Jump to content

Recommended Posts

Posted

hei

 

Har en mondeo fra 2002.

Når jeg bremser når jeg ligger i 80 og oppover, så rister det fært. Er neste som man ikke får kontakt med asfalten. Virker som den bremser ujvent.

Kan det være skivene eller er det noe annet jeg bør se etter?

Posted

Ville ha begynt med å sjekke bremser ja.

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Posted

Det du kan starte med er å ta med bilen til et verksted som har bremsetest, så du kan få "fasiten" på det med en gang.. =)

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Posted

hei

 

Har en mondeo fra 2002.

Når jeg bremser når jeg ligger i 80 og oppover, så rister det fært. Er neste som man ikke får kontakt med asfalten. Virker som den bremser ujvent.

Kan det være skivene eller er det noe annet jeg bør se etter?

 

Eg har dette på min, ristingen asså, kast i skivene framme. For å unngå dette i framtiden så bør man helst ikkje bremse når man kjører på fartsdumper og nedi vannpytter og hull i veien, det  er når skivene er varme det er lettest for bli kast, brems gjerne ned før men ikkje imens.

Posted (edited)

På eldre Ford er det kun Brembo bremseskiver som duger, alt annet rister.

Kan hende det gjelder denne og?

Edited by Dufman
Posted

På eldre Ford er det kun Brembo bremseskiver som duger, alt annet rister.

Kan hende det gjelder denne og?

 

Tror heller det er de fantastiske veiene her Norge som kan ta mesteparten av skylden, når skivene er varme og man smeller nedi et hull eller ujevnhet i veien trur eg ikkje det har noe å si om du har biltema eller brembo skiver, det er iallefall mine erfaringer ;)

Posted

Det du kan starte med er å ta med bilen til et verksted som har bremsetest, så du kan få "fasiten" på det med en gang.. =)

En bremsetest går jo ikke så fort, så den avslører ikke alltid kast i skiver. Og en bremsetest er bare for å sjekke bremseeffekt, ikke alt mulig annet. :)

 

 

Det er når skivene er varme det er lettest for bli kast, brems gjerne ned før men ikkje imens.

 

For å si det på en annen måte, man får ALDRI kast i en kald skive.

Og det har ingenting å si om man bremser før, eller imens. Hvis man slipper bremsen 2 meter før vannet, så har ikke skiva kjølt seg ned mye uansett.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Posted

En bremsetest går jo ikke så fort, så den avslører ikke alltid kast i skiver. Og en bremsetest er bare for å sjekke bremseeffekt, ikke alt mulig annet. :)

 

 

 

For å si det på en annen måte, man får ALDRI kast i en kald skive.

Og det har ingenting å si om man bremser før, eller imens. Hvis man slipper bremsen 2 meter før vannet, så har ikke skiva kjølt seg ned mye uansett.

No sa ikkje eg noe spesifikt om vann, men at man skal bremse ned før man f.eks kjører i et hull i veien(som man ikkje klarer å unngå) Det er jo det at skiven er i kontakt med klossene når man treffer noe(hull, fartsdump, ferist o.l.) som gjør at det blir kast. Ruller skiven fritt så skal det i teorien ikkje bli noe kast.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...