Jump to content

Recommended Posts

Posted

Orginal turboen begynner å bli sliten. Så vurderer å oppgradere. Hadde t34 turbo på den forige cossie.n.

Synes denne ladet litt "treigt". Har pr dags dato ett 290 oppsett. Å vurderer 330.

Så, hvilken turbo burde man gå for. Til en grei penge.? Noe brukt å finne?

Posted

ab07 kammer, gt3071r, dyser og chip til dette, burde ikke bli så halv galt.

 

men du får vente på svar fra Rs1000. Han har alltid en mening om dette. :)

Posted

Hadde også gått for 3071 hvis eg skulle handle turbo til ein orginal motor.. De er kjappe altså! :)

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Posted

men du får vente på svar fra Rs1000. Han har alltid en mening om dette. :)

Jo takk for det. :)

Med 290 sats nå, og 330 sats til vurdering, sammen med ønske om en brukt turbo, så er det orginal 4x4 turbo eller en T34 med A/R0,48 turbinhus som er det rette valget slik jeg ser det.

 

T34 med A/R0,63 oppfattes ofte som i tregeste laget, ja.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Posted (edited)

Takk for svar.:-) får lette etter noe brukt her inne da.

Edited by t34
Posted

Borg Warner EFR :wub:

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Posted (edited)

Trenger absolutt ikke EFR eller GT turbo på et 330-oppsett, ikke annet enn orginalkammer heller :) Jeg ville valgt T34.48 og grønne Bosch-dyser med tilhørende chip. Husk at du må ha 3bar mapsensor på de fleste av disse chippene.

Edited by armani

2wd sierra cosworth

Posted

Dere nevner GT3071R, Spesifiser :) Cosworth turbinhus og .82 eksoshus?

Viktig at man velger Fullsize GT3071R, dvs. med 60 mm turbinhjul og IKKE 56,5 mm.

 

Jeg mener at det riktige turbinhuset er A/R0,63 i GT utgave med T3 flens, dvs. dette:

 

internalgate_option.jpg

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...