Javer Posted May 4, 2013 Posted May 4, 2013 etter et kjapt søk here inne så fant jeg lite om dette. men det virker som om dette ikke er helt ukjenthttp://www.honestjohn.co.uk/forum/post/index.htm?t=91541 noen som har noe erfaring med hvor mye jobb det er å ta opp disel dysene og sjekke for lekkasje i toppen?
bard Posted May 4, 2013 Posted May 4, 2013 "Vår" 2006 1.6 TDCi fikk også turbohavari i går. Der la jeg merke til at oljenivået er høyere enn max og jeg er ganske sikker på at det ikke var det etter forrige oljeskift. Diesel som lekker ut i olja? Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed.
Javer Posted May 4, 2013 Author Posted May 4, 2013 er en mulighet det ja, spm er om det er komp feil, annen mulighet er at en dyse sprøyter forsinket ol., tredje muligheten er feil rundt dysene som slipper karbon rester inn i oljen, ikke for å male fanden på veggen men....dette dreper turboen og gjør at du har en liten jobb med vasking av div rør enkleste måte å finne denne feilen på er oljeskifte med bruk av oljeflush før påfylling til ny olje, varm motoren til drifts temp se på fargen til oljen(olje stripe på hvitt papir), kjør 100km og sjekk fargen igjen ved siden av hverandre på samme papir det skal ikke være forskjell etter bare 100km med en ny flushet motorer det forskjell så sjekk dysene og se om alle lar seg fjerne, sitter en bom fast så er det vistnok et tegn på lekkasje, og skifte turbo er da bortkastet uten å fikse lekkasjen+rense alle rør for carbon oppbygning
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now