SierraCL Posted October 5, 2013 Share Posted October 5, 2013 Jo dårligere motoren er bygget jo større er problemet og en Cosworth som er borret til 92 mm på vanlig måte er ett typisk eksempel på akkurat dette.Hva er den uvanlige og rette metoden, da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted October 6, 2013 Share Posted October 6, 2013 Stressborring. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted October 6, 2013 Share Posted October 6, 2013 Hva er den uvanlige og rette metoden, da? Det er å bygge på en motorblokk som man VET er god, som har borring rundt 91 mm, dvs langt fra 92 mm, og som i praksis har 4 stk. rette og runde sylindre når veivoverfall og topplokk er montert. Stressborring og stresshoning er ett must på disse blokkene. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted October 6, 2013 Share Posted October 6, 2013 Jeg har kjørt med ARP i toppen i ganske lang tid nå uten problemer. Med rett moment er det ikke et problem.Hvor mye er "ganske lang tid" ?Hvor mange driftstimer og hvor mange liter drivstoffer brukt? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted October 6, 2013 Share Posted October 6, 2013 Hvor mye er "ganske lang tid" ?Hvor mange driftstimer og hvor mange liter drivstoffer brukt? Har vel hatt det siden 2006.Usikker på hvor mye drivstoff og km, men har jo blitt noen timer og liter på alle de årene, selv om den har stått mye i ro. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted October 6, 2013 Share Posted October 6, 2013 Vingebilen jeg hadde. Går/gikk med arp siden 2005.. selv kjører jeg med 6 lange og 4 korte nå.. Den røde sedanen gikk også med arp i 4-5 år, jeg kjørte vell på den rundt 8000 i året, di åra jeg hadde den.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HUSNES MOTORSPORT Posted October 6, 2013 Share Posted October 6, 2013 Jo høyere turtallet er jo mindre tid er det for luften å lekke ned. Ett godt eksempel på dette er 2 takts motorer. Lavturtallsmotorer har 2 stk fjærer og høyturtallsmotorer har kun 1.Når man porter og står i slik at bunndraget uansett forsvinner, da fjerner man også den ene stempelringen.Hvis man kjører med kun en stempelring på lave turtall så blir stempelet misfarget av mengden leakdown.Målt leakdown øker, men praktisk leak down under drift øker ikke. godt vi er enig i noko Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArneR Posted October 8, 2013 Share Posted October 8, 2013 Hvor mye er "ganske lang tid" ? Hvor mange driftstimer og hvor mange liter drivstoffer brukt? Gamlemotoren min ble bygd av motormekanikeren til Ludvig Hunsbedt. og har ARP bolter og stålpakning. Han sa det var det beste alternativet når en ikke brukte longstuds. MEN, det måtte gjøres skikkelig sa han. Masse verdensmestere der ute som er flink å snakke sa han hehe. Den motoren hadde 517 hjulhk og 674Nm når eg solgte den. Den motoren gikk uten et feilslag siden 2006, og lever i beste velgående den dag i dag. Og Asil Racing kan sikkert kose seg med samme motoren lenge før han behøver å gjøre noe med den. Det er veldig vesentlig i hvilke hender ting havner. Enkelte havarerer girkasser like ofte som de bytter underbukse, mens andre kan ha samme girkasse i evigheter. Kløner vil alltid kløne det til. Uansett!!! Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!! 93 Escort cosworth 11 BMW F11 535d 05 BMW E87 120d 01 Kawasaki ZX7R Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian MH Posted October 8, 2013 Share Posted October 8, 2013 Gamlemotoren min ble bygd av motormekanikeren til Ludvig Hunsbedt. og har ARP bolter og stålpakning. Han sa det var det beste alternativet når en ikke brukte longstuds. MEN, det måtte gjøres skikkelig sa han. Masse verdensmestere der ute som er flink å snakke sa han hehe. Den motoren hadde 517 hjulhk og 674Nm når eg solgte den. Den motoren gikk uten et feilslag siden 2006, og lever i beste velgående den dag i dag. Og Asil Racing kan sikkert kose seg med samme motoren lenge før han behøver å gjøre noe med den. Det er veldig vesentlig i hvilke hender ting havner. Enkelte havarerer girkasser like ofte som de bytter underbukse, mens andre kan ha samme girkasse i evigheter. Kløner vil alltid kløne det til. Uansett!!!Samme som en bekjent av meg, han har dog en Skyline, men han har ikke hentet ut all effekt fra motoren, ergo. motoren funker hver eneste gang den startes, og den har blitt hjulkjørt til og fra X-antall Gatebiltreff. Han måtte bytte clutch nå da, etter 5 år med samme clutch. [] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå. [] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue [x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smistad Posted October 13, 2013 Author Share Posted October 13, 2013 Da blir kortene lagt på bordet! Motoren skal utav og kontrolleres. Og det blir montert en ny ap racing clutch. Da dette er gjort vil bilen trolig bli lagt ut for salg til riktig penge. Mvh Busskort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted October 14, 2013 Share Posted October 14, 2013 Fått leia? 