Focuser Posted January 2, 2014 Posted January 2, 2014 Heisann Kjøpte meg en brukt Ford Focus 2.0Tdci med 95 000km på tellerverket for snart 2 år siden. Bilen har nå rullet 140 tusen. I det siste har jeg opplevd at motorn helt uten forvarsel stopper. Turtallet faller ned på tomgangsturtall og bilen reagerer ikke på "input" fra gasspedalen. Stopper og starter bilen igjen, og da funker den som før. Ble fortalt at dieselpartikkelfilteret kunne skape slike problemer, men den er akkurat byttet. Kjøpte meg en feilkodeleser, men ligger ingen feilkoder inne på ecu. Noen som har vært borti dette før?
HoelRacing Posted January 2, 2014 Posted January 2, 2014 Kan være EGR-ventil. Har vært borte i samme symptomene på samme motor. Da var EGR-ventil problemet. 92' Ford Sierra Cosworth 4x4
steimon ST Posted January 4, 2014 Posted January 4, 2014 Ikke tilfeldigvis 136hk 08' vel. Har vært borti akkurat det samme selv, heldigvis skjedde dette under bruktbil garanti, leverte tilbake bilen til RS Lillestrøm fant aldri ut av det. Bilen ble solgt på nytt, da hadde de byttet EGR ventil. Det hjalp ikke da bilen igjen ble returnert. Ikke meningen å ta fra deg motet her, men slike feil kan være en utfordring desverre. steimon ST.Focus ST 2.0 EcoBoost.Focus Titanium 1.0 EcoBoost.
Focuser Posted January 13, 2014 Author Posted January 13, 2014 09 136 hk. Ser ikke helt hva jeg kan gjøre da jeg har INGEN feilkoder å gå etter. Skal prøve å rense egr ventil og innsug, longshot men noe må jeg prøve.
Przemek Posted January 13, 2014 Posted January 13, 2014 Brudd på isoleringen til veivakselsensoren spess hvis det Skjer det når motoren har blitt varm?
Focuser Posted January 14, 2014 Author Posted January 14, 2014 Jepp, tror ikke dette har skjedd på kald motor. Har du vært borti dette før?
Przemek Posted January 14, 2014 Posted January 14, 2014 Ja opplevde det en gang, Var et lite rift i isoleringen på den ene kabelen like ved kontakten i dette tilfellet, og de er jo drit følsomme og tynne de ledningene, varmen fra motor og eksos gjør isoleringen sprø like ved sensoren tror jeg? Løste seg med å isolere den med rift. Får håpe du finne ut av det. Har ikke noe tro på at det er EGR, ved feil på denne har jeg bare opplevd at bilen går i nødmodus med feilkode lavt ladetrykk pga sot og restriksjon i EGR, men jeg kan jo ta feil.
Focuser Posted January 14, 2014 Author Posted January 14, 2014 Opplever at dette skjer kun på lavt turtall. (Under 2000 rpm)
Przemek Posted January 14, 2014 Posted January 14, 2014 Opplever at dette skjer kun på lavt turtall. (Under 2000 rpm)På en annen bil jeg var borti var det ikke isoleringen men fortsatt veivakselsensoren som var syndebukken feilen kom og gikk i begynnelsen men ettersom sensoren ble værre skjedde det oftere og oftere. Da slukket bilen når den var blitt varm og hver gang man kom under / rundt 2000 omdreininger i rundkjøringer av alle ting. Passet man på å ruse bilen slokket den ikke, men det gjorte giringen litt vanskelig ettersom sensoren ikke var "ødelagt nok" og feilen kom og gikk logget heller ikke hjernen noe feilkode.
Focuser Posted January 14, 2014 Author Posted January 14, 2014 Står denne på gearkassa? vanskelig å komme til?
Focuser Posted January 22, 2014 Author Posted January 22, 2014 Har bytta sensorn nå, og sett over wireing. Fant ikke noe brudd eller mangel på isolasjon.Bilen har oppført seg eksemplarisk, kaldstart går som en lek, da det tidligere var problemer når det bikket -10 grader. Og bilen har heller ikke stoppet, så forhåpentligvis kan jeg si case closed. 1
Przemek Posted January 22, 2014 Posted January 22, 2014 Så bra! Får håpe det var årsaken og at det var sensoren.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now