kRRistian Posted December 24, 2013 Posted December 24, 2013 (edited) Hei alle sammen og god jul! Bare så dette er klart så er ikke dette en salgsannonse, jeg vil bare finne ut hva verdi bilen har. Jeg har en 91.mod sierra cosworth som er importert fra Sveits, bilen hadde 1.eier i Sveits og jeg er den tredje eieren siden den kom til norge. Den er bergunderrød med skinninteriør og har elektriske vinduer foran.Bilen har rust i rammevanger og kanaler samt gulvet er generelt dårlig stand, ellers er bilen fin i lakken men har noen småbulker her og der. Motoren er nybygd med nye stempler, balansert veiv, store dyser, garrett 3071bb, grenrør, airtec intercooler, airtec turbocooler, aluradiator av ukjent merke, Link pluss datasprut, alt av lagrer, High flow/high pressure oljepumpe, 2 dobble coiler, svart samco, 3" mongoose. Ellers har bilen bilstein dempere, compression struts, stabstag foran og bak, originale felger, turbogroove bremseskiver med ebc klosser. Har noe deler som jeg selger med hvis jeg bestemmer meg for å selge, blandt annet coilovers..... I mine øyne så er motoren stort sett det som er verdt noe. Noen tenker nok i de baner hvor de vil ha rammenummer og vognkort, det har selvfølgelig en verdi men siden dette er en originalbil hadde det vært kjekkt om noen med mad skills i sveising ville hatt hele sullamitten. Til info så er motoren bare grovmap`et, men har sett samme oppsettet på en escort som kjører på vanlig bensin og tar ut rett over 400 hjulhester, jeg har såpass store dyser at jeg ville hatt to map, et for E85 og et for bensin.... Motoren kom på rundt 75.000 slik som den står nå. Alle vurderinger og spådommer mottaes med takk. Mvh.Kristian Slanger er nå byttet til sort! Edited December 24, 2013 by kRRistian
4x4rune Posted December 24, 2013 Posted December 24, 2013 Hei alle sammen og god jul! Bare så dette er klart så er ikke dette en salgsannonse, jeg vil bare finne ut om bilen er verdt å selge grunnet tidsklemma. Jeg har en 91.mod sierra cosworth som er importert fra Sveits, bilen hadde 1.eier i Sveits og jeg er den tredje eieren siden den kom til norge. Den er bergunderrød med skinninteriør og har elektriske vinduer foran.Bilen har rust i rammevanger og kanaler samt gulvet er generelt dårlig stand, ellers er bilen fin i lakken men har noen småbulker her og der. Motoren er nybygd med nye stempler, balansert veiv, store dyser, garrett 3071bb, grenrør, airtec intercooler, airtec turbocooler, aluradiator av ukjent merke, Link pluss datasprut, alt av lagrer, High flow/high pressure oljepumpe, 2 dobble coiler, svart samco, 3" mongoose. Ellers har bilen bilstein dempere, compression struts, stabstag foran og bak, originale felger, turbogroove bremseskiver med ebc klosser. Har noe deler som jeg selger med hvis jeg bestemmer meg for å selge, blandt annet coilovers..... I mine øyne så er motoren stort sett det som er verdt noe. Noen tenker nok i de baner hvor de vil ha rammenummer og vognkort, det har selvfølgelig en verdi men siden dette er en originalbil hadde det vært kjekkt om noen med mad skills i sveising ville hatt hele sullamitten. Til info så er motoren bare grovmap`et, men har sett samme oppsettet på en escort som kjører på vanlig bensin og tar ut rett over 400 hjulhester, jeg har såpass store dyser at jeg ville hatt to map, et for E85 og et for bensin.... Motoren kom på rundt 75.000 slik som den står nå. Alle vurderinger og spådommer mottaes med takk. Mvh. KristianNorsk skiltet? det er jo omtrent alt som er verdt å vite, tar man utgangspunkt i at den IKKE er norsk, tja 60 lapper kanskje? ikke fordi den ikke er VERDT mer, men fordi det er kjøperne som bestemmer verdien. det gjelder å finne rette kjøper, selv betalte jeg 40k BARE FOR MOTOR.. da uten noen utvendige deler, så riktig kjøper vet hva dette koster. MEN synd å skulle ødelegge en nummerbil, det går kaldt nedover ryggen.. hvor mye rust er det egentlig snakk om? 1
Pusur_ Posted December 24, 2013 Posted December 24, 2013 Som nevnt, i kroner og øre er det mest lønnt og selge i deler! Men om man har et lite snev av entusiasme i seg så slå det fra deg! Penger er ikke alt
cross-box Posted December 24, 2013 Posted December 24, 2013 komplett bil hadde jeg gitt deg MAKS 80 000 om det var en bil på skilt, uten skilt MAKS 50 000 men i deler så er det helt andre priser ute g går, erfarings messig er det letter og selge cosworth i deler, greit det er mer jobb men mer penger på konto aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980
kRRistian Posted December 24, 2013 Author Posted December 24, 2013 Bilen har rust i gulvet, spesielt angrepet er infestninger til traversforinger og undersiden av bagasjerom hvor steinspruten står fra bakhjulene. Den har ikke rust i skjermer og dører, noe som er merkelig...Jeg vil anta at det er mye rust i kanalene og, jeg har ikke hatt av skjørtene enda men er rimelig sikker hvis jeg kan få dømme ut fra gulvet. Jeg har hatt biler før hvor det er et hull og to i gulvet, og bare så det er klart så er sierraen i en helt annen liga. Jeg har ikke spesielt god greie på sveising, så planen var å sette bort arbeidet til noen men så kom storken med to unger og lokalet vi leide skal rives så det ble mye på en gang. Nå leier jeg et mindre lokale hvor jeg har plass til en bil, men har klemt inn begge to (har en taunus også). Så for at jeg skal kunne ha plass til å jobbe med taunusen vurderer jeg om sierraen må gå.Bilen er registrert i norge og har norske skilt, disse er levert inn siden det mangler eu-kontroll og det er liten vits i å kjøre den på noe kontroll med det gulvet. Jeg har er lite lysten på å selge den i deler, ville helst at den ble komplett igjen slik den fortjener.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now