redneck Posted November 17, 2013 Posted November 17, 2013 Lurer da på å kjøpe en mondeo som bruksbil, sett på 2001-2003 modeller.Fant en billig en som ikke gikk dårlig, mulig turbohavari stod det. Men kan vel være luftmengdemåleren å?Snakker da om 2 liter diesel.Noe man bør være obs på?
JChE Posted November 17, 2013 Posted November 17, 2013 Kjøp 2004 eller nyere, de er mye bedre. -13 Ford Transit Custom x 04 Ford Mondeo Ambiente
redneck Posted November 17, 2013 Author Posted November 17, 2013 Hvorfor? har ikke hatt ford før så er helt grønn på de.Her har det godt i gammel nissan, så der ligger all min kunnskap
Stian MH Posted November 18, 2013 Posted November 18, 2013 Hva er budsjettet ditt på ? [] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå. [] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue [x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red
2.8i TIC Posted November 18, 2013 Posted November 18, 2013 Hvorfor? har ikke hatt ford før så er helt grønn på de.Her har det godt i gammel nissan, så der ligger all min kunnskap Motoren som kom i modeller etter 2003 er en bedre motor enn de tidligere. Alt kommer jo an på hvilke planer du har for bilen. Skal du kjøre 40000 i året hadde jeg kjøpt en som hadde gått litte, kjører du 10000 i året er det ingen fare å kjøpe en som har gått litt. Har du planer om å selge igjen noen år kan det være en fordel å finne en med så mye utstyr som mulig så den blir lettere å selge. Skal du beholde den til den skrotes kan du velge sjøl. Slitedeler må regner med å byttes på ca 150000 km. Slik som hjullager, dempere, endeledd og stabilisatorstag. Kommer selvfølgelig veldig an på hvordan bilen har vært brukt.
redneck Posted November 18, 2013 Author Posted November 18, 2013 (edited) Å skru er ikke noe problem, de har jeg gjort nok. Har ikke alverden med penger så tenke en 30 tusen.04- å nyere blir litt for dyrt. Men når dere sier at den er dårligere, vil det da si at det er en dårlig motor? som det kommer til å koste skjorta å fikse?Sett litt på denne, mye utstyr å 14 år nyere en min andre bil http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=44080476 Edit: Blir nok å selge etterhvert, så kommer ikke til å ha bilen så veldig lenge. Fikse opp litt å øke verdien litt.Men det tenker jeg ikke på enda, skulle egentlig hatt meg en druksbil. Blir ikke så mye kjøring nå for tiden å mest langkjøring Edited November 18, 2013 by redneck
Recommended Posts