Mast Posted January 8, 2014 Posted January 8, 2014 Hei folkens Etter 100 000 km service hos en autorisert Ford forhandler i oslo uten at de klarte og bytte kupe/pollenfilteret så tenkte jeg at det er likeså greit og bytte dette selv, men er det så at gasspedalen må av for og få inn dette eller kan man gå inn fra passasjersiden og bytte? noen som har erfaringer som kan hjelpe meg litt på vei så hadde jeg vært evig takknemlig Dette ble gjort på service: 1. utført service alt bra, bortsett fra pollenfilteret som ikke hadde blitt byttet da de ikke klarte og få løsnet gasspedalen....... 2. Lyspære borte i fra fotbrønn på sjåførside? Fungerte før service...3. Ga beskjed om at jeg har problemer med diesel partikel filteret og at bil kan være tom for tilsetting stoff, ikke noe ble gjort på den ene eller andre måten. 4. Ga besjed om at slange fra dpf til trykksenor hadde røket og burde skiftes, Slangen som satt der nå kan jeg selv skaffe til 50 lappen. Noe dere skulle ha 167 kr for ikke galt i det hele tatt men 700 ,- for og sette den på...Orginal slangen så helt annerledes ut 5. Men fikk tilbud om bytte av fremmere foringer i bakstilling og bakre foringer i forstilling til kr 20 000, pluss at jeg kan komme tilbake i morgen og betale for feilsøking av hvorfor motorlampe lyser, Har forresten kjøpt inn foringer til ca 500,- spenn som jeg tenkte og bytte selv med hjelp av en kompis med bil-løfter. 1
RS|Stian Posted January 8, 2014 Posted January 8, 2014 Jeg har byttet kupéfilter på en MK2 og der måtte jeg skru av gasspedalen for å komme til slik at jeg fikk dratt ut filteret. Syns det var en ganske så kurant jobb. FordClubNorway.no
caprimotorsport Posted January 8, 2014 Posted January 8, 2014 Hei,høres ut som du bør bytte verksted;) må ut med gasspedal ja,enkel jobb 10min.
grcossie Posted January 9, 2014 Posted January 9, 2014 Det som kan skje ved pollenfilter skifte, er at en av skruene til gasspedalen løsner fra torpedoveggen, slik at allt går rundt når man skal skru av mutteren. Har vært borti dette et par ganger, men isåfall må de jo gje beskjed om dette. Slangen til dpf sensor, må du bruke org slange, eller noe som tåler eksos varmen. Denne koster mye mer enn oppgitt over her
Kaspar Strømme Posted July 28, 2018 Posted July 28, 2018 Det som kan skje ved pollenfilter skifte, er at en av skruene til gasspedalen løsner fra torpedoveggen, slik at allt går rundt når man skal skru av mutteren. Har vært borti dette et par ganger, men isåfall må de jo gje beskjed om dette. Slangen til dpf sensor, må du bruke org slange, eller noe som tåler eksos varmen. Denne koster mye mer enn oppgitt over herEr det noe god løsning på dette med skruen som er løsnet? Er ca 4 år siden filter ble skiftet på verksted og nå tenkte gjøre selv, men skruen øverst til venstre bare snurrer...
grcossie Posted July 28, 2018 Posted July 28, 2018 Hjelper av og til med å presse skralla litt mot en side, hvertfall med luft skraller
Kaspar Strømme Posted July 30, 2018 Posted July 30, 2018 Hjelper av og til med å presse skralla litt mot en side, hvertfall med luft skrallerok, takker. Har ikke luftskralle selv så får spørre på verkstedet..
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now