SierraCL Posted May 15, 2013 Share Posted May 15, 2013 Det har seg slik at i min bil er det ei stripe med solfilm 15cm bred øverst i frontruta. Den har ifølge ei kvittering som ligger i bilen vært der siden 2004. Ingen har brydd seg med dette på PKK rundt om på Østlandet før nå. Så, er det lov eller ikke? Jeg driter i den stripa, men det er ufattelig kjedelig å pelle av Link to comment Share on other sites More sharing options...
Minibønna Posted May 15, 2013 Share Posted May 15, 2013 Du har lov til og ha en stripe som dekker 10% av lysåpningen.Stripen kan ikke blokkere sikten helt i det området den dekker. Motor uten turbo SUGER! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted May 15, 2013 Share Posted May 15, 2013 Det er vel ikke akkurat få som har blitt stoppet og måtte rive disse av, så tviler på det er lovlig.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansien Posted May 15, 2013 Share Posted May 15, 2013 Disse 10% gjelder vel kun om bilen er levert med en slik stripe fra fabrikk av, og ikke ettermontert? '09 Ford Ranger Link to comment Share on other sites More sharing options...
ogge Posted May 15, 2013 Share Posted May 15, 2013 Fra kjøretøyforskriften:Andre former for solfilter som f.eks. påsprøytet eller påklebet film tillates ikke på noen del av vinduene som fører skal ha sikt gjennom (frontvindu og sidevinduer foran) Kjøretøyforskriften Kap. 31 Vindu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted May 15, 2013 Share Posted May 15, 2013 Det er ikkje lov! eg fikk 500,- i bot for slik i 04! The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimsa Posted May 16, 2013 Share Posted May 16, 2013 Alt påklistret frsmfor B stolpen er ikke lov. Som det også står sort på hvitt i kjørtetøyforskriftene. Noen biler kan leveres med mørk stripe i toppen øverst og der er det noen små streker i hver side av ruta som viser hvor langt ned denne stripen kan gå. Enkelte klarer å snakke seg vekk fra å måtte riva av ved å vise att stripa er over disse merkene Jeg har vært en av de Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraCL Posted May 16, 2013 Author Share Posted May 16, 2013 Ja, men da er det bare å rive av Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts