cort72 Posted June 10, 2013 Posted June 10, 2013 (edited) hei,har en 2.8 liter som jeg har rengjort/ny pakn.etc, problemet er jeg får ikke den til å gå pent på tomgang/ den stopper da..(den rister/harker)motor går normalt ved høye turtall og så lenge den får litt choke..har skiftet all tenningsdeler og renset forgasser,kan dette skyldes. register er mont feil, eller for lite åpning på in/ex-ventiler.?eller noe annet,håper noen som har tips?? Edited June 10, 2013 by cort72
Granada 2.8 Ghia Posted June 11, 2013 Posted June 11, 2013 Hva er den 38DGAS(regner jeg med det er snakk om) dysa til da, 2.0, 2.3, 2.6, 2.8 eller 3.0. Du kan jo sjekke klaringene på eksos(og innsug om du mistenker de er feilstillt). Om registeret er feilmontert kan de få slike konsekvenser ja, veksler ventilene på syl. 5 når den står på tenning på syl 1(Fordeler og veivmerke? Hva er tenning justert til? `82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier
cort72 Posted July 2, 2013 Author Posted July 2, 2013 (edited) Hva er den 38DGAS(regner jeg med det er snakk om) dysa til da, 2.0, 2.3, 2.6, 2.8 eller 3.0. Du kan jo sjekke klaringene på eksos(og innsug om du mistenker de er feilstillt). Om registeret er feilmontert kan de få slike konsekvenser ja, veksler ventilene på syl. 5 når den står på tenning på syl 1(Fordeler og veivmerke? Hva er tenning justert til? det var forgassere,har har både weber 38 dgas(3.ol),og org.solex eeit,med samme feil!(rister/harker/stopper på tomgamg)(hadde heldigvis en weber 40 dfi-forgasser liggende, byttet til denne,og allt var ok. Edited July 8, 2013 by cort72
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now