Jump to content

stoler du på NAF ?


bige

Recommended Posts

e det muligt......

 

Jaja, bilen kom helldigvis til rette igjen..

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Sånn teoretisk sett med de opplysninger jeg leser meg frem til å saken så kan ikke NAF klandres i denne saken.

 

Det er grenser for hvor mye informasjon de kan kreve av deg før de kan hente en bil. Tross alt.

 

Selvfølgelig en uheldig sak, men.... ikke NAF sin skyld.

Link to comment
Share on other sites

Gjelder ikke samme sak, men gjelder NAF generelt sett: Som naf medlem får man tilbud om kvalitetskontroll etter en skade/lakkering, noe jeg benyttet meg av... Bilens bakende blei lakkert opp like før jeg kjøpte den, og dette var perfekt match på nyanse, noe man faktisk forventer ved en delvis lakkering... Etter min skade godkjente naf bilen med en nyanse som minnet mere om rosa enn rød candy... Hele 3 ganger lakket de den om UTEN å klare få til riktig farge, da ga jeg opp.... NAF og deres såkallede kvalifiserte kontrollører er null verdt i mine øyne... Kan brenne i h... hele gjengen...

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ei venninne av meg har akkurat kjøpt ny bil (i går) og de hadde bilen på NAF test forrige uke..

 

Følgende feil fant jeg på min kontroll av bilen i går; Lite kjølevæske, nesten "tom" for olje, og bremselys på H & V side funker ikke.. NAF hadde ingen bemerkninger på dette.

 

Så hva er egentlig en NAF test verdt ? Sagt det før, sier det igjen. NAF er et synkende tankskip.

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

"Som NAF-medlem har du tilgang til våre biltekniske rådgivere som har lang og bred erfaring knyttet til bil og bilhold" Bil og bilhold e det vask og støvsuging? Sendte mail til NAF teknisk (er medlem) for noen dager siden angående ett helt vanlig spørsmål ved PKK og fikk til svar at jeg måtte kontakte SVV. Jeg skal ALDRI mer bruke dem til noe som helst og medlemskap herved avsluttet etter mange år! 

Link to comment
Share on other sites

Syns NAF var grei med meg, de godkjente connecten med 18"sommerhjul og soting på ruter fremme:-p

Fint for deg det ja, men det viser jo bare inkompetanse lang vei.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Jeg har helt motsatt oppfattning.

 

X-samboeren min hadde sin på NAF garanti utløpstest, og den kom tilbake med bemerkning til og med på att ett klips til dørtrekket på venstre bakdør var ødelagt og trekket hang litt løst. Det er ikke mulig å merke med mindre du går og drar i trekket helt neders ved døra

Link to comment
Share on other sites

Fint for deg det ja, men det viser jo bare inkompetanse lang vei.

stått opp på feil fot breda? Jeg var heldig i mitt tilfella, andre kan være uheldig. At det lyser inkompetanse er vel å dra skuten til havs uten årer.

Busskort.

Link to comment
Share on other sites

stått opp på feil fot breda? Jeg var heldig i mitt tilfella, andre kan være uheldig. At det lyser inkompetanse er vel å dra skuten til havs uten årer.

Haha, du vet vel godt at jeg aldri er sur. Du får heller kvitte deg med jentenykkene, og tro at alt er negativt. Jeg skriver jo at det er fint for deg, så du slapp 2`er feil på det :)

 

Men at det er inkompetens er det ingen tvil om. Det skal jo sjekkes på pkk. Elller sløvhet fra en kar uten yrkesstolthet og interesse til å gjøre bra arbeid.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Det er vel ikke så mye anderledes hos Naf enn hos andre firmaer/verksteder... Noen ansatte (Mekanikere) er flinke - andre dårlige, noen er nøye - noen litt mer slurvete, noen har en god dag - andre en dårlig dag, noen har god tid - andre er stresset osv. osv..

 

Men jeg synes det er ganske artig når de reklamerer med Eu/Pkk kontoll hos en "nøytral part". Har sett MANGE eu kontroller utført hos Naf med mange feil som en oppegående bilmekaniker med litt erfaring aldri ville ha anmerket..

Link to comment
Share on other sites

Det er vel ikke så mye anderledes hos Naf enn hos andre firmaer/verksteder... Noen ansatte (Mekanikere) er flinke - andre dårlige, noen er nøye - noen litt mer slurvete, noen har en god dag - andre en dårlig dag, noen har god tid - andre er stresset osv. osv..

