duppen Posted September 23, 2013 Share Posted September 23, 2013 har et dta s40 på en prosjektbil jeg har stående, så vurderte eg å sette det over på min 4x4 cosworth å hente litt mere power på den, er dt noen som har noe erfaring med det sprutet på cosworth?? støtt forsvaret! bli kanon:P1990 sierra cosworth 4x4polaris assault 800 2010 boondocker turbovolvo 740 turbo og lystgass Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted September 23, 2013 Share Posted September 23, 2013 DTA s40 er ett meget greit sprut, men det er "enkelt" og mangler en del funksjoner, som en del andre "nyere/dyrere" sprut har..Men det gjør nokk en mer enn god nokk jobb på en 500+ hk cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted September 23, 2013 Share Posted September 23, 2013 (edited) S40 blir direkte nedgradering fra det orginale weber sprutet etter min mening da S40 ikke er sekvensielt.Så dysestørelse noe særlig over 500ccm vil føre til uryddig å "fet" tomgang,og ikke optimalt lavfart/mellomregister. Edited September 23, 2013 by cossie power Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
duppen Posted September 23, 2013 Author Share Posted September 23, 2013 S40 blir direkte nedgradering fra det orginale weber sprutet etter min mening da S40 ikke er sekvensielt.Så dysestørelse noe særlig over 500ccm vil føre til uryddig å "fet" tomgang,og ikke optimalt lavfart/mellomregister.så du vil ikke anbefale dette på ''bruksbil''??har noen simens dyser som jeg skall bruke men husker ikke i farta hvor store de er:) støtt forsvaret! bli kanon:P1990 sierra cosworth 4x4polaris assault 800 2010 boondocker turbovolvo 740 turbo og lystgass Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted September 23, 2013 Share Posted September 23, 2013 så du vil ikke anbefale dette på ''bruksbil''??Kommer jo helt an på hvikne mål du har,sprutet er jo bra det,men slettes ikke mitt førstevalg vist man først skal erstatte cosworth sprutet:-) Vist du "bare" er ute etter ett klassisk 330hk oppsett,så finnes det jo så mange gode velutprøvde chip på markedet att det gjør samme nytten å vel så det. Da har du en bil du kan bruke til og fra jobb uten store bekymringer,vist det er planen. Når man passerer 400hk er "bruksbil" løpet uansett kjørt etter min mening:-) Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
duppen Posted September 23, 2013 Author Share Posted September 23, 2013 sikter til 4-500hk, har arbeidsbil så den kjøringa slipper jeg:P er 330 oppsett på no men ''har man mye vill man fort ha mere:P støtt forsvaret! bli kanon:P1990 sierra cosworth 4x4polaris assault 800 2010 boondocker turbovolvo 740 turbo og lystgass Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted September 23, 2013 Share Posted September 23, 2013 sikter til 4-500hk, har arbeidsbil så den kjøringa slipper jeg:P er 330 oppsett på no men ''har man mye vill man fort ha mere:P Du vet du MÅ ha ny girkasse skal du bruke effekten? Anbefale deg t34 turbo og innsugskam fra catcams eller ab07. Godt kjørtbart 350hk oppsett. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted September 23, 2013 Share Posted September 23, 2013 Hvor mye sekvensiell innsprøytning påvirker gangen og forbruket har stor sammenheng med kamvalg og ventiltider. Værre kammer og mer overlapp gir større behov for sekvensiell innsprøytning for at motoren skal klare å benytte seg av alt drivstoffet og få pen gange, spesielt på lave turtall der kammene vil være lite effektive.Satser du på milde kammer og høyt ladetrykk for å oppnå målet så kan ett sprut med bare batchfire fungere fint til bruken din.Høy komp og kvasse kammer med lavere ladetrykk for effektmålet ditt vil gi sprutet større utfordinger. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
duppen Posted September 23, 2013 Author Share Posted September 23, 2013 Du vet du MÅ ha ny girkasse skal du bruke effekten? Anbefale deg t34 turbo og innsugskam fra catcams eller ab07. Godt kjørtbart 350hk oppsett.eg ringe deg i mårra tore, vest du enda e heime ?? støtt forsvaret! bli kanon:P1990 sierra cosworth 4x4polaris assault 800 2010 boondocker turbovolvo 740 turbo og lystgass Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted September 23, 2013 Share Posted September 23, 2013 Hvor mye sekvensiell innsprøytning påvirker gangen og forbruket har stor sammenheng med kamvalg og ventiltider. Værre kammer og mer overlapp gir større behov for sekvensiell innsprøytning for at motoren skal klare å benytte seg av alt drivstoffet og få pen gange, spesielt på lave turtall der kammene vil være lite effektive.Satser du på milde kammer og høyt ladetrykk for å oppnå målet så kan ett sprut med bare batchfire fungere fint til bruken din.Høy komp og kvasse kammer med lavere ladetrykk for effektmålet ditt vil gi sprutet større utfordinger.Min erfaring er iallefall att vist man begyner å nerme seg 600ccm dyser på ett sprut med to dysetganger,så begyner det å gå utover tomgang/lavfart egenskaper,klarer rett å slett ikke å kjøre lav nok dytycycle på dysene for att motoren skal gå "rent"Men vist dette ikke er så nøye,så vil selvsagt toppeffekt resultatet bli bra:-)Mener uansett det blir en lit nedgradering,iallefall på det punktet. Plusset er selfølgelig att envær motortuner kan mappe det,iforhold til det "sære" orginal sprutet. Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted September 23, 2013 Share Posted September 23, 2013 eg ringe deg i mårra tore, vest du enda e heime ??Gjør det. Hadde glemt telefon i bilen i dag så fikk ikke me mæg at den ringte hehe.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted September 24, 2013 Share Posted September 24, 2013 (edited) sikter til 4-500hk, har arbeidsbil så den kjøringa slipper jeg:P er 330 oppsett på no men ''har man mye vill man fort ha mere:PDet er ganske stor forskjell på 400 hk og på 500 hk. Høres kanskje rart ut, men jo værre motor man har jo mindre nyttig er sekvensielt sprut.Ved maks effektuttak er ingen sprut i praksis sekvensielle uansett så.......Min erfaring er iallefall att vist man begyner å nerme seg 600ccm dyser på ett sprut med to dysetganger,så begyner det å gå utover tomgang/lavfart egenskaper,klarer rett å slett ikke å kjøre lav nok dytycycle på dysene for att motoren skal gå "rent"Men vist dette ikke er så nøye,så vil selvsagt toppeffekt resultatet bli bra:-)Mener uansett det blir en lit nedgradering,iallefall på det punktet. Plusset er selfølgelig att envær motortuner kan mappe det,iforhold til det "sære" orginal sprutet.Tradisjonelt sett har det vært slik fordi ikke-sekvensielle sprut har gått i 2-stroke mode, men det er ikke nødvendig.I dag kan man ofte velge mellom 2-stroke og 4-stroke "mode" og da klarer man like lav duty som med de sekvensielle sprutene. En hardt trimmet motor har som oftest så ville kammer og så stor turbo at jevn og fin tomgang på 14,7:1 og god kjørbarhet på 2500 o/min er utelukket uansett. Når det er sagt så ville jeg personlig heller valgt Haltech Sprint 500 enn DTA S40. Edited September 24, 2013 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now