Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hvorfor har Ford disse hjulemutterne med kappsel utenpå?

Hva er galt med massive bolter?

Hver gang bilen har vært på verksted og de har vært av med hjulene, så faller flere av disse kappselene av når jeg skal skifte hjul. De tåler jo ikke bruk av luftverktøy, men det bruker jo selvfølgelig verkstedet likevel. Det vil si kappselene faller ikke av, men koppnøkkelen setter seg fast i dem og de blir med koppnøkkelen når jeg prøver å løsne dem. Dette skjer ikke med hjulmutterne som ikke har vært i kontakt med luftverktøy.

 

Hvorfor har Ford slike hjulmuttere?

2014 Ford Kuga Titanium X 140hk

2010 Ford Kuga Titanium 2.0 TDCi 136hk
2010 Ford Fiesta Titanium 1,6TDCi 95hk

Posted

Er idiotisk patent på de, og de koster over 100kr stk. Ved bruk av skikkelig pipe, som går helt inn og ikke er for slitt, så går det bra. Hjulvinna som følger med bilene, er noe dritt å bruke på dem

Posted

noe forbanna piss, banner over dem hver gang jeg tar av hjul med slike muttere,ofte sitter kappslene fast inni PIPEN med mutter, må rett i skrustikken og banke dem ut med dor og slegge... og noen ganger må man gjøre det på alle 20!!!
Vi bytter dem ut med andre muttre uten kappsel ;) 

Posted

Er kommet ny type muttrer, som skal være til de fleste Forder nå, de er bedre. Jeg har ikke noe problem med skikkelig pipe på de gammle,men ofte er de ødelagt fra før

  • 10 months later...
Posted

Fikk ny alle muttrene gratis hos min Ford forhandler i Bodø, finnes ingen verksteder som har gitt meg den servicen som Sveins Auto i Bodø har gjort.

 

Fantastisk merkeforhandler. :-)

  • Like 1
Posted (edited)
Posted

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...