Jump to content

Recommended Posts

Posted

Driver å fikser opp en 2.8i 1983 Capri, men skulle ha visst hvilken farge motoren kom orginalt i?

 

Noen som vet? Skal være tidsriktig restaurering.

 

Mvh

Posted (edited)

Helgrått ja. Ble vel sånn fra ca midtveis i 83. Tidligere var toppdeksler og blokk svartlakkert.

Og enda tidligere kunne noen V6 motorer være lakkert helblå (RS), fortrinnsvis i M og Capri MK 1.

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.

Posted

er forskjell i motor effekt oxo på 2.3 svart motor og 2.3 grå motor!

neppe no forskjell på 2.8n da bortsett fra gasser og insprøytning

Den ligger vel i elektronisk tenning? 108hk i gamle svarten og 114hk i grå-motoren?

83 Capri 2.8i hadde vel svart halvblank blokk og grå deksler? eller heil-grå?

Posted

Effektøkningen til 114hk i 2,3 kom allerede høsten `79, altså mens motoren enda hadde svart lakk.

Effektøkningen lå hovedsakelig i litt større ventiler, litt andre kamtider og noe høyere komp.

Det er ikke en ting jeg kan.

Posted

Grandisjohn har riktig,

 

Det finnes sikkert unntak, men hovedregelen er Capri 2.8i til og med 82 hadde sort blokk med sorte toppdeksler. 83 og nyere fikk grå blokk med grå toppdeksler..

Posted

Hva som er orginalt er en ting, hva som kan tillates som tidsriktig er en annen.

 

En 2.8i MFI, med svart/alu plenum, 2.8EFI toppdeksler med samme kombo, fersk gummi, blanke slangeklemmer, reint og fint, det er fint, så kan man gjerne tillate seg blå blokk og topper for å lyse litt opp.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Posted (edited)

Jeg bryr meg generelt ikke noe særlig om originalitet. Men skal man alikevel ha en original motor i en 83 mod. Capri 2,8i

så hadde jeg personlig helt klart valgt å beholdt den i originalt lysegrått. Årsaken er at det avslører for alle noenlunde kjennere

at bilen faktisk er NYERE enn 82 mod. Og hvis hukommelsen ikke spiller meg et puss så sluttet man vel å ta inn Capri her til lands etter `82. Altså kan det vel godt sies å være rimelig uvanlig med 83- Capri blant øvrigheta...

Aberet er seff at man kan risikere å bli beskyldt for å ha satt inn en nyere 2,8i motor fra Granada/Sierra.. :huh:

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.

Posted (edited)

Høres ut som det blir grå blokk og toppdeksel i denne da :) 160hk utgaven dette :)

 

Eldre motor da... bare lureri som med alle andre gamle "originale" Forder :rolleyes:

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.

Posted

Eldre motor da... bare lureri som med alle andre gamle "originale" Forder :rolleyes:

 

Hva mener du? Alle capri 2.8i hadde 160hk..

20130617_164009.jpg

Et bilde for morro skyld :)

 

Det ser ut som en pen bil du har. Godt å høre at den restureres til tidsriktig stand.

 

Mye som skal gjøres?

  • 3 weeks later...
Posted

Nå er bilen helt nedribbet, vært på sandblåsing og ferromax sprøytet, så dukker vel opp til nyttår igjen på jobb ferdi lakkerts osv.

I mellomtiden skal motor å div overhalest :)


20131001_145216.jpg

Blåst motorrom å sprøytet med ferromax.

 

20131001_145554.jpg

Snakkes til nyttår!

 

PS: dette er ikke min bil, bare jeg som jobber på den ved anledning :)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...