på at den gjør susen !! Link to comment Share on other sites More sharing options...
KNAa Racing Posted February 13, 2014 Share Posted February 13, 2014 Fyllte Agip rotra mp SAE 80w-90 på girkasse og fordelingskasse, denne oljen fulgte med når jeg kjøpte bilen. satser på at den gjør susen !!Da bør du tappe av oljen på fordelingsboksen, den skal ha dexron 3 e.l... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossi1 Posted February 15, 2014 Share Posted February 15, 2014 Hei Lurte bare på hva som er galt med Castrol oljen , hva har skjedd med cosworth motorene som det er blitt brukt castrol olje på ?Noen flere som bruke castrol oljen på sine motorer ?mvhcossi1 Sierra cosworth 4x4 92 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MHH Posted February 24, 2014 Author Share Posted February 24, 2014 Noen som vet hvor de selger bremseslangene over traversen bak ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts