møffe Posted September 22, 2013 Posted September 22, 2013 escort cosworth. eneste oplysning nu er 1000ml dysser.
møffe Posted September 23, 2013 Author Posted September 23, 2013 Ja. Men alle er velkommen til at komme med forslag.
Cosworth Racing1 Posted September 23, 2013 Posted September 23, 2013 Er dette motorhk eller navhk? 674 hk på 1000ccm dyser høres voldsomt mye ut? 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
alelys Posted September 23, 2013 Posted September 23, 2013 tipper motoren for hjelp av en garrett gtx
RS 1000 Posted September 23, 2013 Posted September 23, 2013 (edited) Venter på et forslag fra RS1000 herTakk for det, men oddsene for suksess vs fiasko er dårlige på denne type ting. Når det er sagt kan jeg drite meg ut først. Følger luftens vandring. 1. Garrett GTX3582R.2. Stor High flow intercooler.3. Hart, KMS eller tilsvarende innsug med tilhørende gasspjeld.4. Maks portet topp, muligens med større ventiler.5. Mekaniske høyløft kammer. Noe i nabolaget +/- 290 grader og 11,1 mm løft.6. 8,2 - 8,5:1 i kompresjonsforhold.7. Grenrør med ekstern wg.8. T4 A/R1,06 turbinhus. 9. 3,5 - 4" downpipe og eksos.10. Racefuel og/eller vanninsprut.Er dette motorhk eller navhk? 674 hk på 1000ccm dyser høres voldsomt mye ut?Tommelfingerregelen sier at 6 stk. 1000 ccm dyser holder til 1000 hk på en 6 syl. motor. 1000 hk / 6 * 4 = 666 hk på en 4 syl., og så øker man bensintrykket ørlite. Med samme regnestykket rekker grønndysene til 274 hk. Edited September 23, 2013 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
møffe Posted September 23, 2013 Author Posted September 23, 2013 Takk for det, men oddsene for suksess vs fiasko er dårlige på denne type ting. Når det er sagt kan jeg drite meg ut først. Følger luftens vandring. 1. Garrett GTX3582R.2. Stor High flow intercooler.3. Hart, KMS eller tilsvarende innsug med tilhørende gasspjeld.4. Maks portet topp, muligens med større ventiler.5. Mekaniske høyløft kammer. Noe i nabolaget +/- 290 grader og 11,1 mm løft.6. 8,2 - 8,5:1 i kompresjonsforhold.7. Grenrør med ekstern wg.8. T4 A/R1,06 turbinhus. 9. 3,5 - 4" downpipe og eksos.10. Racefuel og/eller vanninsprut. Tommelfingerregelen sier at 6 stk. 1000 ccm dyser holder til 1000 hk på en 6 syl. motor. 1000 hk / 6 * 4 = 666 hk på en 4 syl., og så øker man bensintrykket ørlite. Med samme regnestykket rekker grønndysene til 274 hk.Nu har jeg mange gange nævnt samme motor, så ligningen er med masser af hints til tidligere. Komp 8,6:1 Knaster er Piper "jensspeed" med mekaniske løftere og 1mm større ventiler og Max portet top Indsugning HART IC hjemmebygget der fylder hele fronten. Benz system 2l swirl fodret af opgraderes intank pumpe og en 1000hk pumpe ( husker ikke navnet lige nu) Turbo ombygget GT35 1,06 til antisurge kompressorhus fra GTX SERIEN og en AR 82 udstødning Udstødningsmanifold er sidste PeterG og turbosmart wastegate,forrøret er 3,5" hvor den externewastegate møder forrøret efter krængningsstabb og går ud i 2 stk2" rør. Blokken er longstuddet på 6 bolte,og har hprofil plejlstænger som eneste ændring i bunden. Ecu er en fartstrup og bilen er programeret af Flemming "fartstrup" Jensen. Manden står bag en del High performance biler her i DK, blå zenvo og den grønne Escort mk 2 med 1012hk på en cosworth alu motor. Og så køre den vag cop tændspoler. Og så er køre den på alm Shell V-power. Der var snak om at se hvad den kan, dvs hæve trykket og flytte begrænseren til 8500omdr, men ejeren af bilen var tilfreds for nu, og han forventer ikke at den sekventielle gearkasse holder længe med den effekt... Eller noget andet for den sags skyld.
møffe Posted September 24, 2013 Author Posted September 24, 2013 Så det kan lade sig gøre at bygge med højere komp, og stadig køre alm benzin.
RS 1000 Posted September 24, 2013 Posted September 24, 2013 (edited) Så det kan lade sig gøre at bygge med højere komp, og stadig køre alm benzin.Helt klart.Alt handler om OPPSETTET totalt sett.Vi noterer oss f.eks at han bruker "900 Nm, 920 hk" kammer for å klare 690 Nm og 674 hk.Se side 16 her: http://www.pipercams.co.uk/pipercams/www/pdf/piper_cams_2013_catalogue.pdf Edited September 24, 2013 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
møffe Posted September 24, 2013 Author Posted September 24, 2013 Helt klart.Alt handler om OPPSETTET totalt sett.Vi noterer oss f.eks at han bruker "900 Nm, 920 hk" kammer for å klare 690 Nm og 674 hk.Se side 16 her: http://www.pipercams.co.uk/pipercams/www/pdf/piper_cams_2013_catalogue.pdfFormenteligt også på en anden turbo, men efter sigende så køre den grønne Escort her i danmark med samme aksler og en GT42 og så 1012hk på metanol. Hvilken opsæt er 900hk med ? Hvor køre den, og hvem har målt den ? At snyde med rulle attester er nemt. Og der bliver ved med at komme fantastiske tal uden de vil stille op med bilen. Denne motor har ikke nået sit Max, men byggeriet har været over 5år og 4 forsøg fra lav komp og så til nu.der har også været en mis indsugning i hænderne på miN kammarat,som dog blev solgt pga plads problemer. Men min kammarat og ham der programere blev enige om at stoppe her, så er der mere at hente senere. Men der bliver jo gentagende gange sagt at v-power ikke kan bruges pga mangel på kvalitet.
grcossie Posted September 24, 2013 Posted September 24, 2013 900nm og 920 hk er vell det som ble bremset i wrc Escorten (x Hafsengen), når Leif Nilsen hadde den, visst jeg ikke tar feil. Bremset hos Ringstad
møffe Posted September 24, 2013 Author Posted September 24, 2013 900nm og 920 hk er vell det som ble bremset i wrc Escorten (x Hafsengen), når Leif Nilsen hadde den, visst jeg ikke tar feil. Bremset hos RingstadSyntes også jeg husker noget i den stil, men hvad var opsæt,brændstof etc ?
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now