Smistad Posted September 2, 2013 Share Posted September 2, 2013 Ettersom jeg slettet prokjekttråden min, så kommer jeg til å bruke denne tråden her til å ligge ut bilder og små oppdateringer av min "orginale"2wd sedan Cosworth... For de av dere som lurer, så er dette en bil som har vært i mitt eige snart i 3år. Den har fått seg en total make-over, og godt stell! Det som er gjort til nå er;Hellakering.Motorbytte.Understellsbytte. Det som skal gjøres er;Datasprut eller nytt orginalnett.Fikse interiør og innvendig shinings!Bremser etc. Bilder fra tidligere oppussing blir og lagt ut utover kvelden! Mvh A.Smistad(smerud) Busskort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted September 2, 2013 Share Posted September 2, 2013 Flott, stå på Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smistad Posted September 2, 2013 Author Share Posted September 2, 2013 Sånn litt hysj hysj, så blir det en effekttest på bilen i dag:-) så mulig det kommer et ark med noen tall på og Busskort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArneR Posted September 2, 2013 Share Posted September 2, 2013 Da blir det ihvertfall liv i denne tråden ei stund. Eg kan omtrent skrive det de forskjellige kommer til å skrive før de gjør det hehe. Men skal vente i spenning. Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!! 93 Escort cosworth 11 BMW F11 535d 05 BMW E87 120d 01 Kawasaki ZX7R Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smistad Posted September 2, 2013 Author Share Posted September 2, 2013 sånn såg bilen ut ved kjøp. litt deler for å få bilen slik jeg ville ha den. første motorbytte. Klargjøring, og under lakk. så ble det motorbytte igjen, alle vil ha mer!! Var selvfølgelig ikke plass til batteri fremme, så det havnet baki- litt skryte bilder, etter et fornøyd resultat.Og fra dagens resultat, med chip, og høy afr.Dagens innsats, så og si etter rekkefølge. Busskort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted September 2, 2013 Share Posted September 2, 2013 Looking good. Kjenner du noen som pulverlakker toppdeksel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted September 2, 2013 Share Posted September 2, 2013 Looking good. Kjenner du noen som pulverlakker toppdeksel?Bergen Coating i Åsane. De har lakket bakstillingen min pluss en haug med deler. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smistad Posted September 2, 2013 Author Share Posted September 2, 2013 Nei, men Bergen coating tar det sikkert på seg Busskort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smistad Posted September 3, 2013 Author Share Posted September 3, 2013 Etter effekttest i går fikk vi en diagnose med afr som ikke var helt bra! Bilen får formye sevje ved "crusekjøring" 10,1afr. Og ved full spiker havnet den alt for magert ved 14afr. Trolig et chip problem. ( det er vel bestemt at vi går for et datasprut når sedleboken aksepterer det!) Busskort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted September 3, 2013 Share Posted September 3, 2013 Det magreste jeg såg ved pådrag var 15,1:1 i AFR. Hakkene i de blyseblå linjene avslører "hull" i tenningsmappet på chippet da linjene for AFR og ladetrykk ikke hadde disse hakkene. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan300 Posted September 3, 2013 Share Posted September 3, 2013 Hvilke dyser og turbo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smistad Posted September 3, 2013 Author Share Posted September 3, 2013 750ccm. Garret gt 3071 Busskort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GranadaMK1 Posted September 3, 2013 Share Posted September 3, 2013 (edited) Hva eksoshus på turboen bruker du? Få datasprut så blir det fart på sakene Edited September 3, 2013 by GranadaMK1 Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001modChevy Corvette Stingray L82 1976mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slåstad RS Posted September 3, 2013 Share Posted September 3, 2013 "Det magreste jeg såg ved pådrag var 15,1:1 i AFR. " Huff, fælt i nærheten av skjærebrenner! Aldri noe godt uten at det er galt for noe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smistad Posted September 3, 2013 Author Share Posted September 3, 2013 "Det magreste jeg såg ved pådrag var 15,1:1 i AFR. " Huff, fælt i nærheten av skjærebrenner!det er helt sant!blir nok datasprut i vinter/vår! Så nå er bilen parkert for sesongen Busskort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stianwang Posted September 3, 2013 Share Posted September 3, 2013 Kjedelig cosworth tråd Alexander? nei nei ! nå fikk jeg nok motivasjon til å gå opp å begynne på min egen igjen :-D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smistad Posted September 3, 2013 Author Share Posted September 3, 2013 Kjedelig cosworth tråd Alexander? nei nei ! nå fikk jeg nok motivasjon til å gå opp å begynne på min egen igjen :-Dhehe. Alle sier jo at det ikke er interessante tråder på forumet, men det er godt at det faller i smak hos noen:) lykketil Stian Busskort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stianwang Posted September 3, 2013 Share Posted September 3, 2013 hehe. Alle sier jo at det ikke er interessante tråder på forumet, men det er godt at det faller i smak hos noen:) lykketil Stianhehehe ! Ja hører detta Kansje jeg må ta noen bilder å blåse litt liv i cosworth tråden min også da;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted September 3, 2013 Share Posted September 3, 2013 Flott at du starta opp tråden igjen! Jeg så også 15 i AF i sommer, det viste seg å være noe så enkelt som spenningsregulator. Ny regulator ble løsninga, å voltmeter rett på pumpa for å kunne følge med så man kan ta det tidlig neste gang. Har du bestemt deg for type sprut? Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smistad Posted September 3, 2013 Author Share Posted September 3, 2013 Flott at du starta opp tråden igjen! Jeg så også 15 i AF i sommer, det viste seg å være noe så enkelt som spenningsregulator. Ny regulator ble løsninga, å voltmeter rett på pumpa for å kunne følge med så man kan ta det tidlig neste gang. Har du bestemt deg for type sprut? ja har vel egentlig bestemt meg for å prøve haltech. Busskort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted September 3, 2013 Share Posted September 3, 2013 ja har vel egentlig bestemt meg for å prøve haltech.Klokt valg,etter min mening:-) Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smistad Posted September 3, 2013 Author Share Posted September 3, 2013 Så montere den i en l8hjerne. Bruke orginale sensorer og fordeler, msd tenning! Med flett nytt ledningsnett Busskort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted September 3, 2013 Share Posted September 3, 2013 Så montere den i en l8hjerne. Bruke orginale sensorer og fordeler, msd tenning! Med flett nytt ledningsnettDet hørtes veldig kjent ut... Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smistad Posted September 3, 2013 Author Share Posted September 3, 2013 Det hørtes veldig kjent ut...obs! Busskort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted September 4, 2013 Share Posted September 4, 2013 Må jo spørre hvorfor du ikke heller bestiller deg ett nytt ledningsnett til L8en og live mapper den? '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now