Jump to content

Recommended Posts

Posted

2wd er tykkest, dette for at det rett og slett ikke er plass til så tykk oljekjøler når man bruker den "filterflytteren" som er på 4wd. :)

Posted

2wd er tykkest, dette for at det rett og slett ikke er plass til så tykk oljekjøler når man bruker den "filterflytteren" som er på 4wd. :)

 

 

Jeg er uenig, på min motor står det en 4wd oljekjøler med original filterflytter og den måler 36,5mm i bredden med skyvelæret, mens 2wd oljekjøleren måler 32mm

Posted

Jeg har aldrig målt tykkelsen på de, men jeg ha sammenliknet 2wd og 4wd kjøler, og det skiller dem 5-8mm på øyemål ja. Jeg kan måle min i dag, for jeg har 2wd kjøler ;)

Posted

Her er en 2wd til venstre og v6 til høyre.

 

20130609_221700_zps206ee307.jpg

 

20130609_221651_zps33e4a15a.jpg

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Posted

Har fått en del ulike svar de siste dagene på hvem som er tykkest, kan noen som har en original 4wd motor måle tykkelsen på oljekjøleren?

Posted

Har fått en del ulike svar de siste dagene på hvem som er tykkest, kan noen som har en original 4wd motor måle tykkelsen på oljekjøleren?

Er vel ingen som kan være sikre på at de har den orginale delen på en norsk cosworth. :lol: :lol:

Posted

Har fått en del ulike svar de siste dagene på hvem som er tykkest, kan noen som har en original 4wd motor måle tykkelsen på oljekjøleren?

Skal sjekke den som står på min motor når jeg skal i verksted.

Ford Escort RS Turbo S1

Ford Escort RS Turbo S2

Ford Escort XR3i 1983

Ford Escort RS1600i 1985 replika

Ford Escort 1.3 1981

Volkswagen splittbuss 1967

Posted (edited)

Er vel ingen som kan være sikre på at de har den orginale delen på en norsk cosworth. :lol: :lol:

 

Du sier noe der :unsure:

 

Skal sjekke den som står på min motor når jeg skal i verksted.

 

Flott

Edited by admiralen
Posted

Min måler ca 38mm tykk. Ganske sikker på at det er originalt. Ser den skruen som fester filterflytteren sammen med motorfestet passer ganske bra også.

 

IMAG1054.jpg

Ford Escort RS Turbo S1

Ford Escort RS Turbo S2

Ford Escort XR3i 1983

Ford Escort RS1600i 1985 replika

Ford Escort 1.3 1981

Volkswagen splittbuss 1967

Posted

Min måler ca 38mm tykk. Ganske sikker på at det er originalt. Ser den skruen som fester filterflytteren sammen med motorfestet passer ganske bra også.

 

IMAG1054.jpg

 

ok, takk :)

Posted

2wd er tykkest, dette for at det rett og slett ikke er plass til så tykk oljekjøler når man bruker den "filterflytteren" som er på 4wd. :)

 

Jeg har alltid ment at grunn til filterflytteren, er pga vinkelen på 4wd motorlabber ikke gir plass til oljefilter.

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Posted

Jeg har alltid ment at grunn til filterflytteren, er pga vinkelen på 4wd motorlabber ikke gir plass til oljefilter.

Enig! Hadde blitt for mye stress å lage ny blokk! nok ein genistrek fra legolond :D

 

Det er ikkje oljekjøler.. det er oljevarmer :P

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Posted

Enig! Hadde blitt for mye stress å lage ny blokk! nok ein genistrek fra legolond :D

 

Det er ikkje oljekjøler.. det er oljevarmer :P

 

Varmeveksler er det rette

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...