kjawie Posted September 11, 2013 Share Posted September 11, 2013 Hei, har en sierra 2.0 dohc som ikke starter når og hvis det har vært vått, ikke akkurat å foretrekke når man bor i bergen.Det begynte med at bilen plutselig en dag begynte å tulle mens jeg kjørte i regnet. Det som skjedde var at når jeg ga for mye gass på forholdsvis lavt turtall, dauet bilen helt. Men siden bilen bilen er i gir og i fart så starter den igjen når foten er av gasspedalen. Slik fortsatte det til det ble bare verre og verre, og nå vil den ikke starte i det hele tatt, så sant det er litt fuktig. tørker det opp så funker den utmerket igjen. Lurte på om det var luftmengdemåleren, har hatt den av og blåst litt kontaktspray, tørket den og varmet den uten noe hjelp. Gjort det samme med lambdasonden og har gått gjennom tennplugger, fordeler, coil og alle andre kontakter jeg kan finne. Uten noe hell, noen som har vært borti dette før? Har ikke så lyst å kjøpe for mange nye deler når jeg skal egentlig bare selge den når den går igjen.Håper noen kloke hoder kunne komt med noe forslag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
fostad Posted September 11, 2013 Share Posted September 11, 2013 er ingen luftmengde/masse måler på dohc, så den er det ikke, MÅ det regne for at den skal kødde? og, går den helt fint når det er greit vær ? Ford Sierra 2.0 MK1 `85Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91Finne Fraupompelag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemek Posted September 11, 2013 Share Posted September 11, 2013 Min oppførte seg helt likt og da var det tappen som var knekt inni albuen i enden av kabelen til coilen. Skjønte ingen ting først for så ikke bruddet ettersom det var inni gummihylsa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kjawie Posted September 11, 2013 Author Share Posted September 11, 2013 Okei, høres ut som noe jeg må sjekke!Var ganske sikker på at den saken som måler på luft mellom luftfilterboksen og innsugsmanifolden gikk under navnet luftmengdemåler, kan være feil.Så lenge bilen har blitt tørr og fin så går den som den skal Link to comment Share on other sites More sharing options...
bart Posted September 11, 2013 Share Posted September 11, 2013 er problem med at det blir irr på coil ledning og mellomstykker inn på fordelerlokk kan vere slitt irr i fordelerlokk/rotor også, da blir den følsom for fuktig ver Link to comment Share on other sites More sharing options...
alelys Posted September 11, 2013 Share Posted September 11, 2013 problemet kan vare som på min. oppsprukken isolasjon på ledningen inni kabelbeskyttelsen, min feil var på ledningen som gikk bak motoren til girkkasse og hastighets-sensor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eivi91 Posted September 12, 2013 Share Posted September 12, 2013 Hadde samme problem før selv. Jeg skiftet plugger, pluggledninger (pga overslag), og åpnet rotor og pusset litt på den stiften og kontaktflaten. Har fungert utmerket siden. '09 BMW X5 3.0D '13 Subaru Forester 2.0i x - '86 Sierra 2.0i S x - '08 Fiesta ST150 x - '92 Sierra DOHC Link to comment Share on other sites More sharing options...
kjawie Posted September 12, 2013 Author Share Posted September 12, 2013 Okei takker for svar! vet at pluggene begynner å bli gamle, og fant en del irr inne i fordeler lokket, så får spandere på den litt nye deler der. satser på det blir bra da! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now