dohcboy Posted June 22, 2013 Share Posted June 22, 2013 nå begynner jeg å bli litt lei av at d gamle øke mitt, 2,8 xr4x4 som legger seg på 2500 rpm på kald motor, å detter ikke ned før den er blitt skikkeli varm.K jet kan jeg fint lite om så kanskje d var noen her som har litt peiling på dette ? å hvorfor Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Granada 2.8 Ghia Posted June 23, 2013 Share Posted June 23, 2013 Får sleideventilen/tomgangsventilen strøm til varmeelementet?Gjør den det, sjekk om den fungerer.Mål motstand over vameelementet, sett 12V på det og se om den begynner å lukke seg og bli varm, er det en av delene som svikter? Tipper på at den enten ikke får strøm eller har defekt varmeelement, og først lukker når strålevarmen fra motor er stor nok til å varme den. `82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted June 23, 2013 Author Share Posted June 23, 2013 høres jo faktisk ut så d kan vær d her varmeelementet, er vel den "dingsen" som står helt fremst på motoren med en kontakt på ? Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now