Paul Posted September 20, 2013 Posted September 20, 2013 Driver å fikser opp en 2.8i 1983 Capri, men skulle ha visst hvilken farge motoren kom orginalt i? Noen som vet? Skal være tidsriktig restaurering. Mvh
Gran-Mk1 Posted September 20, 2013 Posted September 20, 2013 Blokka skal tidsriktig være lakkert i Ford blå, en motorlakk som kan kjøpes hos Bilxtra på sprayboks. Toppdekslene skal være lys gråe.
dohcboy Posted September 20, 2013 Posted September 20, 2013 tja tidsriktig å tidsriktig ?? enn granada fra samme årstallet , der er jo motoren helgrå Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
grandisjohn Posted September 20, 2013 Posted September 20, 2013 (edited) Helgrått ja. Ble vel sånn fra ca midtveis i 83. Tidligere var toppdeksler og blokk svartlakkert.Og enda tidligere kunne noen V6 motorer være lakkert helblå (RS), fortrinnsvis i M og Capri MK 1. Edited September 20, 2013 by grandisjohn Det er ikke en ting jeg kan.
dohcboy Posted September 20, 2013 Posted September 20, 2013 er forskjell i motor effekt oxo på 2.3 svart motor og 2.3 grå motor!neppe no forskjell på 2.8n da bortsett fra gasser og insprøytning Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
Taunus S Posted September 20, 2013 Posted September 20, 2013 er forskjell i motor effekt oxo på 2.3 svart motor og 2.3 grå motor!neppe no forskjell på 2.8n da bortsett fra gasser og insprøytningDen ligger vel i elektronisk tenning? 108hk i gamle svarten og 114hk i grå-motoren?83 Capri 2.8i hadde vel svart halvblank blokk og grå deksler? eller heil-grå?
grandisjohn Posted September 20, 2013 Posted September 20, 2013 Effektøkningen til 114hk i 2,3 kom allerede høsten `79, altså mens motoren enda hadde svart lakk.Effektøkningen lå hovedsakelig i litt større ventiler, litt andre kamtider og noe høyere komp. Det er ikke en ting jeg kan.
KIB Posted September 20, 2013 Posted September 20, 2013 Grandisjohn har riktig, Det finnes sikkert unntak, men hovedregelen er Capri 2.8i til og med 82 hadde sort blokk med sorte toppdeksler. 83 og nyere fikk grå blokk med grå toppdeksler..
Granada 2.8 Ghia Posted September 20, 2013 Posted September 20, 2013 Hva som er orginalt er en ting, hva som kan tillates som tidsriktig er en annen. En 2.8i MFI, med svart/alu plenum, 2.8EFI toppdeksler med samme kombo, fersk gummi, blanke slangeklemmer, reint og fint, det er fint, så kan man gjerne tillate seg blå blokk og topper for å lyse litt opp. `82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier
Gran-Mk1 Posted September 20, 2013 Posted September 20, 2013 Jeg tipser om den kombinasjonen som jeg selv har i min granada mk2s2, synes det er pent og ryddig, blå blokk var originalt på Ford taunus M....
grandisjohn Posted September 20, 2013 Posted September 20, 2013 (edited) Jeg bryr meg generelt ikke noe særlig om originalitet. Men skal man alikevel ha en original motor i en 83 mod. Capri 2,8iså hadde jeg personlig helt klart valgt å beholdt den i originalt lysegrått. Årsaken er at det avslører for alle noenlunde kjennereat bilen faktisk er NYERE enn 82 mod. Og hvis hukommelsen ikke spiller meg et puss så sluttet man vel å ta inn Capri her til lands etter `82. Altså kan det vel godt sies å være rimelig uvanlig med 83- Capri blant øvrigheta...Aberet er seff at man kan risikere å bli beskyldt for å ha satt inn en nyere 2,8i motor fra Granada/Sierra.. Edited September 20, 2013 by grandisjohn Det er ikke en ting jeg kan.
Paul Posted September 20, 2013 Author Posted September 20, 2013 Høres ut som det blir grå blokk og toppdeksel i denne da 160hk utgaven dette
grandisjohn Posted September 20, 2013 Posted September 20, 2013 (edited) Høres ut som det blir grå blokk og toppdeksel i denne da 160hk utgaven dette Eldre motor da... bare lureri som med alle andre gamle "originale" Forder Edited September 20, 2013 by grandisjohn Det er ikke en ting jeg kan.
Dreeeze Posted September 20, 2013 Posted September 20, 2013 Eldre motor da... bare lureri som med alle andre gamle "originale" Forder Et bilde for morro skyld
KIB Posted September 23, 2013 Posted September 23, 2013 Eldre motor da... bare lureri som med alle andre gamle "originale" Forder Hva mener du? Alle capri 2.8i hadde 160hk..Et bilde for morro skyld Det ser ut som en pen bil du har. Godt å høre at den restureres til tidsriktig stand. Mye som skal gjøres?
Dreeeze Posted October 9, 2013 Posted October 9, 2013 Nå er bilen helt nedribbet, vært på sandblåsing og ferromax sprøytet, så dukker vel opp til nyttår igjen på jobb ferdi lakkerts osv.I mellomtiden skal motor å div overhalest Blåst motorrom å sprøytet med ferromax. Snakkes til nyttår! PS: dette er ikke min bil, bare jeg som jobber på den ved anledning
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now