Jump to content

Import av motor

Cosworth Racing1

Recommended Posts

Har en VW T5 som jeg må bytte motor i pga motorskade.

Spørsmålet er da, hvordan er det å importere en motor fra f.eks Sverige (trenger ikke være komplett, turbo og div småting kan gjerne mangle)? Må jeg betale full mva når denne skal erstatte en havarert motor?

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Har en VW T5 som jeg må bytte motor i pga motorskade.

Spørsmålet er da, hvordan er det å importere en motor fra f.eks Sverige (trenger ikke være komplett, turbo og div småting kan gjerne mangle)? Må jeg betale full mva når denne skal erstatte en havarert motor?

Sist jeg kjøpte motor i Sverige , betalte jeg kun Norsk mva, ikke Svensk.

Bor ikke langt i fra grensa, men ville ikke bare kjøre rett over pga muligheten til garanti.

Alt av brukte deler jeg har kjøpt i fra utlandet har det vært det samme med.

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Sikker?

Har hørt det er noe greier med at dersom du tar inn en motor som delemotor, dvs ikke komplett ( ikke bare å starte opp og kjøre med) så skal du ikke betale..

Sist jeg kjøpte motor i Sverige , betalte jeg kun Norsk mva, ikke Svensk.

Bor ikke langt i fra grensa, men ville ikke bare kjøre rett over pga muligheten til garanti.

Alt av brukte deler jeg har kjøpt i fra utlandet har det vært det samme med.

Kjøpte du en komplett motor eller delemotor?

1991 Sierra Cosworth 4x4

jeg lurer på hva som har skjed, da det ikke er lønnsomt å overhalle/preppe motoren på nytt?

Bilen står hos Møller i Bergen. Har motorskadeforsikring hos IF.

Problemet er at bilen røyker VANNVITTIG mye blårøyk.

Turbo er ny, alt er sjekket.

Konklusjonen hos Møller er at motorlyset som kom på, sier det er noe gale med kompen på syl 5, muligens også nr 2.

For at Møller skal finne ut noe mer, må toppen av og sjekkes. Den jobben er estimert til 20 timers arbeid. Oveekant av 30.000 kr altså..

Når vi kommer opp i sånne summer, har vi konkludert med at å bytte motor blir det rimeligste,

Jeg betaler en egenandel på 30%. Resten dekker IF.

Edited by Cosworth Racing1

1991 Sierra Cosworth 4x4

Bilen står hos Møller i Bergen. Har motorskadeforsikring hos IF.

Problemet er at bilen røyker VANNVITTIG mye blårøyk.

Turbo er ny, alt er sjekket.

Konklusjonen hos Møller er at motorlyset som kom på, sier det er noe gale med kompen på syl 5, muligens også nr 2.

For at Møller skal finne ut noe mer, må toppen av og sjekkes. Den jobben er estimert til 20 timers arbeid. Oveekant av 30.000 kr altså..

Når vi kommer opp i sånne summer, har vi konkludert med at å bytte motor blir det rimeligste,

Jeg betaler en egenandel på 30%. Resten dekker IF.

Hei hvilken motor har du ?ryker den hvit/sort? Hvorlangt har den gått ?

Hei hvilken motor har du ?ryker den hvit/sort? Hvorlangt har den gått ?

Er 2,5 TDI.

Ingen hvitrøyk eller svart.

Kun masse blått, og det velter ut hele tiden.. Er gått 199.000 km.

Edited by Cosworth Racing1

1991 Sierra Cosworth 4x4

Sikker?

Har hørt det er noe greier med at dersom du tar inn en motor som delemotor, dvs ikke komplett ( ikke bare å starte opp og kjøre med) så skal du ikke betale..

Kjøpte du en komplett motor eller delemotor?

Vart sett på som delemotor den jeg kjøpte.

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

så lenge dette er en forsikrings sak ville jeg aldri blandet meg opp i og skaffe motor da er det du som står for evt feil mangler som kan dukke opp og ingen garanti

la verkstedet ordne alt så er det de som må stå for garanti og evt feil og  mangler

Sjekk bil1din.no, har handlet litt der, til bra priser og rask levering

Vær lur, ikke bruk Bil1Din.no! Jeg jobber på Bil1Din, og syns det faktisk er rart at folk handler der... Dyrt og useriøst, jeg kan nevne noe så enkelt som at 70% av salget er det reklamasjoner på....

Vær lur, ikke bruk Bil1Din.no! Jeg jobber på Bil1Din, og syns det faktisk er rart at folk handler der... Dyrt og useriøst, jeg kan nevne noe så enkelt som at 70% av salget er det reklamasjoner på....

Såpass, har handlet der noen ganger, og var veldig fornøyd

Da styrer jeg unna der :) Takk for tipset ;)

1991 Sierra Cosworth 4x4

Såpass, har handlet der noen ganger, og var veldig fornøyd

Joda, det er klart at noen må jo ha de resterende 30% også :P Jeg trodde ikke på det når jeg fikk høre det første gangen. 70% er ganske utrolig spør du meg....Jeg står heldigvis på demontering, så jeg har ikke noe med salg/reklamasjon å gjøre :)

Joda, det er klart at noen må jo ha de resterende 30% også :P Jeg trodde ikke på det når jeg fikk høre det første gangen. 70% er ganske utrolig spør du meg....Jeg står heldigvis på demontering, så jeg har ikke noe med salg/reklamasjon å gjøre :)

Ikke bra reklame for jobben din dette hehe