toni Posted September 20, 2013 Posted September 20, 2013 Min Ford Kuga gikk i nødmodus den 10 aug, det ble fastslått tett partikkelfilter pga en sensor som ikke virket.Pr idag (20/9) har forhandler fortsatt ikke fått levert dette filteret. Dette til tross for utallige purringer via Ford Motor Norge. Er det noen som har tilsvarende erfaringer?
grcossie Posted September 20, 2013 Posted September 20, 2013 Hvilken modell er det? Vi har skiftet 2 tror jeg det er, på 09 modell. Ingen problem med deler da
møffe Posted September 20, 2013 Posted September 20, 2013 Her i danmark kan et filter blive vasket/skyllet. Ved du om de kan det i Norge. Ellers kontakt FDM.DK
toni Posted September 23, 2013 Author Posted September 23, 2013 Hvilken modell er det? Vi har skiftet 2 tror jeg det er, på 09 modell. Ingen problem med deler daDet er en 2008 modell, uten at jeg vet hva slags logistikkopplegg som finnes i Fordsystemet, så er det jo ikke akkurat troverdig. Forhandler bestilte dette et par dager etter at bilen ble levert. Det er snart 5 uker siden....
grcossie Posted September 23, 2013 Posted September 23, 2013 Kan være det står i rest, da kan det ta tid. Visst de har det i køln, så får man det på 4-5 dager, ørebro får man det neste dag
toni Posted September 23, 2013 Author Posted September 23, 2013 Kan være det står i rest, da kan det ta tid. Visst de har det i køln, så får man det på 4-5 dager, ørebro får man det neste dagMulig det, men det gjelder ikke filteret til min bil. Iht til en eller annen "Product Manager" i Ford systemet, var nemlig filteret i Køln den 9 sept. Det har enda ikke kommet til Halden der bilen står.... Jeg er vel ikke akkurat imponert!
grcossie Posted September 23, 2013 Posted September 23, 2013 Mulig det, men det gjelder ikke filteret til min bil. Iht til en eller annen "Product Manager" i Ford systemet, var nemlig filteret i Køln den 9 sept. Det har enda ikke kommet til Halden der bilen står.... Jeg er vel ikke akkurat imponert!Det er merkelig, din forhandler ser jo hvor delen er, og maks en uke så bør du ha delen fra Køln, eller så er det treghet på delelageret hos din forhandler, noe vi ser for ofte rundt om
toni Posted September 25, 2013 Author Posted September 25, 2013 Jada, det er er mye merkelig med Ford Kuga, ihvertfall den jeg har hatt i snart 5 år. Filteret er på plass, bilen skal byttes inn!
grcossie Posted September 25, 2013 Posted September 25, 2013 Vi har ikke hatt mye tull med Kuga, noe små ting har det nå vært da. Har en nå, som lynet har slått ned i, der jeg ikke får kontakt med dataen på, er en fare for at det blir en del nye moduler der, men det er nå ikke bilen sin feil
toni Posted September 26, 2013 Author Posted September 26, 2013 Jeg har vel aldri hatt en bil med så mye feil, og når i tillegg det lokale "Ford verkstedet" viser seg å være uten kompetanse (både teknisk og som kundebehandlere), er saken grei for min del.Familiens Ford nr 8 og 9, blir de siste vi noen gang kommer til å kjøpe. Kjerringa sin Fiesta blir bytta ut så fort garantitiden er ferdig, Kuga`n er historie før jul.En stor takk til den som fant opp "Super kasko" - uten den hadde jeg vel vært konk for lenge siden........
Recommended Posts