Cosworth_ftw Posted September 13, 2013 Share Posted September 13, 2013 0,4 -0,6 mener jeg det var Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smistad Posted September 13, 2013 Author Share Posted September 13, 2013 er det andre som kan bekrefte dette? Busskort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
xr4ti Posted September 13, 2013 Share Posted September 13, 2013 0,6 - 1,0 mm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smistad Posted September 15, 2013 Author Share Posted September 15, 2013 Da forsvant bilen i vinter dvale, tenkte å ta ned girkassen etter hvert å se hvordan kløtsjen ser ut, har en mistanke om at den er svært dårlig. Det nye ledningsnettet er vel på vei i posten så det må også skiftes ut. så blir det å gå over motor å se at alt der er greit til en fremtidig mapping. bilen skal også eu-godkjennes i feb. så den er klar for 2 nye år. Busskort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierracossie Posted September 20, 2013 Share Posted September 20, 2013 Funderer litt på hva slags haltech du skal bruke.Har et E6X sett liggende med MSD digital DIS-4.Vurderte å koble opp dette for å se om det kan bli noe gang i den gamle ford`en.Har bestilt meg kontakter som går til de originale sensorene.Og kabelstrømper og krympestrømper.Så jeg har troa på å kunne lage meg et fint ledningsnett med dette. Har du vært mye borti dette sprutet tidligere? Kimangående alarm system.Verisure er et greit system.Da har man app på mobilen, men dette har ikke live overføring til mobil med kamera da hvis det var slik du tenkte på.Men det går an å kjøpe fra Aliexpress. Men der er det mye jalla jalla.Ebay og lignende er vel kanskje litt bedre.Men man får jo som regel hva man betaler for. 86 sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smistad Posted September 21, 2013 Author Share Posted September 21, 2013 Funderer litt på hva slags haltech du skal bruke. Jeg skal bruker haltech 500sprint. tror jeg det heter.Fyllasjuk og morgengretten så skulle det forbannande ledningsnettet ut av bilen.Er det noen som vet hvor jeg får kjøpt en slik pakning? mellom eksos og wastegate! Busskort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted September 21, 2013 Share Posted September 21, 2013 (edited) Funderer litt på hva slags haltech du skal bruke.Har et E6X sett liggende med MSD digital DIS-4.Vurderte å koble opp dette for å se om det kan bli noe gang i den gamle ford`en.Har bestilt meg kontakter som går til de originale sensorene.Og kabelstrømper og krympestrømper.Så jeg har troa på å kunne lage meg et fint ledningsnett med dette.Haltech E6X ble anbefalt til flere bekjente som bruker disse med strålende, pålitelig og driftsikkert resultat.De bruker Haltech sin trigger og kjører Helsekvensielt innsprøytning + 4 stk. LS coiler. Ett veldig greit sprut å jobbe med.Hvis du har DIS-4 så anbefaler jeg at du vurderer MSD sine Blaster SS coiler. Hvis du skal bruke originale triggere så må du, som med de fleste andre sprut, slipe bort to av trigger-tappene på reimhjulet og den ene inne i fordeleren.Jeg skal bruker haltech 500sprint. tror jeg det heter.Er det noen som vet hvor jeg får kjøpt en slik pakning? mellom eksos og wastegate! Sprint 500 stemmer.Hovedfordelen med dette er:1. Fin pris.2. Takler Cosworth sitt unike triggermønster3. USB inngang som gjør sprutet brukervennlig i vår tid.(Mange sliter mye og lenge med USB til serial adapterene som vanligvis må brukes på eldre sprut.) Ang. pakning kan du høre med QWT og Biltema. Edited September 21, 2013 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted September 21, 2013 Share Posted September 21, 2013 Biltema selger den Wastegaten, mulig dem også selger reservedeler til den. Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smistad Posted September 21, 2013 Author Share Posted September 21, 2013 Så pass ja! Da får vi prøve det! Busskort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smistad Posted September 21, 2013 Author Share Posted September 21, 2013 Får jeg noen kr for orginalnettet ? Busskort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted September 21, 2013 Share Posted September 21, 2013 Om nette er i ok stand så er det rimelig lettsolgt Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smistad Posted September 21, 2013 Author Share Posted September 21, 2013 (edited) Okei:-) så da blir det å ohme alle kontakter for å finne det ut da:-) Edited September 21, 2013 by Smistad Busskort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smistad Posted September 23, 2013 Author Share Posted September 23, 2013 Da det var street-legal for 2 uker siden, begynte bilen å oppføre seg litt rart, så jeg har begynt å demontere litt.Om det er gjennomslag i motor hva kan jeg se etter da, før en evt. komp-test? Også er den ene skovlen på kompsiden av turboen bøyd. og rustvann i ekspansjonstanken er bra. Busskort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted September 23, 2013 Share Posted September 23, 2013 (edited) Da det var street-legal for 2 uker siden, begynte bilen å oppføre seg litt rart, så jeg har begynt å demontere litt.Om det er gjennomslag i motor hva kan jeg se etter da, før en evt. komp-test?Det er leak-down test som gjelder.Her er utstyret: http://biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Motor/Sylinderlekkasjetester-151407/ Alternativet er at du modifiserer en kompresjonstester: http://biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Testinstrument-og-Elektronikk/Kompresjonstester-151314/ Poenget er å sette motoren i ØD tenning og kjøre trykkluft inn i sylinderen. En mann må holde verktøy på veiven slik at den holder seg i ØD.Med 8 - 10 bar trykk i sylinderen