Jump to content

Kuga som ryker svart


Torino 76

Recommended Posts

Har nå oppdaget at platen på bakfangeren min der enderørene kommer ut er blitt grådig svart av eksos. Ser ikke no sperielt ved på drag eller ved tomgang. Ellers er der ingen indikasjon på ar noe er galt. Prøvde å kjøre en rens av partikkelfiltre så nå får vi se. Var noen som mente at det var på vei til å bli tett! Kar litt dårlig tro på det men på en annen side så har jeg heller ikke hatt no partikkelfiltre på noen av bilene mine før:) flere som er plaget med at kugaen soter? Begynner faktisk å bli litt lei nå! På 10 mnd så har jeg bytta dynamo.alle bremser grunnet vibrasjoner. Komplett svinghjul. Glødeplugger. Å en masse andre små ting. Å nå soter den også:)

Link to comment
Share on other sites

Ikke helt inne på hvordan det er med personbiler. Men på større maskiner og lastebiler som klarer euro4 kravene, med katalyastor og/eller partikkelfilter, så samler det seg fortsatt litt sotpartikler i enderør og plasser der eksosen får stå å blåse mot over litt tid. Dette til tross for at det aldri er synlig røyk fra eksosen.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Hei! Nå har den gått 120 tusen. 2009 mod. Ikke synlig røyk når den står å går. Å heller ikke noe å si på forbruk eller trekk kraft. Hadde på bilfrakteren i dag å da så jeg at den hadde blitt svart i bakenden gjen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har nå oppdaget at platen på bakfangeren min der enderørene kommer ut er blitt grådig svart av eksos. Ser ikke no sperielt ved på drag eller ved tomgang. Ellers er der ingen indikasjon på ar noe er galt. Prøvde å kjøre en rens av partikkelfiltre så nå får vi se. Var noen som mente at det var på vei til å bli tett! Kar litt dårlig tro på det men på en annen side så har jeg heller ikke hatt no partikkelfiltre på noen av bilene mine før:) flere som er plaget med at kugaen soter? Begynner faktisk å bli litt lei nå! På 10 mnd så har jeg bytta dynamo.alle bremser grunnet vibrasjoner. Komplett svinghjul. Glødeplugger. Å en masse andre små ting. Å nå soter den også:)

 

Hei, jeg har en Kuga med omtrent samme kmstand, men et år eldre (2008). Må si jeg kjenner meg igjen i mye av det du skriver, har mått bytte dynamo, hjullager samt bremseklosser og skiver foran pga vibrasjon. Ok, bremser slites jo, men nå har jeg byttet klosser foran 2 ganger i løpet av 6 mnd. Dette pga en voldsom vibrasjon. Soting blir kanskje det neste.....

I tillegg er den lokale Ford forhandleren komplett udugelig, når de skiftet hjullager har tydligvis demperen vært tatt av, den ble satt på feil etterpå!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...