Strutlur Posted July 22, 2013 Posted July 22, 2013 Det var pluteselig hengende dråper under bilen. Jeg gjorde reint og fant ut at det pipler ut olje fra en av umbrakoskruene i bunnpanna (nr 2 fra girkassa, bakre). Jeg har strammet skruen litt, og håper at det gjør susen. Er dette noe som er kjent fra denne motoren (136hk)? Og må jeg ev. begynne å spare til verkstedregninga? 2014 Ford Kuga Titanium X 140hk2010 Ford Kuga Titanium 2.0 TDCi 136hk2010 Ford Fiesta Titanium 1,6TDCi 95hk
grcossie Posted July 22, 2013 Posted July 22, 2013 Er ikke noe vanlig problem nei. Visst du forsatt har garanti, så er jo saken grei
ASK Racing Posted July 22, 2013 Posted July 22, 2013 Har du akkurat hat 60.000 service på den? Det innebærer nemlig å skifte oje på girkassa. Kan da tenkes at den kanskje ikke har blitt dratt til hardt nok 1998 Ford Puma (ST-160 Replica) Insug Nr 138Prosjekt tråd http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/69199-ford-racing-puma/
Strutlur Posted July 23, 2013 Author Posted July 23, 2013 Bilen har rullet 75.000km nå, men denne lekkasjen kan strekke seg tilbake en stund. Var mye "gammel" olje der, og det har tatt litt tid før det har begynt å dryppe av det. Jeg får se om det hjalp å trekke til bolten. Er tre års garanti så den har utløpt, men reklamasjonsretten gjelder jo. Er vel uansett ikke all verden å tette bunnpanna. Skal inn på service nå om ca en måned. Blir EU samtidig og det komiske er jo at denne ville blitt underkjent pga denne oljelekkasjen.... Men er konstruksjonen slik at bunnpanna må løsnes for å skifte olje på girkassa? Ser ut for meg som at det ikke er noen kobling mellom bunnpanna og girkassen. 2014 Ford Kuga Titanium X 140hk2010 Ford Kuga Titanium 2.0 TDCi 136hk2010 Ford Fiesta Titanium 1,6TDCi 95hk
ASK Racing Posted July 23, 2013 Posted July 23, 2013 Er det bunpanna på motoren eller girkassa du tenker på? Ut i fra det du skrev, antokk jeg det var den bakre skruen på girkassa du snakket om, aut kassa har nemelig 2 tappeskruer. Men du tar ikke ned noe bunpanne for å skifte olje. Dersom det er bunpanna på motoren du sikter til, så kan jeg tenke meg at tetteringen kanskje ikke har blitt skiftet ved service 1998 Ford Puma (ST-160 Replica) Insug Nr 138Prosjekt tråd http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/69199-ford-racing-puma/
grcossie Posted July 23, 2013 Posted July 23, 2013 Er bare på automat det er girolje skift. Er noen som har hatt en lekkasje på simmering til drivaksling høyre side, denne kan fukte ned på bunnpanna på baksida av motor
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now