søker man etter lekkasjer.Blåser det i luftfilteret er det innsugsventilene som er problemet.Blåser det i eksosen er det eksosventilene.Blåser det i ekspansjonstanken er det toppakning, sprekk i topp eller sprekk i blokk.Blåser det ved peilepinnen eller veivhusventilasjonen er det stempel, stempelringer eller sylindervegger. Med ARP bolter og MLS pakning er det sannsynlig at muttrene til pinnboltene er løse og må ettertrekkes. (Les; erstattes med 12,9 bolter, en av gangen.) Edited September 23, 2013 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smistad Posted September 23, 2013 Author Share Posted September 23, 2013 Da har jeg undersøket at jeg har orginale strekkbolter, og grA toppankning.men om du ser på bilde med turbo kan det se ut som eksos har slått tilbake i komprssordelen, er dette normalt?Da har jeg undersøket at jeg har orginale strekkbolter, og grA toppankning.men om du ser på bilde med turbo kan det se ut som eksos har slått tilbake i komprssordelen, er dette normalt? Busskort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted September 23, 2013 Share Posted September 23, 2013 (edited) Da har jeg undersøket at jeg har orginale strekkbolter, og grA toppankning.men om du ser på bilde med turbo kan det se ut som eksos har slått tilbake i komprssordelen, er dette normalt?Stålende! Da er iallefall sannsynligheten for at blokk og topp ikke er skadet/ødelagt ganske stor.Originale stekkbolter er gode greier, men i veikeste laget til ditt oppsett.Ett nytt GR.A kitt med pakning og bolter løser nok problemet. En turbo suger inn enorme mengder luft og når du har såpass stor eksoslekkasje mellom downpipe og WG som vi ser på bildet så vil turboen suge inn endel sot. Edited September 23, 2013 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smistad Posted September 23, 2013 Author Share Posted September 23, 2013 ja, vi får prøve oss på en komptest i helgen, da regner jeg med at alt er på plass igjen, men hva tenker du om turboen ? Busskort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted September 23, 2013 Share Posted September 23, 2013 (edited) ja, vi får prøve oss på en komptest i helgen, da regner jeg med at alt er på plass igjen, men hva tenker du om turboen ?Det er klart at det skal jo ikke se slik ut, men vi skal også huske på at det er veldig stor avstand mellom hvordan ting egentlig skal være og -hva som går. En av de raskeste gatebilene i Sverige kjørte en hel sesong med rundt 900 hk og tilhørende 1. plasser med en turbo med ett knekt blad på kompressorhjulet.Dette er selvsagt helt hoderystende Frankenstein og klart å fraråde, men,,,,,,,,,,det gikk aldeles strålende likevel. Hvis du har råd så bytter du turbo. Hvis ikke skal du ikke miste nattesøvnen på det. Har selv sett myye værre enn det der overleve i årevis. Edited October 1, 2013 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted September 23, 2013 Share Posted September 23, 2013 Hvilkne toppbolter anbefaler du da?:-) Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smistad Posted September 24, 2013 Author Share Posted September 24, 2013 Ikveld ryker girkassen ned fra bilen, og det jeg lurte på er om det går an å dreie vekk gradekanter på trykkplaten! Jeg vet om en som pucker om sinterclutsj så blir alt ordnet mens det først er nede! Busskort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted September 24, 2013 Share Posted September 24, 2013 (edited) Hvilkne toppbolter anbefaler du da?:-)Vil heller si det slik at jeg uansett vil fraråde kombinasjonen korte ARP studs og MLS pakning. Her ser vi enda en heldig ARP eier: De orginale strekkboltene blir for veike når ladetrykk, dreiemoment og effekt øker til ett visst nivå. Anbefaler at alle andre alternativer undersøkes. Ikveld ryker girkassen ned fra bilen, og det jeg lurte på er om det går an å dreie vekk gradekanter på trykkplaten! Jeg vet om en som pucker om sinterclutsj så blir alt ordnet mens det først er nede!Ja det går.Du bør samtidig teste trykkplaten i en hydraulisk presse. Finn ut nøyaktig hvor i vandringen den er sterkest og se til at den blir komprimert til denne høyden av tykkelsen på akkurat DIN lamell. Edited September 24, 2013 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smistad Posted September 24, 2013 Author Share Posted September 24, 2013 Er dette en orginal trykkplate? Og ja, det var som jeg fryktet! Busskort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smistad Posted September 27, 2013 Author Share Posted September 27, 2013 Fikk tatt en sylinderlekasje test i går! Fryktet der værste da det forsvant olje på streetLegal.Syl 1 og 4hadde 10%lekk fra veivhus.Syl 2 hadde 6%lekk fra veivhus.Syl 3 hadde 3%lekk fra veivhus. Tror ikke dette er så farlig da var en iskaldmotor! Busskort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted September 27, 2013 Share Posted September 27, 2013 (edited) Nei, det er ikke farlig, men grensen for akseptabel leakdown på en higperformancemotor er faktisk 10%. Når du har ugnustig høyt kompresjonsforhold og 10% leak down på syl. 1 og 4 (over 300% mer enn på syl. 3 som også er KALD.) så foreslår jeg at du vurderer å ta ut stemplene og dreie dem, samt hone sylindrene, bytte stempelfjærer og kjøre inn motoren på innkjørinsoljen til RS Tuning Bergen.Sluttresultatet ditt VIL blir betydelig forbedret dersom du gjør dette. Edited October 1, 2013 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HUSNES MOTORSPORT Posted September 30, 2013 Share Posted September 30, 2013 Her får du oppskriften Doktor Rs 1000 har talt,innkjørings oljen til Rs tuning bergen er dette ei ny olje ?...gler meg til og sjå resultatet, lykke til.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now