ahs1989 Posted May 15, 2013 Posted May 15, 2013 Hei har en Mondeo 2006 2.0 diesel. vær gang jeg bruker håndrekken henger den seg opp. at den bremser i noen km. så slipper den ijen. men dette er et ganske irriterende problem:P noen som har noen tips ? takker for svar
Pusur_ Posted May 15, 2013 Posted May 15, 2013 Disse bilene er vel kjennt for bremsecalippere som henger.
grcossie Posted May 15, 2013 Posted May 15, 2013 Caliper eller wire pleier å være årsaken her. Sjekk om håndbremsarmen på caliperene, returnerer helt til knasten den stopper mot
ahs1989 Posted May 17, 2013 Author Posted May 17, 2013 når har vi funnet ut at denne håndbrekk armen, sitter litt. må slå den tilbake forsiktig. har prøvde og smøre dette. blir litte grann bedre. men den sitter litt enda.
Caprinut Posted May 21, 2013 Posted May 21, 2013 Du må bytte caliperen, smøre de opp holder aldri i lengden.. Byttet nettopp på min 01' stv bak på venstre side med ny fra Ford, kostet i utgangspunktet 2400,- men jeg fikk den litt billigere.. Mulig den utgaven du har med manuell justering av håndbrekket på wiren er billigere, enn min som har innebygd justering i caliperen.. Er skille i 03'...... Evt kan du kjøpe på Bremsedeler.no - som jeg har funnet er de billigste på nettopp bremsedeler...Men anbefaler å bruke Ford calipere, mine fra Meca var ræva begge gangene jeg forsøkte, måtte i enden kjøpe Ford caliper, da ble det bra... 94' Mondeo 2.0GLX Stv01' Mondeo 1.8 125hk78' Capri Mk3 2.3S
Recommended Posts