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smistad Posted October 14, 2013 Author Share Posted October 14, 2013 Nei. Det er vel flere faktorer! Økonomi, venter en datter neste mnd, og jeg har vel egentlig gjort det meste av det jeg skulle gjøre da jeg kjøpte den! Men bilen må for all del ikke bort, men om den er av interesse å pengene banker på døren så blir den solgt. Føler det er bedre at noen med tid og kjærlighet kan få ta den siste små pussen som gjenstår enn at den skal stå 3-4 år i et lokale! Busskort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smistad Posted October 16, 2013 Author Share Posted October 16, 2013 Men!!!! Bilen skal gjøres 100%ferdig før et EVT salg, så det er dette datasprut greiene! Nå lurer jeg litt på vipec sprutet også, fra håland tuning!Vipec vs haltech!!!! innspill folkens? Busskort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Larsiaman Posted October 16, 2013 Share Posted October 16, 2013 Men!!!!Bilen skal gjøres 100%ferdig før et EVT salg, så det er dette datasprut greiene! Nå lurer jeg litt på vipec sprutet også, fra håland tuning!Vipec vs haltech!!!! innspill folkens?Ingen av delene! https://www.facebook.com/photo.php?fbid=635238636516815&set=a.434257519948262.100833.148300238543993&type=1&theater www.maxxecu.se Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted October 16, 2013 Share Posted October 16, 2013 Men!!!!Bilen skal gjøres 100%ferdig før et EVT salg, så det er dette datasprut greiene! Nå lurer jeg litt på vipec sprutet også, fra håland tuning!Vipec vs haltech!!!! innspill folkens? !!!!???? 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
HUSNES MOTORSPORT Posted October 16, 2013 Share Posted October 16, 2013 Uten tvil Vipec...............kunne og vore intresant og prøvd dette nye maxxecu...har sett i softwaren ser ok ut... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted October 17, 2013 Share Posted October 17, 2013 (edited) Har ViPec selv fra Haaland. Knallbra sprut er min erfaring. Enkelt å lære seg selv og kjapt og mappe. Edited October 17, 2013 by Tore_TJ Link to comment Share on other sites More sharing options...
GranadaMK1 Posted October 17, 2013 Share Posted October 17, 2013 ViPec. Har Autronic på min og synes det er gammeldags og uoveriktlig i forhold til ViPec.Var med å fikk start på en BMW med turbo og ViPec sprut og det var latterlig enkelt og brukervenlig. Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001modChevy Corvette Stingray L82 1976mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smistad Posted October 17, 2013 Author Share Posted October 17, 2013 Uten tvil Vipec...............kunne og vore intresant og prøvd dette nye maxxecu...har sett i softwaren ser ok ut...hvordan er det å bruke det orginale ledningsnett på dette i forgoldtil vipec og haltech? Busskort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HUSNES MOTORSPORT Posted October 17, 2013 Share Posted October 17, 2013 Får pnp til cosworth med vipec Link to comment Share on other sites More sharing options...
xr4ti Posted October 17, 2013 Share Posted October 17, 2013 http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/48263-cosworth-plug-and-play-adapter-for-vi-pec-datasprut/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smistad Posted October 17, 2013 Author Share Posted October 17, 2013 (edited) Får pnp til cosworth med vipecmen dette får du ikke til maxxecu?noen som vet prisen på maxxecu? Edited October 17, 2013 by Smistad Busskort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted October 18, 2013 Share Posted October 18, 2013 http://www.maxxtuning.se/produkter/motorstyrning-elektronik/standalone-ecu/ Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smistad Posted October 22, 2013 Author Share Posted October 22, 2013 Da er motor komt utav bilen igjenn, så den står uten motor, gir og ledningsnett! Girkassen har fått seg et oljeskift! Men hva er enklest? Montere kasse før eller etter motor er havnet i bil! Har ingen girkasse jekk eller løftebukk! Busskort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smistad Posted October 23, 2013 Author Share Posted October 23, 2013 Noen som savner bilder? Busskort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now