HansE Posted January 23, 2014 Posted January 23, 2014 Hei !!. Sliter med min mondeo mk3 03'. Har xenon nærlys, og disse skal justete seg selv npr bilen startes, men gjør ikke det. Har sjekket alt av sikringer i begge bokser uten hell. Noen andre som har vært borti det samme? Og hva gjorde dere i tilfelde med problemet? ?.
Kristian Larsen Posted January 23, 2014 Posted January 23, 2014 Har du kontrollert føler på bakstillinga?
HansE Posted January 23, 2014 Author Posted January 23, 2014 Sitter det ikke en forran og en bak? Og hvordan kan man sjekke at en slik føler er gåen?
grcossie Posted January 23, 2014 Posted January 23, 2014 En framme og en bak ja. Hender staga sitter fast på kulene, eller hopper av. Visst du løyser staget, så skal du kunne bevege armen lett
HansE Posted January 23, 2014 Author Posted January 23, 2014 Så hvis man løsner staga så skal man kunne bevege armen på føleren? Og hvis man ikke kan bevege den så er den gåen/brent?
grcossie Posted January 23, 2014 Posted January 23, 2014 Så hvis man løsner staga så skal man kunne bevege armen på føleren? Og hvis man ikke kan bevege den så er den gåen/brent?Jepp, kan selvsagt være ledningsbrudd også, de mekaniske feila på staget er det eneste jeg har vært borti, var en med knekkt skrue der staget er festet i bærebroa også
HansE Posted January 23, 2014 Author Posted January 23, 2014 Mange takk for gode svar !!. Skal sjekke litt i morra. Ps: eukontroll er noe dritt ;-)
Mondeo Power Posted January 24, 2014 Posted January 24, 2014 Mondeo mk3 har ikke selvjustering ved start. Mange andre bla nyere ford kjører lampa ned og så opp igjen ved start. Dette har ikke du på din bil.
HansE Posted January 24, 2014 Author Posted January 24, 2014 Hadde det når jeg kjøpte bilen. Er noe som har sluttet å virke siden forrige eukontroll for 2 år siden.... får bare sjekke litt
Recommended Posts