Jump to content

JT-Teknik kamdrev


Christer_Martinsen

Recommended Posts

Holder på å montere ny innsugskam i Cosworth toppen, og i den forbindelse har jeg også kjøpt inn nye stål justerbare kamdrev, og noe annet snadder. De justerbare kamdrevene som er montert nå, har inngravert JT-Teknik YB , disse ligner egentlig en del på de justerbare Alu dreva til Kent Cams. Men disse virker noe mer solide rundt senter, der Kent drevene har en tendens til å sprekke. Finnes heller ikke tegn til slitasje på reim-flaten. Har noen vært borti disse kamdrevene?

Edited by Christer_Martinsen

Ford Sierra Cosworth 1988 2wd
Ford Sierra Cosworth 1990 4x4

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Henrik Olling der tidligere arbejdede ved Troels ( jt-teknik) tegnede og lavede det første sæt af de knasthjul. Og siden har JT lavet og solgt dem. De laver bla også dele til Kleemann og zenvo.

 

Henrik Olling har selv en 2wd cosworth. Og Troels har en ombygget mk 1 Escort med bobleskærme og cosworth motor, han bygget stadig på den.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Henrik Olling der tidligere arbejdede ved Troels ( jt-teknik) tegnede og lavede det første sæt af de knasthjul. Og siden har JT lavet og solgt dem. De laver bla også dele til Kleemann og zenvo.

 

Henrik Olling har selv en 2wd cosworth. Og Troels har en ombygget mk 1 Escort med bobleskærme og cosworth motor, han bygget stadig på den.

Aha. Vet du hvor disse egentlig kan kjøpes, evt pris på nye? Har du hørt noe om kvaliteten på disse over lengre tid, har de samme slitasje/skader som Kent Cams aludrevene?

Ford Sierra Cosworth 1988 2wd
Ford Sierra Cosworth 1990 4x4

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...