GTD40 Posted May 16, 2013 Share Posted May 16, 2013 Hei, Akkurat kjøpt meg en 4x4 i heller miserabel tilstand som skal brukes på is om vinteren og trackdays om sommeren..... Rakk bare akkurat å hente bilen før jeg reiste til Korea på jobb, så har ikke rukket å gå igjenom bilen skikkelig.... Bilen er en 4x4, med 4x4 topp og 205blokk, 3 toms eksos, men ingen 500IC, dyser ser ut til å være noe lyseblå greier. Chip ukjent....Er også montert en progressiv bensintrykksregulator og MSD tenning......Turboen skal vistnok være en KRX400 ifølge annonsen....sikkert noe jeg har glemt også.... Bilen virker til å ha gått for lut og kaldt vann over lengre tid og går som en dass, og modifikasjoner etc virker til å ha vært gjort uten noe særlig mål og mening.... I utg.pkt var planen min å gjøre tilsvarende mods som jeg hadde på vingevogna jeg hadde, dvs Jens topp, e46 eller e50 og livemappa pukkel chip- syns dette funka rimelig bra..... Ved nærmere ettertanke har jeg bestemt meg for å gi KRX'en en sjanse, og etterlyser derfor tips ang. hva som skla til for å få ett greit oppsett med denne turboen uten for mye eksotiske greier(500IC bestilt, dyser etc vil bli oppgradert....) Vet RS1000 har likt disse turboene, så håper jeg kan få noen gode innspill herfra..... Signatur fjernet grunnet størrelse. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
xr4ti Posted May 17, 2013 Share Posted May 17, 2013 Ferdigportet Jensetopp.Vingevogna kommer ikke til å slikke asfalt i år heller da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted May 17, 2013 Share Posted May 17, 2013 kjapt søk på youtube på krx400 viser hvordan den hvertfall bør gå. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted May 17, 2013 Share Posted May 17, 2013 (edited) Hei, Akkurat kjøpt meg en 4x4 i heller miserabel tilstand som skal brukes på is om vinteren og trackdays om sommeren..... Rakk bare akkurat å hente bilen før jeg reiste til Korea på jobb, så har ikke rukket å gå igjenom bilen skikkelig.... Bilen er en 4x4, med 4x4 topp og 205blokk, 3 toms eksos, men ingen 500IC, dyser ser ut til å være noe lyseblå greier. Chip ukjent....Er også montert en progressiv bensintrykksregulator og MSD tenning......Turboen skal vistnok være en KRX400 ifølge annonsen....sikkert noe jeg har glemt også.... Bilen virker til å ha gått for lut og kaldt vann over lengre tid og går som en dass, og modifikasjoner etc virker til å ha vært gjort uten noe særlig mål og mening.... I utg.pkt var planen min å gjøre tilsvarende mods som jeg hadde på vingevogna jeg hadde, dvs Jens topp, e46 eller e50 og livemappa pukkel chip- syns dette funka rimelig bra..... Ved nærmere ettertanke har jeg bestemt meg for å gi KRX'en en sjanse, og etterlyser derfor tips ang. hva som skla til for å få ett greit oppsett med denne turboen uten for mye eksotiske greier(500IC bestilt, dyser etc vil bli oppgradert....) Vet RS1000 har likt disse turboene, så håper jeg kan få noen gode innspill herfra.....Jeg har sansen for KRX400 ja. Hvis jeg skulle velge her så hadde jeg valgt å gjøre følgende: 0. Utgangspunktet må være en bunndel med runde og rette sylindre samt gode stempelringer korrekt innkjørt med innkjøringsolje. 1. K&N luftfilter på stor Aluminiumstrakt. Det såkalte RS500 Gr.A induction kittet. Ikke sløs bort penger på noe annet. 2. RS 500 type intercooler. 3. AB07, CatCams 826 innsugskam hvis du har stempler uten ventillommer. BD14 eller BD15 innsugskam hvis du lager ventillommer. 4. Siemens Deka 630 ccm høyohmdyser. Ja, dette høres helt feil ut, men det funker godt i praksis.5. Livemapping av fuel, tenning og ikke minst LADETRYKKSKURVE! Ladetrykkskurven betyr ALT for resultatet så dette MÅ tas på alvor. En god elektronisk boost controller kan og bør derfor alltid vurderes. Edited May 17, 2013 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTD40 Posted May 17, 2013 Author Share Posted May 17, 2013 Ferdigportet Jensetopp.Vingevogna kommer ikke til å slikke asfalt i år heller da? Ser stygt ut for vingevogna i år også gitt....;-( men spiser ingenting der den står...... Signatur fjernet grunnet størrelse. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now