Jump to content

4x4 med KRX400


GTD40

Recommended Posts

Hei,

 

Akkurat kjøpt meg en 4x4 i heller miserabel tilstand som skal brukes på is om vinteren og trackdays om sommeren.....

 

 

Rakk bare akkurat å hente bilen før jeg reiste til Korea på jobb, så har ikke rukket å gå igjenom bilen skikkelig....

 

Bilen er en 4x4, med 4x4 topp og 205blokk, 3 toms eksos, men ingen 500IC, dyser ser ut til å være noe lyseblå greier. Chip ukjent....Er også montert en progressiv bensintrykksregulator og MSD tenning......Turboen skal vistnok være en KRX400 ifølge annonsen....sikkert noe jeg har glemt også....

 

Bilen virker til å ha gått for lut og kaldt vann over lengre tid og går som en dass, og modifikasjoner etc virker til å ha vært gjort uten noe særlig mål og mening....

 

I utg.pkt var planen min å gjøre tilsvarende mods som jeg hadde på vingevogna jeg hadde, dvs Jens topp, e46 eller e50 og livemappa pukkel chip- syns dette funka rimelig bra.....

 

Ved nærmere ettertanke har jeg bestemt meg for å gi KRX'en en sjanse, og etterlyser derfor tips ang. hva som skla til for å få ett greit oppsett med denne turboen uten for mye eksotiske greier(500IC bestilt, dyser etc vil bli oppgradert....)

 

Vet RS1000 har likt disse turboene, så håper jeg kan få noen gode innspill herfra.....

Signatur fjernet grunnet størrelse. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Link to comment
Share on other sites

Hei,

 

Akkurat kjøpt meg en 4x4 i heller miserabel tilstand som skal brukes på is om vinteren og trackdays om sommeren.....

 

 

Rakk bare akkurat å hente bilen før jeg reiste til Korea på jobb, så har ikke rukket å gå igjenom bilen skikkelig....

 

Bilen er en 4x4, med 4x4 topp og 205blokk, 3 toms eksos, men ingen 500IC, dyser ser ut til å være noe lyseblå greier. Chip ukjent....Er også montert en progressiv bensintrykksregulator og MSD tenning......Turboen skal vistnok være en KRX400 ifølge annonsen....sikkert noe jeg har glemt også....

 

Bilen virker til å ha gått for lut og kaldt vann over lengre tid og går som en dass, og modifikasjoner etc virker til å ha vært gjort uten noe særlig mål og mening....

 

I utg.pkt var planen min å gjøre tilsvarende mods som jeg hadde på vingevogna jeg hadde, dvs Jens topp, e46 eller e50 og livemappa pukkel chip- syns dette funka rimelig bra.....

 

Ved nærmere ettertanke har jeg bestemt meg for å gi KRX'en en sjanse, og etterlyser derfor tips ang. hva som skla til for å få ett greit oppsett med denne turboen uten for mye eksotiske greier(500IC bestilt, dyser etc vil bli oppgradert....)

 

Vet RS1000 har likt disse turboene, så håper jeg kan få noen gode innspill herfra.....

Jeg har sansen for KRX400 ja.

 

Hvis jeg skulle velge her så hadde jeg valgt å gjøre følgende:

 

0. Utgangspunktet må være en bunndel med runde og rette sylindre samt gode stempelringer korrekt innkjørt med innkjøringsolje.

 

1. K&N luftfilter på stor Aluminiumstrakt. Det såkalte RS500 Gr.A induction kittet. Ikke sløs bort penger på noe annet.

2. RS 500 type intercooler.

3. AB07, CatCams 826 innsugskam hvis du har stempler uten ventillommer. BD14 eller BD15 innsugskam hvis du lager ventillommer.

4. Siemens Deka 630 ccm høyohmdyser. Ja, dette høres helt feil ut, men det funker godt i praksis.

5. Livemapping av fuel, tenning og ikke minst LADETRYKKSKURVE! Ladetrykkskurven betyr ALT for resultatet så dette MÅ tas på alvor. En god elektronisk boost controller kan og bør derfor alltid vurderes.

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Ferdigportet Jensetopp.

Vingevogna kommer ikke til å slikke asfalt i år heller da? :)

 

 

Ser stygt ut for vingevogna i år også gitt....;-( men spiser ingenting der den står......

Signatur fjernet grunnet størrelse. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...