MalZon Posted June 1, 2013 Posted June 1, 2013 Någon mer än jag som kört sönder huvudaxeln i Cosworth 4x4 MT75 lådan? Hur löste ni problemet isf?Detta är min andra axel som går av. Finns det någon hållbarare axel som byts ut från orginalet?På min andra axel här nu så var ytan mellan gängorna till splinesen till mellandiffen kulpenad för att få den starkare, men tydligen höll det inte ändå.Måste ha något starkare nu! Mvh Jonas Sverige [ 60f: 1,69s 201m: 7,04s@168,80km 402m: 10,78s@214,88km ][ Sierra Cosworth 4x4 - Focus FF ]-[ alive.se - Bilpedanten.com ]
capri-rs Posted June 1, 2013 Posted June 1, 2013 skyline gtr kasse er eit bedre alternativ. "Understeer" is when you hit the fence with the front of the car."Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car."Horsepower" is how fast you hit the fence."Torque" is how far you take the fence with you.
MalZon Posted June 1, 2013 Author Posted June 1, 2013 Ok, om man inte vill byta/bygga om till en annan växellåda då? Mvh Jonas Sverige [ 60f: 1,69s 201m: 7,04s@168,80km 402m: 10,78s@214,88km ][ Sierra Cosworth 4x4 - Focus FF ]-[ alive.se - Bilpedanten.com ]
MalZon Posted June 1, 2013 Author Posted June 1, 2013 Har pratat med honom och Fixit omproblemet, de ska båda se ifall de kommer på någon lösning.Jag har redan en Oppliger Semi-Cut drevsats i växellådan som jag tycker funkar skitbra så vill helst inte lägga mer pengar på en annan drevsats, utan lägger hellre lite mer pengar på en axel som håller. Mvh Jonas [ 60f: 1,69s 201m: 7,04s@168,80km 402m: 10,78s@214,88km ][ Sierra Cosworth 4x4 - Focus FF ]-[ alive.se - Bilpedanten.com ]
RS 1000 Posted June 1, 2013 Posted June 1, 2013 (edited) On 6/1/2013 at 11:28 AM, MalZon said: Har pratat med honom och Fixit omproblemet, de ska båda se ifall de kommer på någon lösning.Jag har redan en Oppliger Semi-Cut drevsats i växellådan som jag tycker funkar skitbra så vill helst inte lägga mer pengar på en annan drevsats, utan lägger hellre lite mer pengar på en axel som håller. Mvh JonasDu kjører dragracing med R888 GG blandig ja? En puck-lamell og hard trykkplate øker sjokkbelastningene på drivverket maksimalt. Med BW turbo, E85 og 1680 dyser er ekstra belasning det siste du trenger. Du kjører jo Shock proof gearolje for å spare drevene. En dyrere clutch som er snillere i innkoblingen hjelper mye. Puck lameller knuser alt og bør unngås om man har råd. Edited June 1, 2013 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
MalZon Posted June 1, 2013 Author Posted June 1, 2013 On 6/1/2013 at 12:44 PM, RS 1000 said: Du kjører dragracing med R888 GG blandig ja? En puck-lamell og hard trykkplate øker sjokkbelastningene på drivverket maksimalt. Med BW turbo, E85 og 1680 dyser er ekstra belasning det siste du trenger. Du kjører jo Shock proof gearolje for å spare drevene. En dyrere clutch som er snillere i innkoblingen hjelper mye. Puck lameller knuser alt og bør unngås om man har råd.Absolut, har starkt funderat på att fixa en dubbelskivig koppling som tål att sliras iväg när man kör rakt frammåt. Kanske är det bästa alternativet egentligen? Mvh Jonas Sverige [ 60f: 1,69s 201m: 7,04s@168,80km 402m: 10,78s@214,88km ][ Sierra Cosworth 4x4 - Focus FF ]-[ alive.se - Bilpedanten.com ]
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now