Borgenvik Posted February 9, 2014 Posted February 9, 2014 Heisann!Hvordan fungerer dette på Mondeo MK4? Er det slik at AC skal slå inn uansett utetemperatur, eller må man over et visst antall plussgrader? Grunnen til at jeg spør er fordi de sa på NAF at ikke kompressor slo inn, men at dette selvsagt kunne være temperaturavhengig? Jeg vet det var slik på min gamle MK3. Over ca. 5 pluss tror jeg.. Greit å ta dette på nybilgaranti om det ikke skal være slik. Tar en diagnose-test på anlegget, uten feilkoder. Innspill og erfaringer? Mvh. Ole 2003 Ford Mondeo 1.8 trend kombi Xenon.
Kristian Larsen Posted February 9, 2014 Posted February 9, 2014 Er vell rundt 4 grader som tempen skal være for at den skal slå inn. Da menes ikke det som temperatur som er ute i lufta men temperatur i motorrom og der disse komponentene sitter. Så kompressor kan slå inn selv om det er kaldere ute. Bare det er 4 grader v/ komponentene og føler
Borgenvik Posted February 9, 2014 Author Posted February 9, 2014 Ok, den skal vel være ganske hørbar når den starter? Kort økning av turtall og en lyd fra kompressor? 2003 Ford Mondeo 1.8 trend kombi Xenon.
grcossie Posted February 9, 2014 Posted February 9, 2014 Ok, den skal vel være ganske hørbar når den starter? Kort økning av turtall og en lyd fra kompressor?Over 4 grader ja, og du hører kompressoren slår inn, eller du kan se på clucthen når den kopler inn og ut. Turtallet øker nett i startøyeblikket. Ved for lite gass, så vil den ikke starte
Kristian Larsen Posted February 9, 2014 Posted February 9, 2014 Hørbar Njææ. Hører kun er klikk Vil jeg si. Men hvis du ser på hjulet på kompressoren når motor går, vil du se om kun hjulet er med eller om clutchen også er med.
grcossie Posted February 9, 2014 Posted February 9, 2014 Hørbar Njææ. Hører kun er klikk Vil jeg si. Men hvis du ser på hjulet på kompressoren når motor går, vil du se om kun hjulet er med eller om clutchen også er med.Hører normalt klikket når den slår inn ja
Borgenvik Posted February 9, 2014 Author Posted February 9, 2014 Ja, ok. Da har jeg mest sannsynlig et problem, så da tar jeg turen til Ford i morgen! Takker pent for alle svar. 2003 Ford Mondeo 1.8 trend kombi Xenon.
Recommended Posts