Larcsern Posted January 23, 2014 Share Posted January 23, 2014 Heisann! Jeg holder på å skal lage meg ett turbogrenrør selv. Dette blir i svart stål på grunn av tilgang, kunnskap og ikke minst pris. Noen som har datategning av flensene til OHC med mål? Gjerne i 1:1 format. Gjerne så tett ved å kunne plotte inn i vannskjærer som overhode mulig Noen som også har en formening av hvordan designet på grenrøret burde være for å få fin snurr på f.eks. en helt alminnelig T3? Og kanskje hvor tykke flensene bør være for å holde? 8mm eller 10mm. Bør vel være bra? - Larcsern - Ford Sierra 86` IST (3-dørs) - Prosjektbilen - Ford Sierra 86` (3-dørs) - Lekebil med 24v- Ford Sierra Cosworth Limited Edition (117/700) - Garasjebil Min Selges tråd! Min Ønskes Kjøpt tråd! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ford-racing Posted January 23, 2014 Share Posted January 23, 2014 hei gutt. Her er de versjonene jeg har prøvd til ohc på div oppsett: halv lange rør , like lange med t34 turbo: turbo vendt nedover og lange rør like lange rør: : "irx450" kortes mulig rør: org csworth t3 turbo samme rør . men med "irx 450" rustfri versjon med puls splitt, forskjellig lengder : et annet et som jeg har gjort: ble meget bra. men skulle vært tykkere flenser. bør bruke 10mm flenser påde på turbo og imot toppen. 1 "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford Link to comment Share on other sites More sharing options...
Larcsern Posted January 24, 2014 Author Share Posted January 24, 2014 Se der ja Hvor kjøper du bend? Og hvilken dimensjon er det på dem? Var det no merkbar forskjell på grenrøra? - Ford Sierra 86` IST (3-dørs) - Prosjektbilen - Ford Sierra 86` (3-dørs) - Lekebil med 24v- Ford Sierra Cosworth Limited Edition (117/700) - Garasjebil Min Selges tråd! Min Ønskes Kjøpt tråd! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts