Jump to content

tillegs sprut


Guest Hybrid

Recommended Posts

Guest Hybrid

jeg ble anbefalt å skaffe meg en tillegs sprut i stedenfor chip til escorten..... men det er vel langt dyrere!!!

men er det noen her som kan forklare meg hvordan en tillegsprut fungerer, hvordan man monterer det osv.... skjønte ikke helt greia loksom!!! Vet jo at data sprut er det beste, men det er altfor dyrt, så det gidder jeg ikke tenke på en gang!!

mvh

Link to comment
Share on other sites

jeg ble anbefalt å skaffe meg en tillegs sprut i stedenfor chip til escorten..... men det er vel langt dyrere!!!

men er det noen her som kan forklare meg hvordan en tillegsprut fungerer, hvordan man monterer det osv.... skjønte ikke helt greia loksom!!! Vet jo at data sprut er det beste, men det er altfor dyrt, så det gidder jeg ikke tenke på en gang!!

mvh

Den jeg har er en MF2 fra gik.Har ei ekstra dyse montert på insuget før gass spjelde,den styres av en liten "data"boks som er koblet til strøm,coil å en justerbar trykksensor.Trykksensoren er i mitt tilfelle justert inn på 0,8 bar.Dvs at da åpner dysa å gjer xtra bensin.I "data"boksen justerer man mengden eller åpningstia på dysa om du vil på hver 1000 omdreining alt etter hva motoren har behov for.Kan også fåest me 3D funksjon slik at den regulerer mengden etter trykk.Håper det var forklaringa du var ute etter.

Link to comment
Share on other sites

Guest Hybrid

oki... da trur jeg jeg skjønner litt mer!!!

 

Men hvor mye koster detta???jeg tenker på kontra data sprut??

Link to comment
Share on other sites

hehe...da må du chippe uansett...

 

chippen i rst gjør ikke noe med bensinmengden, den fjerner den teite trykksperra på 0.72 bar :D

 

har også handla mf2 til bilen min, skal bli morro å se om det funker noe bra....

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

jeg ble anbefalt å skaffe meg en tillegs sprut i stedenfor chip til escorten..... men det er vel langt dyrere!!!

men er det noen her som kan forklare meg hvordan en tillegsprut fungerer, hvordan man monterer det osv.... skjønte ikke helt greia loksom!!! Vet jo at data sprut er det beste, men det er altfor dyrt, så det gidder jeg ikke tenke på en gang!!

mvh

Den jeg har er en MF2 fra gik.Har ei ekstra dyse montert på insuget før gass spjelde,den styres av en liten "data"boks som er koblet til strøm,coil å en justerbar trykksensor.Trykksensoren er i mitt tilfelle justert inn på 0,8 bar.Dvs at da åpner dysa å gjer xtra bensin.I "data"boksen justerer man mengden eller åpningstia på dysa om du vil på hver 1000 omdreining alt etter hva motoren har behov for.Kan også fåest me 3D funksjon slik at den regulerer mengden etter trykk.Håper det var forklaringa du var ute etter.

 

Må du sette ekstra dysa før gass-spjeldet? er det ikke mulig å sette på selve innsugs-manifolden?

:unsure:

sykler til arbeid

Link to comment
Share on other sites

hehe...da må du chippe uansett...

 

chippen i rst gjør ikke noe med bensinmengden, den fjerner den teite trykksperra på 0.72 bar :D

 

har også handla mf2 til bilen min, skal bli morro å se om det funker noe bra....

Får vel noen xtra hester men du er iverfall sikker på at den ikke går for magert,for det gjor min..

Link to comment
Share on other sites

jeg ble anbefalt å skaffe meg en tillegs sprut i stedenfor chip til escorten..... men det er vel langt dyrere!!!

men er det noen her som kan forklare meg hvordan en tillegsprut fungerer, hvordan man monterer det osv.... skjønte ikke helt greia loksom!!! Vet jo at data sprut er det beste, men det er altfor dyrt, så det gidder jeg ikke tenke på en gang!!

mvh

Den jeg har er en MF2 fra gik.Har ei ekstra dyse montert på insuget før gass spjelde,den styres av en liten "data"boks som er koblet til strøm,coil å en justerbar trykksensor.Trykksensoren er i mitt tilfelle justert inn på 0,8 bar.Dvs at da åpner dysa å gjer xtra bensin.I "data"boksen justerer man mengden eller åpningstia på dysa om du vil på hver 1000 omdreining alt etter hva motoren har behov for.Kan også fåest me 3D funksjon slik at den regulerer mengden etter trykk.Håper det var forklaringa du var ute etter.

 

Må du sette ekstra dysa før gass-spjeldet? er det ikke mulig å sette på selve innsugs-manifolden?

:unsure:

Får blanda det bedre..

Link to comment
Share on other sites

Hva med den 'vakuum-slangen' som går fra innsuget (samme side som førersetet) og bremsekraftforsterkeren? det var en som mente at man kunne bytte den ut med en ekstra dyse for mere bæns...

hmm?

 

Noen som vet?

Leste i "Rebuilding an tuning..." boka, at det var ikke så farlig med hvor en satt ekstra-dysa, for trykket fordelte bensinen likvel...men da mente de kanskje innsugsrører FØR spjeldet..

 

??

sykler til arbeid

Link to comment
Share on other sites

Guest kdyescort

HYBRID:

Har akkurat kjøpt meg turbo til min xr3i, tenker på å lade en 0,7 bar.. måten jeg planlegger å gjøre dette på er: tileggs sprut m/trykk bryter 2 stk (en fast & en justerbar. en som åpner dyse nr 1 på o,2 og dyse nr 2 på 0,5. kobler på lambda sonde slik at jeg ser forbrenningen under belastning. DETTE ER VIKTIG NÅR DU VELGER DENNE METODEN! det kan fort bli helt feil blanding å det er viktig å ikke kjøre magert eller for fet blanding, da taper du fort hk, + motoren brenner seg viss det blir magert... har hørt at et blandingsforhold på omkr: 12:1 luft vs. bens :P er tingen på høytrykk biler (standard er vel 14,7:1=1,0 lambda?) :huh:

 

PS: det farlige/negative med trykkbrytere er at det kan bli nøpent med bensin rett før dysene kicker til.. derfor ihvertfall på xr3 er det litt smart å ha 2 tileggs dyser viss du lader mye, dette er noe jeg har hørt så ikke heng meg på det :)

 

vil også bare nevne at det er ikke alverdens dyrt viss du holder øynene oppe på brukt markedet, kjøper du nye dyser så blir det vel litt (gjetter på en lite tuser pr dyse +250 pr bryter).. jeg lander nok på 6 lapper for hele turbo proskjektet mitt ;) syntes ikke det er helt ille!

 

(HAR ALDRI HATT EN RST, DETTE ER MIN FØRSTE ESCORT SOM JEG HAR HATT I 4UKER, MEN INFOEN JEG GA BURDE GJELDE ALLE TURBO BILER :D )

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...