gjelsvik Posted September 22, 2013 Posted September 22, 2013 http://www.theturboguy.com/uploads/1/0/3/5/10358883/api-presentation_1.6_hdi_carbon_issues-3-2.pdf Se på bildene i linken over. Er vist en del av disse som raser pga tette oljekanaler.
tuszi Posted September 22, 2013 Posted September 22, 2013 er jo en prosedyre ved turbohavari som du kan finne på gik turbo sine sider som skal følges fra ford f.eks.
grcossie Posted September 22, 2013 Posted September 22, 2013 er jo en prosedyre ved turbohavari som du kan finne på gik turbo sine sider som skal følges fra ford f.eks.Det merkelig er at disse prosedyrene ikke er like på de ulike merkene, som bruker denne motoren
tuszi Posted September 22, 2013 Posted September 22, 2013 ja men går utifra den fra ford sin side som står på siden på gik
grcossie Posted September 22, 2013 Posted September 22, 2013 ja men går utifra den fra ford sin side som står på siden på gik Det kan være, har ikke sett på den, siden vi bruker Ford sin egen. Har vært borti 2 biler, der mutteren på turbo akslingen, har skrudd seg av og ligger i luftfilter slangen, som er en annen type turbo havari
Dolk Posted September 23, 2013 Posted September 23, 2013 Det kan være, har ikke sett på den, siden vi bruker Ford sin egen. Har vært borti 2 biler, der mutteren på turbo akslingen, har skrudd seg av og ligger i luftfilter slangen, som er en annen type turbo havariDen mutteren har jeg også funnet løs. -Rs Cosworth-
grcossie Posted September 23, 2013 Posted September 23, 2013 Den mutteren har jeg også funnet løs.Intressant at andre har vært borti det også
RHH Posted September 23, 2013 Posted September 23, 2013 Funnet den mutteren løs jeg også, på peugot partner da men er samme motor. 89 FORD SIERRA SEDAN IS Bruksbil 94 FORD SCORPIO STV Bruksbil–SOLGT FORD SIERRA SEDAN Proskjekt
gjelsvik Posted September 23, 2013 Author Posted September 23, 2013 Den mutteren skrur seg ut pga at akslingen skjærer seg og blir stående stille. Greit at det er egne prosedyrer for turbobytte, i dette tilfelle består de av å rengjøring hele oljesystemet i motoren, men jeg skulle gjerne likt å visst hvorfor disse motorene har så lett for å få guffe i olja. Er det virkelig bare lekkasjen i injektorene som brenner olja i toppen slik at den blir tykk? Min turbo er foreløpig fin, men vil gjerne være føre var, og ha en bil man kan stole på.
Mondeo Power Posted September 23, 2013 Posted September 23, 2013 (edited) Hadde en på jobben som byttet turbo på en focus 1.6.Han så ikke at mutteren var borte, og byttet turbo.Mutteren lå i slangen/luftfilterboksen men den lå ikke der så lenge etter han fikk opp litt trykk Fin lyd når den gikk rett i den nye turbo`n Edited September 23, 2013 by Mondeo Power
Dolk Posted September 23, 2013 Posted September 23, 2013 Er det virkelig bare lekkasjen i injektorene som brenner olja i toppen slik at den blir tykk? På disse motorene så brenner man ikke oljen pga dyselekkasje. Grunnen er enkel, altfor lange oljeservicer. -Rs Cosworth-
Tore_TJ Posted September 23, 2013 Posted September 23, 2013 På disse motorene så brenner man ikke oljen pga dyselekkasje. Grunnen er enkel, altfor lange oljeservicer. Er ikke intervallet 20000 på disse? Nå synes jeg det er mer enn langt nok, men en god olje bør da klare såpass? Bruker Ford Castrol kanskje?
Breda Posted September 23, 2013 Posted September 23, 2013 Jeg bytta turbo på en Volvo v40 for noen måneder siden og der var også muttern løs. Fikk en helt annen framgangsmåte for rens enn hva jeg er vant til fra Ford. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now