Steiro Posted December 8, 2013 Posted December 8, 2013 Trenger ny clutch til min Ford OHC 2.0 som er trimmet: Kent FR32 kamPortet toppPlanet topp (2mm)4-2-1 grenrørForgasser enda ikke sikker på hva jeg skal gå for men, la oss si Weber 40 DCOEFord t9 5 trinns girkasse Noen som vet om dette gir nokk kraft til at jeg må opp i en competetive clutch eller holder den originale clutchen?Burton har jo "fine" priser på trim-clutchene deres i forhold til std.: http://www.burtonpower.com/parts-by-fitment-type/parts-by-engine-ford/ford-sohc-pinto/luk-std-clutch-kit-2-0-sohc-pinto-215mm-622017506.html http://www.burtonpower.com/parts-by-fitment-type/parts-by-engine-ford/ford-sohc-pinto/ap-racing-clutch-kit-sohc-pinto-215mm-cp2000-5.html Ser jo ut til at det blir vel overkill med clutch kit'et fra AP Racing.
Truckdriver Posted December 8, 2013 Posted December 8, 2013 Orginal clutch holder faktisk ganske lenge til trimmnivået ditt, så lenge den er i god stand.Om du får utnyttet det maksimale av DCOE gassere med dette oppsettet kan det hende levetiden blir noe lavere. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal
Steiro Posted December 9, 2013 Author Posted December 9, 2013 (edited) Takker for svar Har jo egentlig råd til AP racing sin clutch som jeg har linket. Men lurer bare på om det er verdt det? Hvor mange clutcher fra AP racing må jeg bytte i forhold til clutcher fra LUK? Clutcher er vel også noe som vanligvis holder en stund. Dette skal hovedsaklig være en bruksbil på vei med litt ekstra futt i for lettere forbikjøring osv. Kjører på med AP-R. Sin clutch. Blir også et quickshift kit til girkassen med Edited December 9, 2013 by Steiro 1
D.Toft Posted December 9, 2013 Posted December 9, 2013 kjøp deg std trykkplate og 4 pucket lamell med fjører.kjørte med dette på min ohc turbo
Christer_Martinsen Posted December 10, 2013 Posted December 10, 2013 (edited) Mulig du har bestilt alt, men jeg bruker faktisk Biltema clutchsett på min motor, og den holder godt til mitt oppsett: Planet, portet topp og tynn toppakningKent FR33 kamsettJusterbart kamdrev2 doble Weber 45 dcoe (med korte trakter)Grenrør, og 2,5" eksosOverhalt 205 bunndel Edited December 10, 2013 by Christer_Martinsen Ford Sierra Cosworth 1988 2wdFord Sierra Cosworth 1990 4x4
Recommended Posts