Jump to content

Recommended Posts

Posted

hei

kjører med EATON truetrac diffsperre som eg har instalert i min 7,5" diff på min Ford sierra 2,9

har kjørt med diffen i godt ett år nå og har fyngert kjempe bra! men i det siste har eg begynt å lakt merke til en irriterende (dunking) eller slåing fra diff hver gang eg girer, er dette sperra som slår inn og ut?

tror ikke det var sånn da diffen var ny,,,

 

så lurer på om noen andre med samme diff har dette problemet? :closedeyes:

 

Anders

Posted

Villl tro at du har for stor backlash/ klaring mellom pinjong/kronhjul.... husker du hvor mye du satt den opp til i utgangspunktet?

tror ikje det har noe med klaringen å gjøre, er iallefall ingen ulyder, vet ikke hvor stor klaring eg stillte den inn til,

Posted

du får justere den såpass stram at du akkurat har litt klaring. du kjenner om d er for mye da for hand.


viss du kunn hadde ute kronhjulet når du monterte diffbremsen er d nok sansynlig at du bare trenger å stramme opp klaringa mellom pinjong og kronhjulet

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Posted

vil tro at d blir ulyd ja viss klaringen er for liten. å ved giring så kan d jo selvfølgelig bli dunking viss d er "mye" slakke imellom

 blir ulyd viss klaringen er for stor også, trur eg

Posted

Har berre erfaring med Eaton lsd differ, men er vel stort sett samme framgangsmåte å montere desse.

Du vil få ulyd om den er for tight eller slakk mellom kron og pinjong. Skal vere rundt 0.13mm glapp/backlash mellom kron og pinjong. For å få riktig måling her må diffhuset og flens til pinjong vere heilt fastlåst.

Medbringerane kan lage litt lyd også om dei ikkje er låst med klips

XWIyo.jpg

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...