Jump to content

Recommended Posts

Posted

er jo en prosedyre ved turbohavari som du kan finne på gik turbo sine sider som skal følges fra ford f.eks.

Det merkelig er at disse prosedyrene ikke er like på de ulike merkene, som bruker denne motoren

Posted

ja men går utifra den fra ford sin side som står på siden på gik

 

Det kan være, har ikke sett på den, siden vi bruker Ford sin egen. Har vært borti 2 biler, der mutteren på turbo akslingen, har skrudd seg av og ligger i luftfilter slangen, som er en annen type turbo havari

Posted

Det kan være, har ikke sett på den, siden vi bruker Ford sin egen. Har vært borti 2 biler, der mutteren på turbo akslingen, har skrudd seg av og ligger i luftfilter slangen, som er en annen type turbo havari

Den mutteren har jeg også funnet løs.

-Rs Cosworth-

Posted

Funnet den mutteren løs jeg også, på peugot partner da men er samme motor.

89 FORD SIERRA SEDAN IS Bruksbil

94 FORD SCORPIO STV Bruksbil–SOLGT

FORD SIERRA SEDAN Proskjekt

Posted

Den mutteren skrur seg ut pga at akslingen skjærer seg og blir stående stille.

 

Greit at det er egne prosedyrer for turbobytte, i dette tilfelle består de av å rengjøring hele oljesystemet i motoren, men jeg skulle gjerne likt å visst hvorfor disse motorene har så lett for å få guffe i olja. Er det virkelig bare lekkasjen i injektorene som brenner olja i toppen slik at den blir tykk?

 

Min turbo er foreløpig fin, men vil gjerne være føre var, og ha en bil man kan stole på.

Posted (edited)

Hadde en på jobben som byttet turbo på en focus 1.6.

Han så ikke at mutteren var borte, og byttet turbo.

Mutteren lå i slangen/luftfilterboksen men den lå ikke der så lenge etter han fikk opp litt trykk :whistling:

Fin lyd når den gikk rett i den nye turbo`n :lol:

Edited by Mondeo Power
Posted

 Er det virkelig bare lekkasjen i injektorene som brenner olja i toppen slik at den blir tykk?

 

 

På disse motorene så brenner man ikke oljen pga dyselekkasje. Grunnen er enkel, altfor lange oljeservicer.

-Rs Cosworth-

Posted

På disse motorene så brenner man ikke oljen pga dyselekkasje. Grunnen er enkel, altfor lange oljeservicer.

 

Er ikke intervallet 20000 på disse? Nå synes jeg det er mer enn langt nok, men en god olje bør da klare såpass?

 

Bruker Ford Castrol kanskje?

Posted

Jeg bytta turbo på en Volvo v40 for noen måneder siden og der var også muttern løs. Fikk en helt annen framgangsmåte for rens enn hva jeg er vant til fra Ford.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...