 

Neinei, det er samme dritten overralt nå for tiden. Folk som bare jobber fra 08 til 16 og hever lønna en gang i mnd. Resten driter de i.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Neinei, det er samme dritten overralt nå for tiden. Folk som bare jobber fra 08 til 16 og hever lønna en gang i mnd. Resten driter de i.

Er du nitti år? :lol:

 

Av og til kan det vere lurt å krangle på mangellappen. Trur kontrollen går på autopilot nokre gonger. Verkstaden eg brukte for nokre år sidan gav alltid 2'ar på bremseslangar, same kor bra dei var.

Elles kan det vere lurt å sjølv lese føreskriftene.

http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/Periodisk+kjoretoykontroll/Regelverk

Scorpio 2.3 aut -98

Gammal moro - Consul 2.0 -72, Consul 2.0 -73, Taunus stv 1.6 -74 Granada 2.0 -76, Granada 2.3 -77, Granada 2.3 -79, Mondeo 1.8Td -99
Støttekontakt for papsens Granada 2.3 -81

Link to comment
Share on other sites

Er du nitti år? :lol:

 

Av og til kan det vere lurt å krangle på mangellappen. Trur kontrollen går på autopilot nokre gonger. Verkstaden eg brukte for nokre år sidan gav alltid 2'ar på bremseslangar, same kor bra dei var.

Elles kan det vere lurt å sjølv lese føreskriftene.

http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/Periodisk+kjoretoykontroll/Regelverk

Nei, langt ifra :) Bare øynene åpne og et åpent sinn som tør se sannheten.

 

Men det du skriver støtter jo opp imot det jeg skriver da, så.....folk som lever i sin egen verden og gjør ting deretter :)

Man skal ikke ha behov for å lese forskrifter på en pkk når man er kunde. Da skal man slappe av og forvente at ting blir gjort etter boka.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Nei, langt ifra :) Bare øynene åpne og et åpent sinn som tør se sannheten.

 

Men det du skriver støtter jo opp imot det jeg skriver da, så.....folk som lever i sin egen verden og gjør ting deretter :)

Man skal ikke ha behov for å lese forskrifter på en pkk når man er kunde. Da skal man slappe av og forvente at ting blir gjort etter boka.

Ja, dessverre er det ikkje alltid ting går som dei skal. Då skal det teoretisk sett vere opp til oss å velje bort dei som ikkje gjer jobben sin, men ikkje alle har kompetanse nok til å sjølv kunne opptre som kontrollinstans. :(

Scorpio 2.3 aut -98

Gammal moro - Consul 2.0 -72, Consul 2.0 -73, Taunus stv 1.6 -74 Granada 2.0 -76, Granada 2.3 -77, Granada 2.3 -79, Mondeo 1.8Td -99
Støttekontakt for papsens Granada 2.3 -81

Link to comment
Share on other sites

Det er jo liksom det som er opplegget med å være kunde og betale for et produkt. At man skal slippe å måtte sjekke og holde på i ettertid.

Bilen er på service for å bli vedlikeholdt for videre problemfri drift, da skal ikke kunden ha behov for å sjekke om olje og follenfilter faktisk er skiftet.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Når man først snakker om PKK og slurv, så er dette ett godt eksempel på hvordan det går med ett verksted når det blir tatt stikkprøve og finnes brudd på reglene.

http://www.an.no/nyheter/article6911542.ece

PKK er viktig for sikkerheten, så det er bra at det blir tatt stikkprøver. Selv om slike utfall selvsagt er ergelig for flere parter, både verksted selv og resten av kunder, så mener jeg fortsatt det er nødvendig for å garantere ett vist kvalitetsnivå på hvordan PKK utføres.

Igrunn skulle det vel vært tatt flere stikkprøver på andre oppdrag som blir utført på kundebiler også for å sikre høyest mulig kvalitet.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Når man først snakker om PKK og slurv, så er dette ett godt eksempel på hvordan det går med ett verksted når det blir tatt stikkprøve og finnes brudd på reglene.

http://www.an.no/nyheter/article6911542.ece

Igrunn skulle det vel vært tatt flere stikkprøver på andre oppdrag som blir utført på kundebiler også for å sikre høyest mulig kvalitet.

Side tråden har kommet litt på sidesporet : http://www.nbf.no/verksteddrift/forslag-om-nye-regler-for-eu-kontroll-article819-197.html

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...