LoSLucifer Posted July 2, 2013 Share Posted July 2, 2013 Hallo godt folk. Har et nokså merkelig spørsmål. Er det "Normalt" med Diesel lyd fra en bensin motor? Spesiellt i 1 gir på normalt/lavt turtall.Den purrer skikkelig. hehe. Info om bilen: Merke: FORD FOCUS combi-coupe (DAW, DBW)Type: 1.6 16VReg.år: 2000F.reg.: 15.02.2000KW/HK: 74/100Ccm: 1596Girkasse: MANUELL Link to comment Share on other sites More sharing options...
lowman Posted July 2, 2013 Share Posted July 2, 2013 er det kun når du kjører bilen..eller når bilen står på tomgang også? Link to comment Share on other sites More sharing options...
LoSLucifer Posted July 2, 2013 Author Share Posted July 2, 2013 Mener det bare er når jeg kjører. Syns det er spesielt når jeg har den i 1 gir og skal opp en delvis bratt bakke her. Men kan også merke det på vei ut av rundkjøringer, sletter osv når jeg gir på litt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LoSLucifer Posted July 3, 2013 Author Share Posted July 3, 2013 Anyone? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted July 3, 2013 Share Posted July 3, 2013 Svært vanskelig å stille noen diagnose ut i fra en slik beskrivelse uten å se og høre bilen selv desverre 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
leif Posted July 3, 2013 Share Posted July 3, 2013 Svært vanskelig å stille noen diagnose ut i fra en slik beskrivelse uten å se og høre bilen selv desverre Trolig skjørtbank , ikke farlig eller skadelig , trolig dårlig bensin eller feilstilt tenning , prøv med Essso bensin så forsvinner det kanskje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted July 3, 2013 Share Posted July 3, 2013 Kakkler den? Er noen av de, som tikker på ventilløfterene, hvet ikke om det kan være slik lyd du mener Link to comment Share on other sites More sharing options...
LoSLucifer Posted July 4, 2013 Author Share Posted July 4, 2013 Veldig usiker selv og ikke så lett å forklare lyden hehe. Men det minner meg om en diesel motor. Som sakt spesielt når den må bruke litt krefter feks i en bakke ( 1 gir ). Vurderer snart å sette den bort til noen makanikere som får ta en skikkelig diagnse på den og bare fikse det de finner av feil Link to comment Share on other sites More sharing options...
lowman Posted July 4, 2013 Share Posted July 4, 2013 Veldig usiker selv og ikke så lett å forklare lyden hehe. Men det minner meg om en diesel motor. Som sakt spesielt når den må bruke litt krefter feks i en bakke ( 1 gir ). Vurderer snart å sette den bort til noen makanikere som får ta en skikkelig diagnse på den og bare fikse det de finner av feil det er jo ikke bare å fikse det di finner av feil..dette kan jo strengt tatt være alt mellom himmel og jord som er galt. men er nok lurt å få noen som kan bil å se på den..nytter ikke å stille diagnose sånn sett over nett uten å ha hørt lyden. men lykke til Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts