Fredrik92 Posted May 20, 2013 Posted May 20, 2013 (edited) Hei, jeg har noen problemer som jeg har oppdaget nå idag når motoren er tatt nedi og forstillingen er kommet på... 1. Har bygget om til 4x4 cossi understell foran, men bruker 2wd dohc traversen og gjennomgående bolt/mutter på navet tar borti godset rundt ytre foring på bærearmen ved sving, må jeg ha 4x4 travers? er det noe forskjell? 2. DOHC MT75 kassen har både elektrisk speedometer og mekanisk, jeg ønsker å bruke mekanisk, men der som den mekaniske patenten skal være er det blokkert på v6 kassen, altså kun elektrisk på v6 kassen, kan jeg flytte dette over på et vis? eller hvordan skal jeg eventuelt gjøre det ved å bruke elektrisk? vil jo helst ha km/t inni intrumentet 3. Har kjørt med coilovers i ca. 6 måneders tid og ser allerede at det har begynt å slite på karosseriet, noen som har et tips til å forsterke dette? er forsterket rundt dempertårnet fra før av... 4. Hvor mye og hvilken type motor olje skal jeg bruke på V6 Cosworth BOA maskin? 5. Vil jeg få problemer ved å bruke 4x4 abs ledningsnett å hjerne når jeg skal kjøre bakhjulstrekk? Har 2wd abs hjerne lik inngang på ledningsnettet? Takker for hjelp!! Edited May 20, 2013 by Fredrik92 Sierra 2.0 DOHC prosjekt
2.3 GL Posted May 20, 2013 Posted May 20, 2013 Hmmm. Litt interessert i punkt nr 3 der jeg. Kan du utdype litt om hva skaden er og hva du har forsterket? Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd
Fredrik92 Posted May 20, 2013 Author Posted May 20, 2013 Hmmm. Litt interessert i punkt nr 3 der jeg. Kan du utdype litt om hva skaden er og hva du har forsterket? Har ikke noe bilde nå, men kan se et pitte lite hull igjennom dempertårnet på inne ifra litt under feste til demperen, skal få tatt noen bilder! Sierra 2.0 DOHC prosjekt
D.Toft Posted May 20, 2013 Posted May 20, 2013 er høl rett under den sveiste delen av tårnet..forsterkningen er helsveisung av hele tårnplaten.
2.3 GL Posted May 20, 2013 Posted May 20, 2013 Ok. Hvis du får tatt noen bilder hadde det vært knas. Men jeg trur jeg skjønner. Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd
Fredrik92 Posted May 20, 2013 Author Posted May 20, 2013 Ok. Hvis du får tatt noen bilder hadde det vært knas. Men jeg trur jeg skjønner. Skal fixe det, muligens en tur ut imorgen Sierra 2.0 DOHC prosjekt
Fredrik92 Posted May 21, 2013 Author Posted May 21, 2013 Ingen som har tips/erfaring ved mine feil, eller har jeg forklart dette for dårlig? Sierra 2.0 DOHC prosjekt
ford87 Posted May 21, 2013 Posted May 21, 2013 Ingen som har tips/erfaring ved mine feil, eller har jeg forklart dette for dårlig?kanskje noen bilde ville hjulpet på Peugeot 306 stv 2001 Ford Escort mk4 stasjonsvogn 1987 (zetec 1,8turbo)
Fredrik92 Posted May 21, 2013 Author Posted May 21, 2013 (edited) kanskje noen bilde ville hjulpet på Ja må bare komme meg ut i lokalet, skal på Kurs imorgen til torsdag så blir ikke før i helgen... Edited May 21, 2013 by Fredrik92 Sierra 2.0 DOHC prosjekt
grandisjohn Posted May 24, 2013 Posted May 24, 2013 Kan svare på spørsmål to, da jeg har gjort det du spør om. "Plomberinga" i hullet på girkassa der wiren skal inn kan enkelt slås ut. Så er det bare å montere wire i hullet. Husk å sette i den bittelille simringen som tetter rundt stammen påplastdrevet. Plastdrev med riktig antall tenner flytter du over fra DOHC kassa. I tillegg må du bytte snekkedrevet (drevet på utgående aksel som driver plastdrevet rundt).Dette tar du og i fra DOHC kassa som har wire. For å bytte snekkedrevet må du ta vekk vibrasjonsdemperen og dra av flensen som mellomakselensitter skrudd til. Du må og ta ut simringen som sitter i hullet der for å få ut snekkedrevet. Det er ikke en ting jeg kan.
