admiralen Posted June 28, 2013 Posted June 28, 2013 Som i overskriften, hvilken original oljekjøler er tykkest av 2wd og 4wd cosworth, og er det forskjell i kjøleeffekt?
Per Olav Posted June 28, 2013 Posted June 28, 2013 De er like, men den som sitter på v6 er ca 50% tykkere. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>
admiralen Posted June 29, 2013 Author Posted June 29, 2013 Hmm, trodde det var slik at 4wd var tykkere enn 2wd?
Pusur_ Posted June 29, 2013 Posted June 29, 2013 2wd er tykkest, dette for at det rett og slett ikke er plass til så tykk oljekjøler når man bruker den "filterflytteren" som er på 4wd.
admiralen Posted June 29, 2013 Author Posted June 29, 2013 2wd er tykkest, dette for at det rett og slett ikke er plass til så tykk oljekjøler når man bruker den "filterflytteren" som er på 4wd. Jeg er uenig, på min motor står det en 4wd oljekjøler med original filterflytter og den måler 36,5mm i bredden med skyvelæret, mens 2wd oljekjøleren måler 32mm
Slåstad RS Posted June 29, 2013 Posted June 29, 2013 Var det feil den du fikk i fra meg? Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
admiralen Posted June 29, 2013 Author Posted June 29, 2013 Var det feil den du fikk i fra meg? Har ikke hentet pakken du sendte ennå så det kan jeg ikke svare på
admiralen Posted June 30, 2013 Author Posted June 30, 2013 http://passionford.com/forum/general-car-related-discussion/441311-2wd-cosworth-rebuild.html
Pusur_ Posted June 30, 2013 Posted June 30, 2013 Jeg har aldrig målt tykkelsen på de, men jeg ha sammenliknet 2wd og 4wd kjøler, og det skiller dem 5-8mm på øyemål ja. Jeg kan måle min i dag, for jeg har 2wd kjøler
GranadaMK1 Posted June 30, 2013 Posted June 30, 2013 Her er en 2wd til venstre og v6 til høyre. Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001modChevy Corvette Stingray L82 1976mod
admiralen Posted June 30, 2013 Author Posted June 30, 2013 Har fått en del ulike svar de siste dagene på hvem som er tykkest, kan noen som har en original 4wd motor måle tykkelsen på oljekjøleren?
as. Posted June 30, 2013 Posted June 30, 2013 Har fått en del ulike svar de siste dagene på hvem som er tykkest, kan noen som har en original 4wd motor måle tykkelsen på oljekjøleren?Er vel ingen som kan være sikre på at de har den orginale delen på en norsk cosworth. :lol:
Krona Posted June 30, 2013 Posted June 30, 2013 Har fått en del ulike svar de siste dagene på hvem som er tykkest, kan noen som har en original 4wd motor måle tykkelsen på oljekjøleren?Skal sjekke den som står på min motor når jeg skal i verksted. Ford Escort RS Turbo S1 Ford Escort RS Turbo S2 Ford Escort XR3i 1983 Ford Escort RS1600i 1985 replika Ford Escort 1.3 1981 Volkswagen splittbuss 1967
admiralen Posted June 30, 2013 Author Posted June 30, 2013 (edited) Er vel ingen som kan være sikre på at de har den orginale delen på en norsk cosworth. :lol: Du sier noe der Skal sjekke den som står på min motor når jeg skal i verksted. Flott Edited June 30, 2013 by admiralen
Krona Posted July 1, 2013 Posted July 1, 2013 Min måler ca 38mm tykk. Ganske sikker på at det er originalt. Ser den skruen som fester filterflytteren sammen med motorfestet passer ganske bra også. Ford Escort RS Turbo S1 Ford Escort RS Turbo S2 Ford Escort XR3i 1983 Ford Escort RS1600i 1985 replika Ford Escort 1.3 1981 Volkswagen splittbuss 1967
admiralen Posted July 3, 2013 Author Posted July 3, 2013 Min måler ca 38mm tykk. Ganske sikker på at det er originalt. Ser den skruen som fester filterflytteren sammen med motorfestet passer ganske bra også. ok, takk
Ron Posted July 3, 2013 Posted July 3, 2013 2wd er tykkest, dette for at det rett og slett ikke er plass til så tykk oljekjøler når man bruker den "filterflytteren" som er på 4wd. Jeg har alltid ment at grunn til filterflytteren, er pga vinkelen på 4wd motorlabber ikke gir plass til oljefilter. Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Tommen Posted July 4, 2013 Posted July 4, 2013 Jeg har alltid ment at grunn til filterflytteren, er pga vinkelen på 4wd motorlabber ikke gir plass til oljefilter.Enig! Hadde blitt for mye stress å lage ny blokk! nok ein genistrek fra legolond Det er ikkje oljekjøler.. det er oljevarmer The Golden era.. 1986-1987-1988
grcossie Posted July 5, 2013 Posted July 5, 2013 Enig! Hadde blitt for mye stress å lage ny blokk! nok ein genistrek fra legolond Det er ikkje oljekjøler.. det er oljevarmer Varmeveksler er det rette
Tommen Posted July 5, 2013 Posted July 5, 2013 Varmeveksler er det retteHehe, jada.. måtte bare The Golden era.. 1986-1987-1988
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now