MrFord Posted December 29, 2013 Posted December 29, 2013 Jeg skal etterhvert bytte ut frosken for noe nyere og dieselOg en MK3 Mondeo er vel i min prisklasse. Men jeg er ute etter å lære litt om disse bilene før jeg evnt kjøper.Så om folk kan komme med kunnskap rundt disse bilene,altså kjente feil og mangler som jeg burde være ekstra obs på Og et underspørsmål, forskjellen på 2.0 tdci med 115 og 130 hk, er dette bare oppsett eller er det større turbo osv? Håper at dere kan dusje meg med kunnskapen deres “Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”― Jeremy Clarkson
Pusur_ Posted December 29, 2013 Posted December 29, 2013 Se opp for de som har gått langt, kjent feil er dyser som lekker. Dette gjelder ikke bare Ford, men samme motoren finnes også i bl.a Jaguar. Bremsekalippere bak er også dårlig på dem, krever vedlikehold i form av rengjøring og smøring. Andre ting som kan nevnes med stikkord: "slamrestag", EGR og el-nett i bakluke
grcossie Posted December 29, 2013 Posted December 29, 2013 (edited) Vil ikke si at el nettet i bakkluka, er noe utbredt problem. Linkarmer, caliper og håndbremswirer, egr, fremre foring på "reaksjonsstaget" bak, knekkte fjører fr og bak, rust bremserør bak, rust bærebroer bak og rust dører, bakluke og panser er de vanlige gjengangerene Edited December 29, 2013 by grcossie
Mondeo Power Posted December 29, 2013 Posted December 29, 2013 Enig. Har jobbet med disse siden de kom i 2001 og eneste el feilen i bakluka jeg har sett er bryteren og skiltlamper.
grcossie Posted December 29, 2013 Posted December 29, 2013 Enig. Har jobbet med disse siden de kom i 2001 og eneste el feilen i bakluka jeg har sett er bryteren og skiltlamper.De tingene glemte jeg, men er også relevante ja. Var også endel problem med de tidlige dieselpumpene, som produserte spon. Dette har jeg ikke sett noe til på mangen år, så det problemet er nok luket vekk. Dieselvarmeren, trenger overhaling, er og en gjenganger
MrFord Posted December 29, 2013 Author Posted December 29, 2013 Takk for mye bra lærdom her, er det noen som veit forskjell på 115 og 130 hk ene da? “Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”― Jeremy Clarkson
grcossie Posted December 29, 2013 Posted December 29, 2013 Takk for mye bra lærdom her, er det noen som veit forskjell på 115 og 130 hk ene da?Programvaren, mulig dysene, husker ikke helt. 115hkèn har mate pumpe ved tank, noe som ikke 130hkèn har
Mondeo Power Posted December 29, 2013 Posted December 29, 2013 Kollisjonsføler bak grillen, panserlås, rust på bakskjermer da fangeren gnager på lakken.
grcossie Posted December 29, 2013 Posted December 29, 2013 Da er vell det meste komt med, håper vi ikke skremmer deg vekk fra et evt kjøp. Mye av tingene her, er lett å fikse visst de skulle oppstå
MrFord Posted December 30, 2013 Author Posted December 30, 2013 det er jo alltid noe med alle biler, så skremt er jeg ikke men da kan jeg luke ut de værste. “Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”― Jeremy Clarkson
JChE Posted December 31, 2013 Posted December 31, 2013 Jepp :-) ser verre ut enn det er, bare finn en bil som er godt holdt. Du kan jo prøve å sammenligne antall feil med en Passat fra samme tidsrom :-D -13 Ford Transit Custom x 04 Ford Mondeo Ambiente
Pusur_ Posted December 31, 2013 Posted December 31, 2013 Vil ikke si at el nettet i bakkluka, er noe utbredt problem. Om det er så valdig utbredt problem vet jeg ikke, mem jeg har vert borti 3 stk på kort tid her lokalt. Jordingsfeil eller "knekkt" isolasjon i overgang luke-kaross
grcossie Posted December 31, 2013 Posted December 31, 2013 Om det er så valdig utbredt problem vet jeg ikke, mem jeg har vert borti 3 stk på kort tid her lokalt. Jordingsfeil eller "knekkt" isolasjon i overgang luke-kaross Klart det er en utsatt plass på alle biler, har bare vært borti 1 slikt tilfelle på disse siden kom. Kan nok være et kommende problem
Recommended Posts