drev91 Posted October 27, 2013 Share Posted October 27, 2013 Skal være bytta clutch på sierran samtidig som motorbytte, men den slurer på turtall og er kun da den slurer, tar forsåvidt langt ut på pedalen å... Så enten er det en ekstremt dårlig clutch di har bytta til eller kan det være noe annet??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted October 27, 2013 Share Posted October 27, 2013 Det kan være selvjusteringen. Den sitter oppe ved clutchpedalen. Prøv å dra pedalen mot deg til all døgang er borte, og sjekk om den tar lenger ned etterpå. Det er metoden for å nullstille selvjustering. Slutter den å slure etter dette så var selvjusteringen problemet. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
drev91 Posted October 27, 2013 Author Share Posted October 27, 2013 Fikk ikke den til å røre seg der, å er vel på di nederste hakka pluss minus. Men er kun når jeg girer på Ca 5 tusen omdreininger att det virker som den slurer, tar ett lite sekund ca før den tar skikkelig og går ned på turtall. Så egentlig ikke noe ekstrem tilfelle, sjeldent den opplever det turtallsområdet uansett Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra93rs Posted October 27, 2013 Share Posted October 27, 2013 Fikk ikke den til å røre seg der, å er vel på di nederste hakka pluss minus. Men er kun når jeg girer på Ca 5 tusen omdreininger att det virker som den slurer, tar ett lite sekund ca før den tar skikkelig og går ned på turtall. Så egentlig ikke noe ekstrem tilfelle, sjeldent den opplever det turtallsområdet uansett kjør i 50-60. sett bilen i 4 gir og rus opp på 5000 omdreininger, slepp clutchen fort. hvis ikke turtallet synker veldig fort så er sikkert clutchen dårlig, Sikker på at han bytta clutch da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
drev91 Posted October 27, 2013 Author Share Posted October 27, 2013 Den er noe treig ned på turtall, men er ikke noe voldsomt.. Men er vel sikkert litt dårlig! Nee er ikke det :/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
drev91 Posted November 17, 2013 Author Share Posted November 17, 2013 Siden clutchen min nå har kommet på bedre tanker å funker bedre enn før, så har jeg hørt rykter om att en tettningsring som sitter mot blokka på veivalg ut mot svinghjulet kan være dårlig å lekke olje inn der og gjøre så det glepper? Noe som folk kan si stemmer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jakob Posted November 18, 2013 Share Posted November 18, 2013 Siden clutchen min nå har kommet på bedre tanker å funker bedre enn før, så har jeg hørt rykter om att en tettningsring som sitter mot blokka på veivalg ut mot svinghjulet kan være dårlig å lekke olje inn der og gjøre så det glepper? Noe som folk kan si stemmer?lekker simmeringen i bakkant av veiv, så vil du få olje ut bak svinghjul og du vil kunne se under på girkassa at det lekker. Vil si det er lite sansynelig å få noe serlig olje på anleggsflata til svinghjulet om simmeringen skulle vert gåen. Om clutchen nettopp var byttet når du kjøpte, å den blir bedre å bedre.. så tenker eg kanskje at personen som bytta clutchen ikkje har past på renhold, og at det kan være en oljehinne på svinghjul/trykkplate som gjør at den slipper. Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
drev91 Posted November 18, 2013 Author Share Posted November 18, 2013 Hmm lære stadig noe nytt får sjekke om det blir noen flekker der da! Da får jeg se det litt ann og se om den blir enda bedre da! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted November 18, 2013 Share Posted November 18, 2013 Har ikke hørt om tilfeller der det har kommet olje på svinghjul/clutch fra lekk bakre simmering. Da er det mer vanlig at man må skifte simmeringen pga. oljelekkasjen er for stor i seg selv.Det neste gjelder mer for sinter og andre metalliske clutcher enn organiske. Om man monterer ny lamell uten at svinghjul og/eller trykkplate er helt plan med ru overflate så kan clutchen slure til delene har slitt seg til slik at de passer hverandre.Om du har organisk lamell og veldig dårlig overfalte på svinghjul så er det likevel ikke umulig at dette har skjedd. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
drev91 Posted November 20, 2013 Author Share Posted November 20, 2013 (edited) Hmm ja det har ikke jeg peiling på hvertfall! Om den ikke blir bedre er det ikke umulig det meste inni der blir bytta uansett! Men takk for gode svar! Edited November 20, 2013 by drev91 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemek Posted November 24, 2013 Share Posted November 24, 2013 Ettersom bilen nå er mitt "problem" så får vi se om ikke jeg finner ut av det Link to comment Share on other sites More sharing options...
drev91 Posted November 24, 2013 Author Share Posted November 24, 2013 Får satse på du får ordna det der uten noe særlig problemer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemek Posted November 24, 2013 Share Posted November 24, 2013 Får satse på du får ordna det der uten noe særlig problemer Går nok bra Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now