Trolljegeren Posted September 29, 2013 Posted September 29, 2013 En dieselmotor som får diesel, har komp luft og vil ikke starte ? vil ikke starte når den blir trilla igang, nye glødeplugger, spraya startgass direkte inn i sylinderne men fortsatt ikke noe tegn til liv ? Mistenker stop solenoiden men den kan man utelukke når det gjelder startgass ? 2004mod ford transit 2.0l tdci... Den drar motoren rundt 1 gang normalt så høres det ut som den er død for komprisjon Stoppa for 2 uker siden.. Gikk helt fint, aldri vært trøbbel men så 500meter fra hjemme så bare døde den sakte ut og stoppa som du skulle vridd om nøkklen... 1990 Ford Sierra Cosworth...Gjort masse med1992 Ford Sierra Sedan, cosworth styling, recaro intriør, senka div gjort.
Dolk Posted September 29, 2013 Posted September 29, 2013 Ja du kan utelukke den hvis du bruker startgass, den skal tenne hvis glødingen er i orden. Mangler den gløding eller kompresjon? -Rs Cosworth-
2.8i TIC Posted September 29, 2013 Posted September 29, 2013 (edited) Tett dieselfilter? Om den ikke får tilstrekkelig med diesel vil den ikke starte... Edited September 29, 2013 by 2.8i TIC
Trolljegeren Posted September 29, 2013 Author Posted September 29, 2013 Som sagt, da skulle den tent med startgass. Og det spruter diesel ut av dysene på toppen når jeg løsner muttern.. Helt merklig. 4 nye glødeplugger som funker som de skal, har også prøvd manuel gløding. 1990 Ford Sierra Cosworth...Gjort masse med1992 Ford Sierra Sedan, cosworth styling, recaro intriør, senka div gjort.
2.8i TIC Posted September 29, 2013 Posted September 29, 2013 For det første kan det ha skjedd en del ting om du har brukt startgass. Er veldig uheldig da den selvantenner veldig tidlig, ikke bra på dieselmotor med høy komp. Kan i værste fall ha resultert i knekte stempelringer og bøyde ventiler. Det at du løsner på toppene på dysene viser at de får diesel, ikke at de gir diesel. Få tatt en kompressjonstest du før du prøver noe mer...
dohcboy Posted September 29, 2013 Posted September 29, 2013 dette er jo en common rail motor. få lest ut feilminnet først å fremst !d kan være en railtrykk sensor her som tuller å. viss den registrere feil trykk vil sanynligvis ikke dysene åpne, disse er jo tross alt elektronisk.om du har tilgang til et scoop, så du kan lese av om dysene får strøm,men jeg tror nok at d lureste er å få bilen inn til ford en tur, hva du enn gjør så ikke nappe av dysekontakter osv for å måle i hytt å gevær, da kan du risikere at du griller dem Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
Breda Posted September 30, 2013 Posted September 30, 2013 Det å bruke startgass funker helt fint, så lenge man ikke sprayer hele greia rett inn slik man gjør på bensin, men begrenser mengden litt. Jeg gjorde det MASSE på jobben uten problemer.Her ville jeg reist til ford, fått lest av feillager og sjekket datalogger mens du prøver å starte. Er såpass mye elektronikk, så vanskelig å prøve seg fram her.Ta av toppdekselet og se på festeskruene til vippearmsakslene, de løsner. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now