Fredrik92 Posted June 2, 2013 Author Posted June 2, 2013 (edited) Som sagt før har jeg et problem ved at gjennomgående bolt/mutter i navet tar borti bærearmen, noen som kan fortelle meg ut ifra bildene om det er noe som ikke stemmer?? http://i1037.photobucket.com/albums/a459/Fredrik1992/D69FC4FF-FB10-4E5F-8A91-005F5831AE2C-2110-000003EE2D3FFB08_zps7b328d7d.jpg?t=1370187297 Ser det slik ut på 4x4 travers også? BILEN BLE J**** HØY med 4x4 cossi dempere og fjører og dohc fjærer og dempere bak? Her har dempertårnet sprekt som dere kan se, tror det skyldes GAZ coilocers og ellers GRISE stiv bil... Ingen mekanisk inngang på v6 maskinen når jeg fjernet blokkeringen, what to do? DOHC kasse med mekanisk inngang V6 kasse uten mekanisk inngang... DOHC kassen, hva må ombygges? Edited June 3, 2013 by Fredrik92 Sierra 2.0 DOHC prosjekt
2.3 GL Posted June 2, 2013 Posted June 2, 2013 (edited) Totalt usannsynlig men feil bære arm på feil side? Evt 2wd bærearm på 4x4 spindler? Har mest trua på sistnevnte. Scorpio bærearmer? 4x4 traversen er av støpt alu så den er ikke lik som 2wd. Forbauser meg ikke om alt må komme fra enten 4x4 eller 2wd for å matche godt. Edited June 2, 2013 by 2.3 GL Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd
Fredrik92 Posted June 2, 2013 Author Posted June 2, 2013 Totalt usannsynlig men feil bære arm på feil side? Evt 2wd bærearm på 4x4 spindler? Har mest trua på sistnevnte. Scorpio bærearmer? 4x4 traversen er av støpt alu så den er ikke lik som 2wd. Forbauser meg ikke om alt må komme fra enten 4x4 eller 2wd for å matche godt. ALT utenom travers og tannstang kommer fra SIERRA COSWORTH 4x4 det andre kommer fra sierra dohc Sierra 2.0 DOHC prosjekt
Torgeir B Posted June 6, 2013 Posted June 6, 2013 ALT utenom travers og tannstang kommer fra SIERRA COSWORTH 4x4 det andre kommer fra sierra dohc Da må du ha resten fra 2wd også. Bærearmer og stabstag er forskjellig. 86 3dr IS
KNAa Racing Posted June 7, 2013 Posted June 7, 2013 Ser veldig ut som bærearmene har byttet side,rar vinkel på stabstag i forhold til bærearm.
Skybert Posted June 7, 2013 Posted June 7, 2013 Da må du ha resten fra 2wd også. Bærearmer og stabstag er forskjellig. Trur litt på dette eg også. Ser ut som bærearmene kommer for langt utover og bærekula streve for mye. Mener å huske at den skal hvile mye mer i senter og nærmere rett opp.
Cosworth_ftw Posted June 7, 2013 Posted June 7, 2013 Enig med KNA. og ellers var bilen ****** høy ja hehe Enig med KNA. og ellers var bilen ****** høy ja hehe
Slåstad RS Posted June 8, 2013 Posted June 8, 2013 Kan ikke kjøre med dette. Indre feste til bærearm skal mye lengere ned og frem ,slik de sitter i 4x4 traversen! Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
Fredrik92 Posted June 11, 2013 Author Posted June 11, 2013 At bærearmene har byttet side?? er det fysisk mulig da? skal sjekke dette en ekstra gang isåfall, men syntes det er rart vist jeg må ha 4x4 travers også, har ikke særlig lyst til å bytte travers, tannstang og motorfester nå som motoren er nedi.... kan dette ha noe med at bilen er så SINSYKT høy også?? Når bilen står på bakken så kan jeg vippe opp bakhjulene når jeg presser den ned foran, er så sykt høy men samtidig så GRISE STIV! Btw: Mekanisk inngang på v6 kassen har jeg fikset, tenkte jeg skulle lage en "how to" tråd så det blir enklere for dere andre som skal gjøre dette en annen gang, har tatt mange bilder, men lager den tråden når jeg har tid BTW! NOEN SOM HAR ET BILDE AV EN 4X4 BÆREARM MONTERT RIKTIG PÅ EN SIERRA COSWORTH? Sierra 2.0 DOHC prosjekt
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now