sierra andy Posted December 9, 2013 Posted December 9, 2013 heikjører med EATON truetrac diffsperre som eg har instalert i min 7,5" diff på min Ford sierra 2,9har kjørt med diffen i godt ett år nå og har fyngert kjempe bra! men i det siste har eg begynt å lakt merke til en irriterende (dunking) eller slåing fra diff hver gang eg girer, er dette sperra som slår inn og ut?tror ikke det var sånn da diffen var ny,,, så lurer på om noen andre med samme diff har dette problemet? Anders
hår ball Posted December 9, 2013 Posted December 9, 2013 Villl tro at du har for stor backlash/ klaring mellom pinjong/kronhjul.... husker du hvor mye du satt den opp til i utgangspunktet?
Smistad Posted December 9, 2013 Posted December 9, 2013 da ser det iallefall sånn ut, dette er 7,5" med 3.64 Busskort.
sierra andy Posted December 9, 2013 Author Posted December 9, 2013 Villl tro at du har for stor backlash/ klaring mellom pinjong/kronhjul.... husker du hvor mye du satt den opp til i utgangspunktet?tror ikje det har noe med klaringen å gjøre, er iallefall ingen ulyder, vet ikke hvor stor klaring eg stillte den inn til,
dohcboy Posted December 10, 2013 Posted December 10, 2013 du får justere den såpass stram at du akkurat har litt klaring. du kjenner om d er for mye da for hand.viss du kunn hadde ute kronhjulet når du monterte diffbremsen er d nok sansynlig at du bare trenger å stramme opp klaringa mellom pinjong og kronhjulet Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
sierra andy Posted December 10, 2013 Author Posted December 10, 2013 kan vell ikje ver for liten klaring for da blir det vell ulyd?
dohcboy Posted December 10, 2013 Posted December 10, 2013 vil tro at d blir ulyd ja viss klaringen er for liten. å ved giring så kan d jo selvfølgelig bli dunking viss d er "mye" slakke imellom Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
sierra andy Posted December 10, 2013 Author Posted December 10, 2013 vil tro at d blir ulyd ja viss klaringen er for liten. å ved giring så kan d jo selvfølgelig bli dunking viss d er "mye" slakke imellom blir ulyd viss klaringen er for stor også, trur eg
dohcboy Posted December 11, 2013 Posted December 11, 2013 blir ihvertfall klunkelyd om klaringa er for stor under giring, men sjekk selve diff opphenget også, er d dårlig kan du få ulyd ved giring og Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
FrodeH Posted December 12, 2013 Posted December 12, 2013 Har berre erfaring med Eaton lsd differ, men er vel stort sett samme framgangsmåte å montere desse.Du vil få ulyd om den er for tight eller slakk mellom kron og pinjong. Skal vere rundt 0.13mm glapp/backlash mellom kron og pinjong. For å få riktig måling her må diffhuset og flens til pinjong vere heilt fastlåst.Medbringerane kan lage litt lyd også om dei ikkje er låst med klips
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now