plexxipuz Posted September 13, 2013 Posted September 13, 2013 kjøpt nye løftere til cosworthen siden dem gammle begynner å bli slitte, er det samme hvor jeg monterer dem nye ? eller skal disse ha noen korrekt rekkefølge? takker for tips å svar
RsMuffe Posted September 13, 2013 Posted September 13, 2013 kjør på. smør litt på med motorolje rundt glideflatene på løfterene. eneste du skal passe på, er dra kam-bukkene i riktig rekkefølge, i steg og med riktig moment.
Ron Posted September 13, 2013 Posted September 13, 2013 14nm på dem fremste med lager, 20-22nm på resten. Ikke dra høyere NM, da tar du gjenger i toppen.Et tips er å dreie rundt motor til du ser det kommer opp olje, jeg gjør værtfall alltid det. 24mm på veiva. Caution, any attempt to overtake will result in a race!
grcossie Posted September 13, 2013 Posted September 13, 2013 14nm på dem fremste med lager, 20-22nm på resten. Ikke dra høyere NM, da tar du gjenger i toppen.Et tips er å dreie rundt motor til du ser det kommer opp olje, jeg gjør værtfall alltid det. 24mm på veiva. bra forklaring her
Tommen Posted September 14, 2013 Posted September 14, 2013 Regner med at bilen har begynt å tikke? De fleste Cosworth motorbyggere eg har snakka med sier at problemet ofte skyldes at oljetrykket har blitt borte i bånn.. Ramme/rådelager får olje først. Så det kan være lurt å sjekke lagra i bånn av motoren før du begynner å koste på i toppen Blå veiv vil ingen ha The Golden era.. 1986-1987-1988
grcossie Posted September 14, 2013 Posted September 14, 2013 En annen ting, er oljekanalene i toppen, som ofte gror igjen
plexxipuz Posted September 14, 2013 Author Posted September 14, 2013 Bunndelen har nye lager å ny olje pumpe, så vil tro det skal være i orden, men olje kanalen i toppen er det noen smart måte å rense denne på ?
grcossie Posted September 14, 2013 Posted September 14, 2013 Er enklest når toppen er av, da man kan bruke steamer i kanalene. Er sett skruer i fram kant og bak kant av toppen, der man får tilgang til kanalene. Noen bruker våpen pusse stang har jeg sett. Kan være vanskelig å få dritten ut nåt toppen er på, har bare gjort det med toppen av
RsMuffe Posted September 14, 2013 Posted September 14, 2013 en kompis brukte engine flush i olja og følgte det som sto på boksen. Men skiftet motorolja + filter 3ganger. tikkingen ble borte i cosworth motoren.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now