Trones... Posted December 1, 2013 Posted December 1, 2013 Go søndag folkens Frua sliter litt med at nå som det er blitt vinter så har hun av og til store problemer med å både komme seg inn og ut av sin mondeo mk4.Regner med at grunnen er fukt å is i låsene. Men er dette er vanlig problem på disse?Omså blir ikke dørlås smurt opp å det på service? Må da tilføye at bilen har komplett servicehefte og alt er gjort hos Ford forhandlere. Mvh. Trones...87. Merkur XR4TI.06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci. HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
KNAa Racing Posted December 1, 2013 Posted December 1, 2013 Dette er ganske vanlig, å ja, det skal smøres ved service, men smøringen når ikke problemet i låsekassen.Det er derfor vanlig å demontere låsekassen, gjøre den ren, å smøre med et spesielt fett på noen punkter.Hos ford skal de vite dette:)
Trones... Posted December 1, 2013 Author Posted December 1, 2013 Dette er ganske vanlig, å ja, det skal smøres ved service, men smøringen når ikke problemet i låsekassen.Det er derfor vanlig å demontere låsekassen, gjøre den ren, å smøre med et spesielt fett på noen punkter.Hos ford skal de vite dette:) Så i prinsippet så skal jeg ta med meg servishefte, "problemet" og be dem og fikse problemet som reklamasjon på tidligere service? Mvh. Trones...87. Merkur XR4TI.06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci. HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
KNAa Racing Posted December 1, 2013 Posted December 1, 2013 (edited) Sikkert ikke så enkelt. De er nok ikke tidligere servicer som er problemer, er nok dette fettet i låsekassen fra første stund, ev. låsekassen i seg selv..Hvilke årsmodell? Edited December 1, 2013 by KNAa Racing
Trones... Posted December 1, 2013 Author Posted December 1, 2013 2007 Mvh. Trones...87. Merkur XR4TI.06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci. HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
Spock Posted December 1, 2013 Posted December 1, 2013 Sleit med samme problemene med min 2005 Focus, stadig frosne dører og stadig smøring - men det var problemer så fort det ble kuldegrader. Når jeg monterte nye høytalere i frontdørene oppdaget jeg et sort, tykt belegg nederst inne i dørene. Dette var seigt og holdt åpenbart på vann. Dette gjorde nok at det konstant var høy luftfuktighet inne i døren der låskasse sitter. Se bilder et stykke ned i denne tråden: http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/68031-oppgradere-stereo-i-focus-2005-masse-bilder-na-ogsa-alarmmontasje/ Jeg skrubbet vekk belegget med avfetting og såpe. Påfølgende vinter hadde jeg ingen som helst problemer. Kan være verdt å prøve. Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005
Recommended Posts