Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei, har en sierra 2.0 dohc som ikke starter når og hvis det har vært vått, ikke akkurat å foretrekke når man bor i bergen.

Det begynte med at bilen plutselig en dag begynte å tulle mens jeg kjørte i regnet. Det som skjedde var at når jeg ga for mye gass på forholdsvis lavt turtall, dauet bilen helt. Men siden bilen bilen er i gir og i fart så starter den igjen når foten er av gasspedalen. Slik fortsatte det til det ble bare verre og verre, og nå vil den ikke starte i det hele tatt, så sant det er litt fuktig. tørker det opp så funker den utmerket igjen. Lurte på om det var luftmengdemåleren, har hatt den av og blåst litt kontaktspray, tørket den og varmet den uten noe hjelp. Gjort det samme med lambdasonden og har gått gjennom tennplugger, fordeler, coil og alle andre kontakter jeg kan finne. Uten noe hell, noen som har vært borti dette før? Har ikke så lyst å kjøpe for mange nye deler når jeg skal egentlig bare selge den når den går igjen.

Håper noen kloke hoder kunne komt med noe forslag!

 

Posted

er ingen luftmengde/masse måler på dohc, så den er det ikke,

 

MÅ det regne for at den skal kødde? og, går den helt fint når det er greit vær ?

Ford Sierra 2.0 MK1 `85

Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92
Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91
Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91

Finne Fraupompelag

Posted

Min oppførte seg helt likt og da var det tappen som var knekt inni albuen i enden av kabelen til coilen. Skjønte ingen ting først for så ikke bruddet ettersom det var inni gummihylsa.

Posted

Okei, høres ut som noe jeg må sjekke!

Var ganske sikker på at den saken som måler på luft mellom luftfilterboksen og innsugsmanifolden gikk under navnet luftmengdemåler, kan være feil.

Så lenge bilen har blitt tørr og fin så går den som den skal :)

Posted

er problem med at det blir irr på coil ledning og mellomstykker inn på fordelerlokk  kan vere slitt irr i fordelerlokk/rotor også, da blir den følsom for fuktig ver

Posted

problemet kan vare som på min.   oppsprukken isolasjon  på ledningen inni kabelbeskyttelsen, min feil var på ledningen som gikk bak motoren til girkkasse og hastighets-sensor.

 

20130617_223501_zps136476ae.jpg

 

20130617_222948_zpsa7b075be.jpg

Posted

Hadde samme problem før selv. Jeg skiftet plugger, pluggledninger (pga overslag), og åpnet rotor og pusset litt på den stiften og kontaktflaten. Har fungert utmerket siden. :) 

'09 BMW X5 3.0D
'13 Subaru Forester 2.0i
x - '86 Sierra 2.0i S
x - '08 Fiesta ST150
x - '92 Sierra DOHC

Posted

Okei takker for svar! :) vet at pluggene begynner å bli gamle, og fant en del irr inne i fordeler lokket, så får spandere på den litt nye deler der. satser på det blir bra da!

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...