Jump to content

Recommended Posts

Posted

Holder på å justere opp turbotrykket etter overhaling av turboen. I bilen er det en S.E.C.S.-monitor som viser blant annet MAP-verdi (turbotrykket). Problemet er at dette nivået er mye lavere enn det den vanlige turbotrykkmåleren i dashbordet viser. Er snakk om ca 0,3 - 0,4 bar forskjell, så det er jo endel.

 

Det samme gjelder turtallet. S.E.C.S.-monitoren viser litt mer enn halvparten enn turtallsmåleren i dashbordet. Noen som kjenner S.E.C.S. og kan svare? Kan det være noe feil? Hvilken skal jeg stole på?

Ford Escort Cosworth -92

Ford Fiesta ST -13

VW 1303 -74

Ford Escort Cab -92

Posted (edited)

secs monitoren, bruker map sensor signal for trykk måling, har du versjonen, som viser trykket i bar eller bare psi? Mine har fungert bra. Visst du har spenningstap på strøm til modul, så kan du få div feil. Hva viser volten på monitoren?

Edited by grcossie
Posted

Den viser trykket i bar. Ved måling av spenningen viser S.E.C.S. over en volt lavere spenning enn direkte på batteriet. Mulig spenningstapet har endel å si, ja. Får gå over kablingen.

 

Er vel lurest å stole på turbotrykkmåleren i dashbordet, inntil videre, da. :-)

 

Takk for svar.

Ford Escort Cosworth -92

Ford Fiesta ST -13

VW 1303 -74

Ford Escort Cab -92

  • 1 month later...
Posted

Min viser alt nøyaktig, og turbo trykk i PSI. ***** kult dings.

1986 Ford Sierra 3dr Sierra Cosworth hvit.

x 1992 Escort Cosworth Mallard RS500 insug,T4 turbo,ic,Secs,Arp tanker etc.
x 1991 Sierra Cosworth 290chip Meganta rød 4x4.

x 1981 Ford Granada 2.0L Gullbrun. spiker.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...