Christer_Martinsen Posted November 5, 2013 Posted November 5, 2013 Som de fleste sikkert vet, så begynner det å bli rimelig dyrt / vanskelig å få tak på nye org 3 bar map sensorer. Har funnet et par, men de skal ha over 2000,- kr for en sensor. Spørsmålet er da, om det er noen som vet om noen som er litt rimeligere, evt erfaringer med uorg sensorer. Ford Sierra Cosworth 1988 2wdFord Sierra Cosworth 1990 4x4
Trones... Posted November 5, 2013 Posted November 5, 2013 NYE 909motorsport AS har på lager..Snakk med de om dette. http://www.909motorsport.no/products/3-bar-map-sensor Har ikke hatt problemer med uorginal map sensor jeg Mvh. Trones...87. Merkur XR4TI.06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci. HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
grcossie Posted November 5, 2013 Posted November 5, 2013 Hvet om 2stk, som har hatt problem med de uorg, Map problem, kan fort lage havari, så man bør stole på den man har. Godt mulig at de uorg kan funke og, bruker bare org selv og har alltid hatt en ny på lur
Christer_Martinsen Posted November 5, 2013 Author Posted November 5, 2013 (edited) Woodford er de eneste som jeg kan se på Ebay som har org 3 bar map på lager nå, og de skal ha £199. Ser også at det selges uorg helt ned i £25, og de er uaktuelle. Ligger også noen sensorer fra intermotor til rundt £100, intermotor pleier vel å ha ok kvalitet tror jeg. Har kikket på de på 909motorsport, men vet ikke om jeg skal ta sjansen. Er dritt at de slutter å produsere såpass viktige deler som 3 Bar map sensor og TPS'er. Edited November 5, 2013 by Christer_Martinsen Ford Sierra Cosworth 1988 2wdFord Sierra Cosworth 1990 4x4
Slåstad RS Posted November 5, 2013 Posted November 5, 2013 Hadde vært morsomt å henge på en GM 3bar, og se om skaleringen er lik.Begge har jo 5v vref. Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
Pusur_ Posted November 5, 2013 Posted November 5, 2013 909motorsport har meg bekjent hatt 2-3 klager på over 250 uorg map sensorer. Men personlig mener jeg at en bbl er et must ved trimming av turbomotorer! Men om org 3 bar er av interesse, send meg gjerne en mail så skal jeg sjekke opp saken, ganske sikker på at det er på lager hos leverandør Mvh 909motorsport.nojat@909motorsport.no
grcossie Posted November 6, 2013 Posted November 6, 2013 909motorsport har meg bekjent hatt 2-3 klager på over 250 uorg map sensorer. Men personlig mener jeg at en bbl er et must ved trimming av turbomotorer! Men om org 3 bar er av interesse, send meg gjerne en mail så skal jeg sjekke opp saken, ganske sikker på at det er på lager hos leverandør Mvh 909motorsport.nojat@909motorsport.noEr det ikke Matt Lewis, du handler med? Han har ikke mer igjen
Pusur_ Posted November 6, 2013 Posted November 6, 2013 Er det ikke Matt Lewis, du handler med? Han har ikke mer igjen Nei, desverre, har prøvd å handle med han et par ganger, men det funker ikke...
grcossie Posted November 6, 2013 Posted November 6, 2013 Nei, desverre, har prøvd å handle med han et par ganger, men det funker ikke...Oki, hvet forrige909 gjorde det
Pusur_ Posted November 6, 2013 Posted November 6, 2013 Oki, hvet forrige909 gjorde det Ja, han prøvde en periode han også, men det var for "slappt" Prisene er greie, men man vet aldri når man får bestillt eller får varene. Tror han er hakket bedre på "mindre" bestillinger faktisk.
Ron Posted November 6, 2013 Posted November 6, 2013 Jeg har aldri hatt noen problem med u org 3 bar, jeg trur grunn til at dem dør er at mange bader sine i frostvæske å olje. Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Jan300 Posted November 6, 2013 Posted November 6, 2013 (edited) Prøvde to uorginale for et par år siden og det funket ikke i det hele tatt.Dette var de som koster 20-30 pund.Bare søppel.Det finnes en annen type også men de har jeg ikke testet.Hadde vært morsomt å henge på en GM 3bar, og se om skaleringen er lik.Begge har jo 5v vref.Det må vel også være ca.lik motstand også.Ellers er det nok ikke problemer med å bruke den,men må nok forandre litt i programmet i hjernen(chippet) Edited November 6, 2013 by Jan300
Slåstad RS Posted November 6, 2013 Posted November 6, 2013 "Det må vel også være ca.lik motstand også.Ellers er det nok ikke problemer med å bruke den,men må nok forandre litt i programmet i hjernen(chippet)" Jupp , og derfor blir det besøk hos Jan300! Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
Pusur_ Posted November 6, 2013 Posted November 6, 2013 Men det er jo klart at den finnes mange forskjellige kopi sensorer da. De som 909 selger er det ingen andre som selger da disse er produsert for akkurat 909. Det er nok mange produsenter inne på "kopi" markedet, spesielt i kina, der lever de jo stort sett av å kopiere ting
RS 1000 Posted November 9, 2013 Posted November 9, 2013 Hadde vært morsomt å henge på en GM 3bar, og se om skaleringen er lik.Begge har jo 5v vref.Hvis man sjekker enkelte universal datasprut som er designet for å sammarbeide med en gitt motors orginale sensorer så får man se at forskjellige MAPsensorer gir forskjellig signal VS MAP trykk. Man må inn i softwaret og velge riktig MAP sensortype og utgave for å få korrekt skalering. Det samme gjelder temperatursensorer. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Slåstad RS Posted November 9, 2013 Posted November 9, 2013 Hvis man sjekker enkelte universal datasprut som er designet for å sammarbeide med en gitt motors orginale sensorer så får man se at forskjellige MAPsensorer gir forskjellig signal VS MAP trykk. Man må inn i softwaret og velge riktig MAP sensortype og utgave for å få korrekt skalering. Det samme gjelder temperatursensorer. Er obs på det, men finnes ikke den originale å få lengere så må en vurdere forskjellige alt.Samme med Tps.Har sett på skaleringen på div. forskjellige sensorer, og noen er så nære de originale at de kan gå forbi koppideler i nøyaktighet. Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
RS 1000 Posted November 10, 2013 Posted November 10, 2013 Helt klart og en annen sensor og en etterjustering av mappet løser dette.For endel år siden var det også vanskelig å skaffe 3 BAR MAP sensorer til Cosworth. Folk forsøkte da med GM sensorer og annet, men skaleringen er såpass forskjellig at man ikke kunne betegne resultatet som tilfredsstillende. Hvorvidt noen leverer chip som er tilpasset GM eller andre MAP sensorer, og som løser dette problemet, vites ikke. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Slåstad RS Posted November 10, 2013 Posted November 10, 2013 Tror jeg skal plukke med div. og reise opp til Jan til sommeren og forske litt en dag han har tid. Når en ser hvor herlig respons og hvor rent og fint bilen hans synger ut på turtall , så har jeg tro på hans tolmod til å justere riktig. Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
RS 1000 Posted November 11, 2013 Posted November 11, 2013 Det virker å være en god plan. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
xXx Posted December 26, 2013 Posted December 26, 2013 (edited) eg har orginal 3 bars map sensor til deg viss det er av innteresse ;-) Edited December 26, 2013 by xXx RS Cosworth 1990 Mvh Raymond
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now