t34 Posted June 13, 2013 Share Posted June 13, 2013 Orginal turboen begynner å bli sliten. Så vurderer å oppgradere. Hadde t34 turbo på den forige cossie.n.Synes denne ladet litt "treigt". Har pr dags dato ett 290 oppsett. Å vurderer 330.Så, hvilken turbo burde man gå for. Til en grei penge.? Noe brukt å finne? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsMuffe Posted June 13, 2013 Share Posted June 13, 2013 ab07 kammer, gt3071r, dyser og chip til dette, burde ikke bli så halv galt. men du får vente på svar fra Rs1000. Han har alltid en mening om dette. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted June 13, 2013 Share Posted June 13, 2013 Hadde også gått for 3071 hvis eg skulle handle turbo til ein orginal motor.. De er kjappe altså! The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
t34 Posted June 14, 2013 Author Share Posted June 14, 2013 Disse klarer fint et 330 oppset da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted June 14, 2013 Share Posted June 14, 2013 men du får vente på svar fra Rs1000. Han har alltid en mening om dette. Jo takk for det. Med 290 sats nå, og 330 sats til vurdering, sammen med ønske om en brukt turbo, så er det orginal 4x4 turbo eller en T34 med A/R0,48 turbinhus som er det rette valget slik jeg ser det. T34 med A/R0,63 oppfattes ofte som i tregeste laget, ja. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
t34 Posted June 14, 2013 Author Share Posted June 14, 2013 (edited) Takk for svar.:-) får lette etter noe brukt her inne da. Edited June 14, 2013 by t34 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loffen Posted June 14, 2013 Share Posted June 14, 2013 Har turbo tilsalgs jeg... Ligger under deler tilsalgs... -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted June 14, 2013 Share Posted June 14, 2013 Borg Warner EFR Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted June 14, 2013 Share Posted June 14, 2013 (edited) Trenger absolutt ikke EFR eller GT turbo på et 330-oppsett, ikke annet enn orginalkammer heller Jeg ville valgt T34.48 og grønne Bosch-dyser med tilhørende chip. Husk at du må ha 3bar mapsensor på de fleste av disse chippene. Edited June 14, 2013 by armani 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansenRS Posted June 15, 2013 Share Posted June 15, 2013 (edited) Dere nevner GT3071R, Spesifiser Cosworth turbinhus og .82 eksoshus? Edited June 15, 2013 by HansenRS Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted June 15, 2013 Share Posted June 15, 2013 Dere nevner GT3071R, Spesifiser Cosworth turbinhus og .82 eksoshus?Viktig at man velger Fullsize GT3071R, dvs. med 60 mm turbinhjul og IKKE 56,5 mm. Jeg mener at det riktige turbinhuset er A/R0,63 i GT utgave med T3 flens, dvs. dette: Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted June 16, 2013 Share Posted June 16, 2013 Har ett slikt løst om noen trenger... '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now